Gå til innhold

Stor sannsynlighet for at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er umulig å si før evt test. Og jeg pleier selv å irritere meg grønn over slike innlegg. Men. Jeg har så behov for å lufte det for "noen". 

Jeg går på psprøyte, og i en veldig hektisk hverdag kom jeg plutselig på at jeg skulle tatt sprøyte 1.august ca. Har pleid å ta den de første dagene av mnd. Nå er vi i oktober 😳 Har ikke tenkt så mye på prevensjon for å være ærlig, da mannen er mye bortreist på jobb og vi har lite sex for tiden, med 3 barn fra før, 2 med søvnproblemer, der yngste akkurat er fylt 1 år. Vi har det bra med det, for øvrig, og vet det er en periode. 

Men, vi har jo hatt sex, kanskje 3-4 ganger siden august. Og han kommer alltid inni meg. De barna vi har, har vært planlagt og ble til på første forsøk alle tre. Er det veldig stor sannsynlighet for at jeg kan være gravid? Skal selvfølgelig ta test imorgen, men tenker mye på det. Mannen er i mot abort, men jeg vet at jeg ikke klarer flere barn..

Anonymkode: e5b05...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er en god sjanse ja.

Anonymkode: d39c4...4f8

Skrevet

Ja det kan faktisk hende. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er umulig å si før evt test. Og jeg pleier selv å irritere meg grønn over slike innlegg. Men. Jeg har så behov for å lufte det for "noen". 

Jeg går på psprøyte, og i en veldig hektisk hverdag kom jeg plutselig på at jeg skulle tatt sprøyte 1.august ca. Har pleid å ta den de første dagene av mnd. Nå er vi i oktober 😳 Har ikke tenkt så mye på prevensjon for å være ærlig, da mannen er mye bortreist på jobb og vi har lite sex for tiden, med 3 barn fra før, 2 med søvnproblemer, der yngste akkurat er fylt 1 år. Vi har det bra med det, for øvrig, og vet det er en periode. 

Men, vi har jo hatt sex, kanskje 3-4 ganger siden august. Og han kommer alltid inni meg. De barna vi har, har vært planlagt og ble til på første forsøk alle tre. Er det veldig stor sannsynlighet for at jeg kan være gravid? Skal selvfølgelig ta test imorgen, men tenker mye på det. Mannen er i mot abort, men jeg vet at jeg ikke klarer flere barn..

Jeg har selv hatt ubeskyttet sex nå o r uker med jevnlig sex. Jeg har ikke blitt gravid til nå. Skal litt til for at det klaffer. Eggeløsning må jo ikke være langt unna. 

Ikke sikkert du er det, nei :)

Anonymkode: 94ab5...a4a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv hatt ubeskyttet sex nå o r uker med jevnlig sex. Jeg har ikke blitt gravid til nå. Skal litt til for at det klaffer. Eggeløsning må jo ikke være langt unna. 

Ikke sikkert du er det, nei :)

Over 3 uker, skulle det stå. 

Skrevet

Takk for svar. Jeg tenker og at kanskje psprøyta kanskje har en slags "sikkerhetssone", at den virker litt lenger enn de 3 mnd? Eller kanskje det er ønsketenking. 🙈 

Ts

Skrevet

Vil ikke tro den virker i over 2 mnd lenger enn tida.. Absolutt mulig du har blitt gravid, du sier jo selv også at dere har lett for å bli gravid.. Ta en test i morgen så får du sikkert svar 🙂 lykke til! 

Anonymkode: 38a5f...055

• Liker 1
Skrevet

Mener p-sprøyte er prevensjon man helst ikke skal bruke om man planlegger å bli gravid etterhvert, fordi for noen tar det veldig lang tid (opp til 18 måneder) før de får tilbake eggløsning. Sånn sett kan det godt hende at virkningen fremdeles sitter i for deg. Jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at du er gravid, men det er såklart mulig. Hadde du tydelige symptomer i første trimester med de andre barna? Har du noen grunn til å tro at du er gravid, bortsett fra at dere ikke har brukt prevensjon?

Anonymkode: 3fb67...441

• Liker 1
Skrevet

Er det noe som gjør at du mistenker at du er gravid da? P-sprøyte er kjent for å sitte i en stund over de tre månedene de kan «garantere» for. Om du har lett for å bli gravid kunne det vært en ide å ta en test før man tar ny sprøyte. Kropper reagerer ulikt på prevensjon. Jeg sluttet på pstav ifjor. Da er det antatt at el kommer etter ca seks uker, men opptil 3-6 måneder kan regnes som vanlig det også. Jeg fikk første el etter en uke. Har flere barn og blitt gravid lett med de andre

Anonymkode: 013f9...e1a

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener p-sprøyte er prevensjon man helst ikke skal bruke om man planlegger å bli gravid etterhvert, fordi for noen tar det veldig lang tid (opp til 18 måneder) før de får tilbake eggløsning. Sånn sett kan det godt hende at virkningen fremdeles sitter i for deg. Jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at du er gravid, men det er såklart mulig. Hadde du tydelige symptomer i første trimester med de andre barna? Har du noen grunn til å tro at du er gravid, bortsett fra at dere ikke har brukt prevensjon?

Anonymkode: 3fb67...441

Hadde veldig lite symptom med de andre barna, trøtthet eneste, men jeg har jo tre barn, så det klarer jeg ikke skille på lenger 🙈 Og så har jeg ikke fått mensen etter fødsel for 1 år siden, så jeg har null peiling på hvor jeg evt er i noe syklus. Derfor jeg blir usikker. Men sannsynligheten er vel heller liten 🤞

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...