AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Det er andre gangen på under ett halvt år at jeg spontanaborterer i uke 3 og 4. Blir lett gravid på første forsøk, men så er lykken kortvarig... Jeg vet at jeg er sent ute med å få barn. Fyller 41 om par måneder. Har likevel et håp om babylykke som de fleste. Var i dag det skjedde...liten blødning ble til stor fossblødning. Jeg har hatt så vondt i magen i hele dag, og grått og grått.. Har jeg rett på sykemelding? Sjefen er en eldre mann som ikke er flink på følelser eller særlig empatisk...Han vil alltid at jeg skal oppgi grunnen til at jeg tar egenmelding. Å si at man er syk holder ikke.. Jeg er så fortvila... Anonymkode: e50f3...25a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Håpet er ikke ute, og det er et godt tegn at du blir gravid selv om det er kortvarig. Det er en ganske stor del av eggene som det er feil ved når man er over 40, men det er fortsatt gode sjanser for at det er noen gode der også. Jeg har hatt flere slike tidlige spontanaborter selv, og vet det kan være vondt. Jeg var yngre, men jeg har to venninner som var over 40 da de fikk siste barn, og begge hadde flere spontanaborter, men lyktes til slutt. Ønsker deg lykke til. Snakk med fastlegen om sykemelding. Anonymkode: 9f359...28f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg opplevde 3 spontanaborter på 8 mnd, på mnd 12 satt den! Ikke gi opp!!! Anonymkode: e2765...b8e 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Kanskje trenger du litt progesteron. Snakk med lege. Ikkje gi opp >3 Anonymkode: 5547d...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 De har ikke lov å spørre hva egenmelding dreier seg om. Bare si du ikke trenger å svare og ikke vil Anonymkode: 2401f...bca 12
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Du har kjemiske aborter. Slutt å teste så tidlig, så slipper du å vite om at du i det hele tatt har vært gravid. Sjansen for SA er oppimot 40% sjanse i uke 3 for din alder. Bare tull å drive å teste da. Anonymkode: 8fb60...7b7 12
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Om du er for syk til å jobbe, så kan du sykemeldes. Men noen dagers egenmelding virker mer realistisk, som det er så galt at du ikke kan jobbe. Sjefen har ikke krav på å vite sykdomsgrunn, det tror jeg også du vet i en alder av 41. Anonymkode: 657d1...c02 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har kjemiske aborter. Slutt å teste så tidlig, så slipper du å vite om at du i det hele tatt har vært gravid. Sjansen for SA er oppimot 40% sjanse i uke 3 for din alder. Bare tull å drive å teste da. Anonymkode: 8fb60...7b7 Ikke for å være slem, men helt enig. Ikke test så tidlig, vent minst noen dager etter forventet mens! Har selv fått etter jeg ble 40, etter 4 sa, så ikke gi opp! Anonymkode: 67fc2...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være slem, men helt enig. Ikke test så tidlig, vent minst noen dager etter forventet mens! Har selv fått etter jeg ble 40, etter 4 sa, så ikke gi opp! Anonymkode: 67fc2...2c5 Fikk du det på naturlig måte? Jeg ble litt håpefull igjen nå 😊 Ts Anonymkode: e50f3...25a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er for syk til å jobbe, så kan du sykemeldes. Men noen dagers egenmelding virker mer realistisk, som det er så galt at du ikke kan jobbe. Sjefen har ikke krav på å vite sykdomsgrunn, det tror jeg også du vet i en alder av 41. Anonymkode: 657d1...c02 Han krever å vite hvorfor jeg tar ut egenmelding for å kartlegge arbeidsevnen min sier han. Han er jurist og seig. Anonymkode: e50f3...25a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje trenger du litt progesteron. Snakk med lege. Ikkje gi opp >3 Anonymkode: 5547d...1a0 Brukes ikke det for å behandle plager i overgangsalderen da? Ts Anonymkode: e50f3...25a
cerruti Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han krever å vite hvorfor jeg tar ut egenmelding for å kartlegge arbeidsevnen min sier han. Han er jurist og seig. Anonymkode: e50f3...25a Det har han ikke lov til... men skjønner at det er ubehagelig å ikke svare. Hvis du vil, kan du jo si magesmerter eller migrene feks. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han krever å vite hvorfor jeg tar ut egenmelding for å kartlegge arbeidsevnen min sier han. Han er jurist og seig. Anonymkode: e50f3...25a Dersom han er jurist så burde han vite at dette kan han ikke spørre om. Du kan enten si at nå har du null arbeidsevne, og når du kommer tilbake på kontoret så har du arbeidsevne. Dersom han spør om hvorfor du tar ut egenmelding vil han sikkert også spørre ved sykemelding, med samme begrunnelse. Eller så kan du lyge og si at du har omgangssyke/forkjøelse/influensa alt etter som hvor mange dager du tenker at du trenger. Hva sier partneren din? Ønsker han å fortsette å prøve? Støtter han deg i denne sorgen over spontnaborten? Lykke til. Anonymkode: c17a1...297 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom han er jurist så burde han vite at dette kan han ikke spørre om. Du kan enten si at nå har du null arbeidsevne, og når du kommer tilbake på kontoret så har du arbeidsevne. Dersom han spør om hvorfor du tar ut egenmelding vil han sikkert også spørre ved sykemelding, med samme begrunnelse. Eller så kan du lyge og si at du har omgangssyke/forkjøelse/influensa alt etter som hvor mange dager du tenker at du trenger. Hva sier partneren din? Ønsker han å fortsette å prøve? Støtter han deg i denne sorgen over spontnaborten? Lykke til. Anonymkode: c17a1...297 Tusen takk for lykke ønske! Det varmer. Ja, partneren deler ønsket mitt om barn. Så den delen er på stell. Det frister nesten litt mer å "lyve" enn å konfrontere sjefen. Ts. Anonymkode: e50f3...25a 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukes ikke det for å behandle plager i overgangsalderen da? Ts Anonymkode: e50f3...25a Det gjør det vel også. Men det er et av hormonene man får mindre av til eldre man blir. Og det er essensielt for å fortsette å være gravid. Anonymkode: 8915e...c7b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 Du er rett og slett for gammel. Sier seg selv at man ikke bør være nær pensjonistalder når ungen er russ. Anonymkode: cb6db...8fd 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er rett og slett for gammel. Sier seg selv at man ikke bør være nær pensjonistalder når ungen er russ. Anonymkode: cb6db...8fd Hvorfor det? Jeg har foreldre som fikk meg da de var på alder med TS, og jeg har og har hatt en fantastisk oppvekst. Ville aldri byttet de mot foreldre i 20-årene. Lykke til TS, dere vil nok lykkes etterhvert. Anonymkode: 056b9...bd5 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er andre gangen på under ett halvt år at jeg spontanaborterer i uke 3 og 4. Blir lett gravid på første forsøk, men så er lykken kortvarig... Jeg vet at jeg er sent ute med å få barn. Fyller 41 om par måneder. Har likevel et håp om babylykke som de fleste. Var i dag det skjedde...liten blødning ble til stor fossblødning. Jeg har hatt så vondt i magen i hele dag, og grått og grått.. Har jeg rett på sykemelding? Sjefen er en eldre mann som ikke er flink på følelser eller særlig empatisk...Han vil alltid at jeg skal oppgi grunnen til at jeg tar egenmelding. Å si at man er syk holder ikke.. Jeg er så fortvila... Anonymkode: e50f3...25a Huff. Jeg føler med deg. Håper virkelig du får ønsket ditt oppfylt en gang. Ifølge arbeidsloven har ikke sjefen rett til å kreve noe som helst svar på hvorfor du melder deg syk. Jeg tror du er ganske nedenfor nå og du har strevd nok med å miste allerede 2 stykker. Du er bare ett mennesket. Og du har følelser. Blir veldig lei meg av å lese på at du i tillegg har en så jæsla egoistisk sjef. Hvis bare folk hadde vært klart over hvor mange rettigheter de har i innenfor jobb yrket så ville ikke disse såkalte sjefene kunne undervurdert sine ansatte sånn på den måten. Jeg anbefaler deg hvis det er tøft å mtøe opp på jobb og dra til fastlegen. Du er 41 og du vil ikke gå rundt med stress og sårbarhet på jobb. En sykmelding tror jeg du trenger akkurat nå. Jeg ønsker deg kun det beste. Masse masse lykke til videre ❤️ Godt at du fikk luftet tankene dine her. Anonymkode: a93b7...cee
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Han krever å vite hvorfor jeg tar ut egenmelding for å kartlegge arbeidsevnen min sier han. Han er jurist og seig. Anonymkode: e50f3...25a Om du vil gi etter, så kan du si at du har hatt ekstreme blødninger i underlivet som har påvirket din allmentilstand Anonymkode: 657d1...c02
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du vil gi etter, så kan du si at du har hatt ekstreme blødninger i underlivet som har påvirket din allmentilstand Anonymkode: 657d1...c02 Ja enig der. Og det stemmer jo. Jeg er kvinne som deg. Du er i en fryktelig emosjonell tilstand nå og du blør I tillegg. Han har søren meg ingen rett til å kreve en skit av noen av sine ansatte når de er syke. Er man syk så er man syk!!!!!!! Anonymkode: a93b7...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå