AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg er nå gravid med nr 3 og alle spør om jeg har blitt holdt babyshower for. Det har jeg ikke. Og jeg er ikke bitter over det, men bør man føle seg dum som ikke har noe slikt i vennegjengen?! Er det noe bloggere har dratt inn i landet? Anonymkode: ba1eb...a95
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Babyshower er idiotisk. Gaver er bedre å få etter at barnet er født. Før den tid så vil det bare være tigging i forkledning. Anonymkode: 120de...e0a 23
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Babyshower er idiotisk. Gaver er bedre å få etter at barnet er født. Før den tid så vil det bare være tigging i forkledning. Anonymkode: 120de...e0a Tigging? Man arrangerer ikke baby shower for seg selv. Anonymkode: 04fc9...dbe 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg synes også det føles langt mer naturlig å gi noen noe når babyen er kommet og man kommer på besøk? Skal man ellers først spleise på babyshower, og så gi gave på nytt i ettertid? Anonymkode: ba1eb...a95 5
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Det er helt greit å ikke ha babyshower. 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Synes det er tåpelig hele greien. var i babyshower for 2 mnd siden, den gravide hadde gitt liste til bestevenninnen sin om hvem hun ønsket skulle komme, men babyshoweren var en overraskelse.. altså det er jo ikke overraskelse !!! Hun viste bare ikke når tid det var Anonymkode: 5178c...ae7 10
Vin_fruen Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Kommer ikke til å ha babyshower, er noe av det mest tåpelige jeg vet 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg fikk barn akkurat før den skikken kom heldigvis. Jeg ville vært veldig ukomfortabel med at noen skulle føle seg forpliktet til å lage masse bry og bruke mye penger bare for å gi meg gaver. Nei, det hadde jeg ikke likt i det hele tatt. Det er helt annerledes at noen kommer etter fødsel for å se den nye verdensborgeren og gi babyen en gave. Folk har blitt helt tullete. Før var det vanlig å gi en gave til babyen. Noe nyttig. Men så kom noen på at stakkars MOR. Bare babyen får gave og ikke henne. Så ble det også en oppmerksomhet til mor. Så ble det stakkars STORESØSTER som ikke får gave. Hun må vel tro hun er glemt. Så ble det gave til søsken også så ingen skulle føle seg utenfor. Og nå... Hva med FAR? Altså.. dette er galskap. Anonymkode: 423b8...049 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 Det eneste som er dummere enn baby shower, er gender reveal. Anonymkode: be757...c02 32
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som er dummere enn baby shower, er gender reveal. Anonymkode: be757...c02 HAHA nå fikk jeg meg en god latter! Lo høyt! Helt enig!!!😂 Anonymkode: ba1eb...a95 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 Tror det kommer an på den gravides alder. Har i nær krets hatt førstegangsfødende både i 20-årene og midten av 30-årene det siste året. For den første var det "selvfølge" med babyshower, mens ikke for den andre. Jeg er nær den sistnevnte i alder, og syns det bare er merkelig. Anonymkode: 0c1c4...29a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg mener at babyshower er en uting. Her i landet er tradisjonen at man gir gaver til barn og mor etter fødsel, ikke før. I de tilfeller jeg har vært i babyshower, så har mange følt at de må gi gave både før og etter fødsel. Så dette er en skikk vi har adoptert og som bryter med den tradisjonelle skikken. Anonymkode: dc3d5...fef 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 Det eksisterte for 10 år siden jo. Første gang jeg var i en babyshower var for 13 år siden. Anonymkode: 43376...bd9
mammahjarte Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 Mamma sa det var ein slags babyshower før i tida. Då fekk førstegangsfødende nyttige ting, folk hadde mindre råd på den tida generellt. Rundt 1980~1990. Eg ville ikkje ha, er litt overtroisk. Feira etter barnet kom ut levande. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eksisterte for 10 år siden jo. Første gang jeg var i en babyshower var for 13 år siden. Anonymkode: 43376...bd9 Ok. Jeg hadde iallfall aldri opplevd eller hørt om det i Norge på den tiden. I USA - ja. Det kan ikke ha vært veldig utbredt iallfall! Anonymkode: ba1eb...a95 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, mammahjarte skrev: Mamma sa det var ein slags babyshower før i tida. Då fekk førstegangsfødende nyttige ting, folk hadde mindre råd på den tida generellt. Rundt 1980~1990. Eg ville ikkje ha, er litt overtroisk. Feira etter barnet kom ut levande. Enig. Tenk om barnet - gud forby, ikke overlevde fødsel eller eller. Nei huff! Anonymkode: ba1eb...a95 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 Her får man bare med første barnet Anonymkode: 35ea3...fe8 2
Lorieen Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 Babyshower er noe amerikansk tøv. Jeg har fire barn og har aldri blitt holdt noen babyshower for. 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Tenk om barnet - gud forby, ikke overlevde fødsel eller eller. Nei huff! Anonymkode: ba1eb...a95 Kjøper dere ingenting til babyen før den er født? Tviler på at tapet er noe verre hvis man har ting til babyen klart. Anonymkode: b226e...5b3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har ikke barn, men jeg har vært i min del av babyshowere. Jeg hater det. Det forventes at man kjøper en dyr gave, og er med på å betale mat, pluss dyr kake og pynt (gjerne instagamvennlig og det koster 10 ganger mer enn vanlig pynt og vanlig kake). Når babyen er født og jeg kommer på besøk så føler jeg at jeg fortsatt må ha med gave, slik jeg alltid har hatt, også før babyshoweren. Det er mye koseligere å gi gave til babyen når jeg kommer på besøk til babyen. Jeg kjøper gjerne noe praktisk, dersom det er klær så er de noen str større enn barnet er nå, og kan byttes. Jeg har helt grei økonomi. Men det er gjerne flere babyshowere i året. Sammen med bryllup, utdrikningslag, runde dager, innflyttigsgave, bursdager til venninner, og bursdager til familie og deres barn, så blir det en formue. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere, men i min gjeng bruker man gjerne fra 600,- og oppover på en gave til det overnevnte. Dersom jeg blir gravid vil jeg si til mine nærmeste at jeg ikke vil ha babyshower. Det er frekt og fancy tigging. Jeg tar gjerne i mot gaver til barnet etter barnet er født, slik det alltid har vært. Anonymkode: 6ab92...48f 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå