Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du dom jobber 100 % fast i en matbutikk. Hva har du i lønn?

Anonymkode: a86ad...76f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil finne ut av gjennomsnittet for butikkansatte så søker du på "butikkansatt lønn", og så spretter utdanning.no sin oversikt opp med én gang. :)

• Liker 1
Skrevet

Tarifflønnen for en med høyeste lønnstrinn er på rett over 211 kroner i timen per dags dato tror jeg. 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Ytdhd skrev:

Tarifflønnen for en med høyeste lønnstrinn er på rett over 211 kroner i timen per dags dato tror jeg. 

Det stemmer.

Anonymkode: 049b8...8fa

Skrevet

Nei, er det sant? Jeg har øverste lønnstrinn i blomsterbutikk med 206,77 kr, og hadde hatt høyere om jeg var leder eller hadde fagbrev. 

Anonymkode: 9c6b5...bdc

Skrevet

Slett ikke verst!

Anonymkode: dfd98...166

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det sant? Jeg har øverste lønnstrinn i blomsterbutikk med 206,77 kr, og hadde hatt høyere om jeg var leder eller hadde fagbrev. 

Da tror jeg ikke din arbeidsgiver har satt deg opp i lønn etter årets lønnsoppgjør. Da var 206 fram til i sommer.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg ikke din arbeidsgiver har satt deg opp i lønn etter årets lønnsoppgjør. Da var 206 fram til i sommer.

Er du sikker? Er det noe de gjør manuelt per arbeidstaker? Vi er 2000 stk. Går man inn på hver enkelt en for å sette opp satsen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? Er det noe de gjør manuelt per arbeidstaker? Vi er 2000 stk. Går man inn på hver enkelt en for å sette opp satsen?

Jeg aner ikke, men har du tariffavtale? Jeg har det, ellers hadde ikke min sjef satt opp lønna mi.

Skrevet
21 timer siden, Ytdhd skrev:

Stemmer. Med 10 år ansiennitet.

Anonymkode: 34c1d...8fe

Skrevet

Har 202 kr. Tror de med lengst ansiennitet hos oss har ca 20 kr mer. 

Anonymkode: d8f25...db0

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Med 10 år ansiennitet.

Anonymkode: 34c1d...8fe

Det kan ta 10 år hvis man jobber under 15 timer per uke, men jobber man mer enn dette vil det ikke ta så lang tid. Starter man på lønnstrinn 3 (25 år og har studiekompetanse f.eks.) og jobber mer 15 timer per uke går man opp til lønnstrinn 6 etter 3 år. 

Skrevet

Ikke relevant for spørsmålet, men bare for å sammenligne. Jeg har 3-årig bachelor, med en videreutdanning og etterutdanning og flere kurser, og 20 års erfaring i sykepleie. Og jeg tjener 290 i grunnlønn, også har jeg selvsagt tillegg for kveld, natt, helg. 

Men kun 291, i grunnlønn. Syns at lønna deres er jo ganske bra. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7ed6e...1cc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke relevant for spørsmålet, men bare for å sammenligne. Jeg har 3-årig bachelor, med en videreutdanning og etterutdanning og flere kurser, og 20 års erfaring i sykepleie. Og jeg tjener 290 i grunnlønn, også har jeg selvsagt tillegg for kveld, natt, helg. 

Men kun 291, i grunnlønn. Syns at lønna deres er jo ganske bra. Hva tenker dere? 

Jeg har master og tjener 360 kroner timer, hva tenker du? Synes lønnen din er helt grei!

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkmedarbeidere tjener ikke spesielt godt, nei, og man skal jo ha en lønn til å leve av. 211 kroner timen tilsvarer under 400 000 brutto i året. Men hvis du tenker på hvilken kompetanse som trengs for å jobbe som butikkmedarbeider kontra folk med utdannelse, så er jeg enig i at det begynner å bli bedre lønnsvilkår for butikkmedarbeidere. 

Jeg synes ikke du tjener så veldig godt heller, tatt i betraktning din lange erfaring, med mange kurs osv.  Det kan hende helgetilleggene og slikt er gode da, som kan veie litt opp. 

Endret av Ytdhd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...