Gå til innhold

Sliter med usunn frokost-ødelegger hele dagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også slitt med motivasjonen og vektnedgang. Men nå har jeg gått ned ca 11kg på et år og 5 av de siste 2 månedene. Forskjellen er at jeg har startet dagen sunt. Av og til kommer det jo fristelser senere på dagen, kanskje man er invitert i besøk og blir servert noe usunt, kake osv. Da er det greit å ha holdt kalorinivået lavt tidligere på dagen slik at man innimellom  kan unne seg noe mer på kvelden. Og jeg merker at om jeg er sunn første del av dagen så er det lettere å fortsette med det senere på dagen fordi man ikke vil "ødelegge" det at man har klart å holde seg sunn tidligere. Og dette blir man enda mer obs på når man faktisk ser at vekten går nedover! 

Ellers er jeg også blitt obs på mengden. Må jeg ha 2 tykke skiver til kvelds? Egentlig ikke. Men bli mett av en. Ofte er man bare fysen. Da kan man heller skjære en tynn skive og dele i to og ta sunt pålegg på (Hvis man egentlig ville ha to skiver med ulikt pålegg). 

Kan du bytte ut skivene med 2 rugsprø og et veldig tynt lag sjokoladepålegg?

Liker du andre søte ting? Yoghurt med en halv banan eller litt rosiner. Et glass biola og frukt. En liten klase druer. Syltetøy uten sukker. Klementiner til jul. Havregrøt. Skyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva var innholdet i denne croissanten ?

Anonymkode: 43e51...c91

Masse smør.

Anonymkode: 5a6d7...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, little fairy skrev:

Jeg har også slitt med motivasjonen og vektnedgang. Men nå har jeg gått ned ca 11kg på et år og 5 av de siste 2 månedene. Forskjellen er at jeg har startet dagen sunt. Av og til kommer det jo fristelser senere på dagen, kanskje man er invitert i besøk og blir servert noe usunt, kake osv. Da er det greit å ha holdt kalorinivået lavt tidligere på dagen slik at man innimellom  kan unne seg noe mer på kvelden. Og jeg merker at om jeg er sunn første del av dagen så er det lettere å fortsette med det senere på dagen fordi man ikke vil "ødelegge" det at man har klart å holde seg sunn tidligere. Og dette blir man enda mer obs på når man faktisk ser at vekten går nedover! 

Ellers er jeg også blitt obs på mengden. Må jeg ha 2 tykke skiver til kvelds? Egentlig ikke. Men bli mett av en. Ofte er man bare fysen. Da kan man heller skjære en tynn skive og dele i to og ta sunt pålegg på (Hvis man egentlig ville ha to skiver med ulikt pålegg). 

Kan du bytte ut skivene med 2 rugsprø og et veldig tynt lag sjokoladepålegg?

Liker du andre søte ting? Yoghurt med en halv banan eller litt rosiner. Et glass biola og frukt. En liten klase druer. Syltetøy uten sukker. Klementiner til jul. Havregrøt. Skyr. 

Jeg er ikke så glad i havregrøt og skyr, men tror jeg skal kjøpe inn Biola, hadde nesten glemt det eksisterte😅

Anonymkode: d3fa4...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel middag til frokost. Spiser som regel to store måltider i løpet av dagen, og til frokost blir det middagsrester fra dagen før. Tenker man bør spise det man har lyst på, og litt sjokoladepålegg kommer ikke til å velte skuta for deg. 

Anonymkode: bb16c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du til lunsj/kvelds, da? Det er jo ikke verre enn at du spiser det samme til frokost? 

Jeg spiser ikke frokost, det fungerer best for meg. 

Men til lunsj spiser brødskiver med vanlig pålegg (ost, gjerne med paprika/tomat/agurk, eller kjøttpålegg, leverpostei, smøreoster, o.l), eller havregrøt med kanel/kardemomme (trenger ikke søtning). 

Anonymkode: 94db0...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så glad i havregrøt og skyr, men tror jeg skal kjøpe inn Biola, hadde nesten glemt det eksisterte😅

Anonymkode: d3fa4...0ef

Ikke jeg heller egentlig. Men finnes jo masse ulike varianter av yoghurt osv. Lett kesam med bær er også godt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om frokosten er i det usunne laget betyr det jo ikke at dagen er ødelagt :) spis rent og sunt resten av dagen, så går det bra. Noen liker søtt på morgenen, andre kvelden. Det er viktigere at du spiser rett mengde og sunt resten, enn at du gir opp fordi ett måltid ikke var perfekt. Da kommer du jo ingen vei.

Hvis du klarer å holde det til kun frokosten, er du ikke kjempeflink da? Det syns jeg!

Anonymkode: 2602b...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...