Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som føler det slik? På kveldene har min gutt på 5 måneder så vanvittig lange ammeøkter.. han må få begge brystene og kan ligge godt over en time for å bli fornøyd. Han får grøt til morgen og kveld, samt grønnsaksmos x1, ellers er det masse pupp i tillegg til dette hele dagen😅 Jeg får rett og slett litt spader innimellom og må bare hekte han av til slutt, nesten så jeg får en følelse av Klaus som en mild kvalme av at han skal ligge og sutte så vanvittig lenge.. Er det noen som opplever det samme?

Gir foresten også litt MME på flaske til kveldsgrøten, egentlig mest for at han skal lære seg den flasken, men ham har såpass problemer med det at det blir veldig lite han får i seg av det. Gir man det til han på skje derimot får han det til..

Anonymkode: a00bd...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig å få helt klaus når man har en livsnyter som skal bo på puppen. 

Min var sånn, og jeg hatet det, dypt, intenst, og inderlig. Får lyst til å klesse til alle som sier at "Jammen amming er jo så koooooselig, kooooseligste i hele verden". Eh, nei... 

Vår lå halvannen time på puppen hver jævla amming hele første halvåret, og om ettermiddagen og kvelden spesielt holdt jeg på å bli gal. Når mannen endelig kom hjem, så måtte jeg fremdeles sitte der pal, med puppen ute, i stedet for at mannen kunne ta babyen litt så jeg fikk kroppen min LITT for meg selv. Vondt i rumpe og rygg av å sitte så mye, fikk makk av å ikke få rørt meg, og grein til tider av frustrasjon og sinne over å være låst av den jævla ammingen. 

Anonymkode: 1a556...eba

Skrevet

Sånn hadde jeg det også, tror det er ganske vanlig at de ligger lenge. Men ingen sa det var en enkel oppgave å være mor. Det handler jo mye om å gi fra seg sine egne behov og sitt eget liv til det beste for barnet sitt. 

Anonymkode: 721af...af0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn hadde jeg det også, tror det er ganske vanlig at de ligger lenge. Men ingen sa det var en enkel oppgave å være mor. Det handler jo mye om å gi fra seg sine egne behov og sitt eget liv til det beste for barnet sitt. 

Anonymkode: 721af...af0

Og å huske på at egne behov faktisk også er viktige, og innse når nok er nok. Det er ikke barnet sitt beste om mor ignorer alt av egne behov til så stor grad at hun blir nedstemt, kanskje pådrar seg fødselsdepresjon, blir sint, sur, lei, osv. Da er det mye bedre å gi babyen til far, så kan far gi flaske, mens mor går og henter seg inn igjen, får en pause, og kanskje unngår "parental burnout"; og klarer være en mye gladere og bedre mamma. Delamming er faktisk akkurat like bra for babyen som fullamming.. og mme er bedre enn at mor går til grunne. Amming kan ta 18-20 timer av døgnet i starten, og om det blir noe som er til alvorlig negativ påvirkning på mors psykiske og fysiske helse, så er det faktisk ikke verdt det i det hele tatt, for noen parter. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og å huske på at egne behov faktisk også er viktige, og innse når nok er nok. Det er ikke barnet sitt beste om mor ignorer alt av egne behov til så stor grad at hun blir nedstemt, kanskje pådrar seg fødselsdepresjon, blir sint, sur, lei, osv. Da er det mye bedre å gi babyen til far, så kan far gi flaske, mens mor går og henter seg inn igjen, får en pause, og kanskje unngår "parental burnout"; og klarer være en mye gladere og bedre mamma. Delamming er faktisk akkurat like bra for babyen som fullamming.. og mme er bedre enn at mor går til grunne. Amming kan ta 18-20 timer av døgnet i starten, og om det blir noe som er til alvorlig negativ påvirkning på mors psykiske og fysiske helse, så er det faktisk ikke verdt det i det hele tatt, for noen parter. 

Er så enig! Jeg er en mye bedre mor når jeg får litt tid for meg selv. Det jeg gjorde i slike perioder var å pumpe, så fikk faren gi på flaske.

Og tv/mobil/bok de gangene han lukket øynene. Så han på meg og ville ha kontakt så fikk han det, men hvis han var helt i sin egen verden hadde jeg ingen kvaler med å dille med andre ting. 

Anonymkode: f77d4...ab5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...