Gå til innhold

Halvvill kattunge på 12 uker...

Anbefalte innlegg

Gjest Vinga
Skrevet (endret)

Er det mulig at en halvvill låvekattunge (lar seg ganske lett fange inn, men liker ikke noe særlig å bli kost med) på 12 uker kan bli en rolig, kosete og 100% tam huskatt?

Noen med erfaringer? Har bare hatt folkevante kattunger tidligere... (Denne hadde blitt avlivet om vi ikke hadde gitt den et hjem)

Endret av Mireya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok gå helt fint bare den får litt tid på seg.

Den katten vi har nå....ble også født på en låve....den kom hit av seg selv...helvill og 8 uker gammel...fy så sinna den var....bitteliten illsint pelsdott :ler:

Etter litt over en uke fikk jeg lov til å klappe den når den spiste....og få dager etter det igjen var den som en tam katt.

Nå er den over åtte år...og tam og fin. Riktignok er den litt sky i forhold til "nye" folk....men det synes vi bare er fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde en villkattunge for lenge, lenge siden, der begge foreldrene var villkatter, og den kattungen var faktisk den eneste som fulgte med inn i huset, så vi fikk "fanget" den. Ganske lenge siden, men tror ikke jeg ville ha gjort det nå, tror pusen egentlig hadde hatt det bedre som villkatt, enn å være innekatt.

Gjest Vinga
Skrevet

Takk for svar.

Kattungen kommer bare til å være 100% innekatt til den er helt trygg på oss + stor nok til å være ute alene, da skal den få velge selv når den vil være inne og ute.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Ganske lenge siden, men tror ikke jeg ville ha gjort det nå, tror pusen egentlig hadde hatt det bedre som villkatt, enn å være innekatt.

Neppe. Vi har ikke naturlige villkatter i Norge, bare hjemløse katter. Katten er lagd for ett mye varmere klima enn dette, og hjemløse katter har det vondt om vinteren.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå var ikke dette i Norge heller da, men i Skottland da vi bodde der på den tiden, lille venn. Vet da at dette var villkatter.

Skrevet

Jeg tror det kan gå både bra og dårlig... En jeg kjenner tok til seg en slik vill liten katt, og den katten ble aldri helt tam. Den var utrolig lettskremt og hadde en ustabil oppførsel. Men det behøver jo ikke å bety noe da! Det kan jo gå bra også, og det høres jo ut som om dere er villig til å bruke masse tid på den lille :)

Gjest Vinga
Skrevet

Allerede nå kommer den mot oss med halen i været og maler når den blir klappet. Tror ikke det blir noe problem. :klappe:

Takk for svar!

Skrevet

Fint...dette kommer nok til å gå helt bra. Spiller da ingen rolle om den har vært vill i sine første uker. :)

Gjest Gjest
Skrevet

vi fikk en kattunge som var vill og til da bare hadde vært ute. nå er den 1 år, og jeg har aldri sett en så tam og snill katt før :) vi hadde den bare inne en stund før vi satte opp døren slik at den kunne gå inn og ut som den ville. så det burde gå helt fint:)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har også en katt som har vært vill!

vi fanget den i en fjøs da den var ca 4 mnd gammel!

til å begynne med, måtte vi hente den for å kose med den for at den skulle bli tam!

vi var i ferd med å gi opp hele greia, og få den avlivet, men så plutselig ble den kjempe kosen (etter at vi hadde hatt den i litt over et halvt år).

vet ikke helt hva som skjedde, men nå er den helt tam i hvertfall, og den går godt over ens med hunden vår også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...