Gå til innhold

Dere barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rutiner har dere i forhold til å kontakte barnevernet? Bare lurer på generelt grunnlag, etter noen hendelser. Jeg er selv sykepleier og har hatt praksis og jobbet litt både på barneavd. Og føde- barsel, og der var det alltid et tema. Ikke noe vi skrev ned noe sted, med mindre det var noe urovekkende, men vi skulle alltid observere samspill og slikt. Og det var lav terskel for å varsle. Så hvordan er det for dere? Har dere alt varslet når vi foreldre begynner å fatte mistanke? 

Anonymkode: 1c6f4...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke lov å melde uten å informere foreldre. (Noen tror dette betyr at vi må be om tillatelse fra foreldre om å melde, dette stemmer ikke. Men vi må informere om at melding blir/har blitt sendt). MED unntak ved mistanke om vold/overgrep 

Anonymkode: b9e31...959

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke lov å melde uten å informere foreldre. (Noen tror dette betyr at vi må be om tillatelse fra foreldre om å melde, dette stemmer ikke. Men vi må informere om at melding blir/har blitt sendt). MED unntak ved mistanke om vold/overgrep 

Hva skal til for at dere gjør det? Hva får det til å skurre, og hvilke rutiner har dere da i forhold til hvor lenge dere observerer og hvor mange observerer før dere melder?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og gjør det at dere er pliktige å si i fra at dere melder, at dere kvier dere litt ekstra for å gjøre det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal til for at dere gjør det? Hva får det til å skurre, og hvilke rutiner har dere da i forhold til hvor lenge dere observerer og hvor mange observerer før dere melder?

Det skal mye til. Vi har også da hatt mye veiledning av foreldrene uten at de tar dette til seg. Vi melder ikke helt ut av det blå

Og gjør det at dere er pliktige å si i fra at dere melder, at dere kvier dere litt ekstra for å gjøre det?