AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Trodde det hadde blitt påbudt å bruke munnbind i kollektivtrafikken i Oslo? Det er ikke mulig å overholde 1 m avstand inne på bussene. Jeg er ikke så opptatt av corona men siden det er påbudt kjøpte jeg de forbanna munnbindene. Så går jeg på bussen og INGEN andre hadde på!! Ble spesielt provosert av oldisene som bare gikk rett på bussen og satte seg ved siden av meg uten munnbind... altså...? hvorfor driver vi med restriksjoner for resten av befolkningen hvis de i risikogruppa ikke gidder å jobbe for det selv? Siste gang jeg kjøper munnbind hvertfall. Gidder ikke å ta på meg ekstra kostnader fremover hvis de man skal beskytte ikke respekterer reglene. Og det var ikke bare en oldis, var hvertfall 10, og de kom ikke sammen engang. Var kanskje 20 stk på bussen og bare jeg og en til hadde munnbind....😬 Endret 4. oktober 2020 av AnonymBrukern 6
Djungelvrål Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Hvis ikke bussjåfør eller andre påser at det blir overholdt og evnt nekter folk som ikke har det adgang så er det ikke alle som kommer til å gidde, det sier seg selv. 1
norw Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Dessverre ikke prioritert av politiet. Påbud, kontroll og straff har vært altfor slapt, og da er vi der vi er. Dette kommer til å være helt håpløst inntil vi får en vaksine, som mange er skeptiske til å ta.
T-Rex Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 12 minutter siden, Apocalypte said: Hvis ikke bussjåfør eller andre påser at det blir overholdt og evnt nekter folk som ikke har det adgang så er det ikke alle som kommer til å gidde, det sier seg selv. Nå synes jeg bussjåførene skal ta fram koronanazien i seg, og hive av folk uten munnbind. Det kan nok bli noe forsinkelser om de gjør det, naturligvis. 7
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2020 3 minutter siden, norw skrev: Dessverre ikke prioritert av politiet. Påbud, kontroll og straff har vært altfor slapt, og da er vi der vi er. Dette kommer til å være helt håpløst inntil vi får en vaksine, som mange er skeptiske til å ta. Kan ikke bilettkontrollørene sjekke munnbind også og gi samme bot som npr man ikke har bilett? 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Siste gang jeg kjøper munnbind hvertfall. Gidder ikke å ta på meg ekstra kostnader fremover hvis de man skal beskytte ikke respekterer reglene. Lurt.
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Lurt. Ja lurt for meg.. blir for dumt å bruke masse penger på å beskytte andre også gidder de ikke å bruke det selv? Er ung og frisk, har ingen behov for munnbind og når oldiser ikke gidder å bruke det blir jeg ikke akkurat motivert til å sløse penger 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Ja lurt for meg.. blir for dumt å bruke masse penger på å beskytte andre også gidder de ikke å bruke det selv? Er ung og frisk, har ingen behov for munnbind og når oldiser ikke gidder å bruke det blir jeg ikke akkurat motivert til å sløse penger Vil også foreslå at du sniker på trikk og buss, det kan du spare penger på. Er jo mange andre som gjør det. Stjel mat i butikken, det kan du også spare penger på. Eller kjøp to vaskbare munnbind som du bruker, da slipper du å bruke masse penger på dette.
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Vil også foreslå at du sniker på trikk og buss, det kan du spare penger på. Er jo mange andre som gjør det. Stjel mat i butikken, det kan du også spare penger på. Eller kjøp to vaskbare munnbind som du bruker, da slipper du å bruke masse penger på dette. Vel... jeg betaler gledelig for ting jeg har bruk for som bilett og mat. Gidder dog ikke å sløse bort penger på ting jeg ikke trenger som munnbind, hvis jeg er den eneste av 20 stk på bussen som bruker det 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Vel... jeg betaler gledelig for ting jeg har bruk for som bilett og mat. Gidder dog ikke å sløse bort penger på ting jeg ikke trenger som munnbind, hvis jeg er den eneste av 20 stk på bussen som bruker det Du gjør som du vil jeg tar aldri kollektivt, så jeg slipper dette uansett.
SoftKitty Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 Trodde også det var påbudt nå men har ikke sett noe særlig informasjon om det? En del gir nok faen men tenker også at noen rett og slett ikke har fått det med seg? Jeg så ingen skilt, har ikke fått noen sms fra oslo kommune, ikke noen store avisoppslag eller noe. Det var iallfall flere med munnbind på trikken i dag enn det var for 2 uker siden så noen følger heldigvis reglene
Cuntzilla Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Ser ikke helt logikken i at du derfor skal slutte å gjøre det og bli en del av problemet 🤦♀️ Munnbind er påbudt, men det er ikke noe Ruter eller politiet har tenkt å bruke tid og penger på å kontrollere (enn så lenge). De gangene jeg har tatt buss i Oslo i det siste har alle hatt munnbind på, kanskje en uten munnbind her og der, som står der og ser litt ut som en idiot. Og sikkert føler seg litt teite også, og kjøper til neste gang. Du har tatt EN buss. Endret 4. oktober 2020 av Cuntzilla 7
blasfeminist Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 12 minutter siden, T-Rex said: Nå synes jeg bussjåførene skal ta fram koronanazien i seg, og hive av folk uten munnbind. Det kan nok bli noe forsinkelser om de gjør det, naturligvis. Kan nok bli andre problemer også, eller har de mandat til å kaste ut passasjerer de ikke liker?
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, SoftKitty skrev: Trodde også det var påbudt nå men har ikke sett noe særlig informasjon om det? En del gir nok faen men tenker også at noen rett og slett ikke har fått det med seg? Jeg så ingen skilt, har ikke fått noen sms fra oslo kommune, ikke noen store avisoppslag eller noe. Det var iallfall flere med munnbind på trikken i dag enn det var for 2 uker siden så noen følger heldigvis reglene Det står på alle sånne digitale timegreier der de viser hvor lenge det er til bussen kommer. Står også skilt inne i bussen. Hvertfall de jeg har vært på:)
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, Cuntzilla skrev: Ser ikke helt i logikken at du derfor skal slutte å gjøre det og bli en del av problemet 🤦♀️ Munnbind er påbudt, men det er ikke noe Ruter eller politiet har tenkt å bruke tid og penger på å kontrollere (enn så lenge). De gangene jeg har tatt buss i Oslo i det siste har alle hatt munnbind på, kanskje en uten munnbind her og der, som står der og ser litt ut som en idiot. Og sikkert føler seg litt teite også, og kjøper til neste gang. Du har tatt EN buss. Nei har ikke bare tatt en buss, og bor også rett ved et busstopp som jeg går forbi mange ganger om dagen. Og ser de færreste med munnbind. Grunnen til at jeg da evt slutter er fordi jeg ikke gidder å bruke penger hvis jeg skl være den eneste på bussen med munnbind. Da har det 0 virkning Endret 4. oktober 2020 av AnonymBrukern
SoftKitty Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBrukern said: Det står på alle sånne digitale timegreier der de viser hvor lenge det er til bussen kommer. Står også skilt inne i bussen. Hvertfall de jeg har vært på:) Åja, da er det kanskje jeg som er sløv og ser dårlig for la ikke merke til det. Jeg hadde på munnbind selv altså 😄
T-Rex Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 3 minutter siden, blasfeminist said: Kan nok bli andre problemer også, eller har de mandat til å kaste ut passasjerer de ikke liker? Passasjerer som utgjør en sikkerhetstrussel kan kastes av bussen, vil jeg tro. I alle fall i Oslo, hvor det ikke er 30 minus og ti mil til nærmeste varmestue.
Cuntzilla Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Nei har ikke bare tatt en buss, og bor også rett ved et busstopp som jeg går forbi mange ganger om dagen. Og ser de færreste med munnbind. Grunnen til at jeg da evt slutter er fordi jeg ikke gidder å bruke penger hvis jeg skl være den eneste på bussen med munnbind. Da har det 0 virkning Åja, så munnbindet du bruker mister effekten når andre ikke bruker munnbind? Logisk. Det er også mange skitne folk som ikke vasker hendene sine, kanskje du skal slutte med det også og spare litt penger på såpe. 3
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #19 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, Cuntzilla skrev: Åja, så munnbindet du bruker mister effekten når andre ikke bruker munnbind? Logisk. Det er også mange skitne folk som ikke vasker hendene sine, kanskje du skal slutte med det også og spare litt penger på såpe. Ja. Det gjør det faktisk. For jeg bruker munnbind for andres del, ikke for min egen. Hvis ingen andre da bruker munnbindet eller holder avstand, hjelper det ingenting at jeg tar det på. Såpe koster 10kr og det har jeg bruk for. Munnbind koster flere hundre, og det har jeg ikke direkte bruk for. To vidt forskjellige ting. Hele poenget er hvorfor skal jeg bruke penger på noe som ikke har noen effekt fir meg, hvis de man liksom skal beskytte verken holder avstand eller bruker munnbind selv? 2
Cuntzilla Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Ja. Det gjør det faktisk. For jeg bruker munnbind for andres del, ikke for min egen. Hvis ingen andre da bruker munnbindet eller holder avstand, hjelper det ingenting at jeg tar det på. Såpe koster 10kr og det har jeg bruk for. Munnbind koster flere hundre, og det har jeg ikke direkte bruk for. To vidt forskjellige ting. Hele poenget er hvorfor skal jeg bruke penger på noe som ikke har noen effekt fir meg, hvis de man liksom skal beskytte verken holder avstand eller bruker munnbind selv? Må du virkelig ha en rent egoistisk årsak for å bidra til å holde en pandemi under kontroll? OK.. du savner vel sikkert hverdagen du også, å gå på en konsert eller komme deg tilbake på kontoret eller noe. Ved å være med på å begrense smittespredningen så deltar du i dugnaden for å komme tilbake til en slags normal fortere. Imens om du blir smittebærer og går og nyser på disse gamlisene dine siden du er en gjerrigknark, så sprer de kanskje smitten enda mer, flere blir innlagt på sykehus eller dør, og så går plutselig alt feil vei og vi må ha strengere regler eller lockdown igjen. Bare bruk det munnbindet, sy et selv eller bruk det samme mange ganger om du er så sykt gjerrig. Endret 4. oktober 2020 av Cuntzilla 1
Anbefalte innlegg