AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg er i en periode jeg trener og prøver å spise sunt. Dessverre har jeg kun lyst på søte ting til frokost. I det siste har det blitt grovbrød med Sjokade-pålegg og et glass melk. Etter jeg har spist dette føler jeg resten av dagen er ødelagt(når det gjelder mat) og mister motivasjon til videre sunne måltid. Noen med tips til noe jeg kan spise til frokost ? Klarer ikke egg, kjøttpålegg, ost osv, blir så kvalm av det😣 takk for hjelp Anonymkode: d3fa4...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 #2 Del Skrevet 4. oktober 2020 Smoothie, grøt, sunne pannekaker, frokostblandinger, yoghurt med musli 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg spiser som regel knekkebrød, enten med mager skinkeost, leverpostei eller salami. Avokado fungerer også. Ellers hører jeg mange liker havregrøt, jeg er ikke en av de. Anonymkode: d04f0...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 4. oktober 2020 #4 Del Skrevet 4. oktober 2020 Hva med fruktbiter, nøtter og fks cornflakes med yoghurt over? Det er jo søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Del Skrevet 4. oktober 2020 Må du spise frokost? Søk opp Marit kolby zinöeker på Instagram. Hun skriver mye om når det er lurt å spise og ernæring. Anonymkode: fad1e...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kari Viken Skrevet 4. oktober 2020 #6 Del Skrevet 4. oktober 2020 Havregryn med melk og en dæsj sukker spiser eg ofte til frokost 😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Del Skrevet 4. oktober 2020 Har selv slitt med å få i meg frokost om morgenen, eneste jeg fikk i meg var brødskiver med noe søtt på. Alt annet gikk ikke ned, ble kvalm å maten kunne komme opp igjen. Gikk heldigvis over, har også lest noe om det, er noe som gjør at man ikke greier salt pålegg f.eks tidlig om morgenen. Anonymkode: a7e4a...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Del Skrevet 4. oktober 2020 Hva med å ha en banan på brødskiva i stedet? Eller havregrøt med banan. Anonymkode: cf5a4...29f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. oktober 2020 #9 Del Skrevet 4. oktober 2020 Peanøttsmør med bananskiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
270919 Skrevet 4. oktober 2020 #10 Del Skrevet 4. oktober 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en periode jeg trener og prøver å spise sunt. Dessverre har jeg kun lyst på søte ting til frokost. I det siste har det blitt grovbrød med Sjokade-pålegg og et glass melk. Etter jeg har spist dette føler jeg resten av dagen er ødelagt(når det gjelder mat) og mister motivasjon til videre sunne måltid. Noen med tips til noe jeg kan spise til frokost ? Klarer ikke egg, kjøttpålegg, ost osv, blir så kvalm av det😣 takk for hjelp Anonymkode: d3fa4...0ef Kan du ikke bare spise det du spiser til frokost da, om du klarer å spise sunnere resten av dagen? Dagen trenger jo ikke bli ødelagt ernæringsmessig om du tar en skive med sjokoladepålegg 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Del Skrevet 4. oktober 2020 Sliter også med lyst på mat om morgenen, og brødmåltid frister sjelden. Enten skipper jeg rett og slett frokosten (drikker kaffe/te, gjerne med havremelk), eller så spiser jeg en Skyr eller annen yoghurt med en håndfull granola og/eller müsli til. Anonymkode: 0c9ac...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Del Skrevet 4. oktober 2020 Ellers støtter jeg forslaget over om å bare fortsette med den skiva med sjokopålegg til frokost. Med mindre du smører på hele pakka med sjokopålegg på den skiva, ser jeg ikke helt katastrofen i det, så lenge matinntaket resten av dagen er sunt og på stell. Anonymkode: 0c9ac...e63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Del Skrevet 4. oktober 2020 Tenk om det kunne vært sånn at man kunne spise hva man ville til alle måltider, uten å føle at man har mislykkes.... Tenk om man ikke var avhengig av "motivasjon" for å spise sunt! Tenk om det ikke fantes en skapt skille mellom sunne og usunne matvarer. Tenk om man ikke behøvde å føle at man måtte stå til rette for hva man hadde spist. Tenk om man hadde hatt tillit til at man kunne ta ansvaret selv for å velge hva man skulle spise, ut fra hva man hadde lyst på og tilgjengelig akkurat der og da. Tenk om... Bare en utopi? Anonymkode: c7294...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Del Skrevet 4. oktober 2020 Om du vil bytte ut pålegget så kan du kanskje prøve Lærum 80% blåbærsyltetøy. Jeg synes det smaker veldig godt. Anonymkode: f66c3...4d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Del Skrevet 4. oktober 2020 Søtt alternativ er banan eller jordbær på skiva Anonymkode: 27768...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Del Skrevet 4. oktober 2020 Tusen takk for mange gode tips. Jeg skal kjøpe inn bær, yogurth og banan, og så blir det sikkert fortsatt brødskive med sjokoladepålegg innimellom 😅 Anonymkode: d3fa4...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenk om det kunne vært sånn at man kunne spise hva man ville til alle måltider, uten å føle at man har mislykkes.... Tenk om man ikke var avhengig av "motivasjon" for å spise sunt! Tenk om det ikke fantes en skapt skille mellom sunne og usunne matvarer. Tenk om man ikke behøvde å føle at man måtte stå til rette for hva man hadde spist. Tenk om man hadde hatt tillit til at man kunne ta ansvaret selv for å velge hva man skulle spise, ut fra hva man hadde lyst på og tilgjengelig akkurat der og da. Tenk om... Bare en utopi? Anonymkode: c7294...b8f Jeg har gjort dette før og da var jeg overvektig, så en slik drømmeverden fungerer dessverre ikke for meg🤷♀️ Anonymkode: d3fa4...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Del Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort dette før og da var jeg overvektig, så en slik drømmeverden fungerer dessverre ikke for meg🤷♀️ Anonymkode: d3fa4...0ef Du kan jo ikke ha gjort det, for da ville du ikke ha vært overvektig. Bare en tanke. Anonymkode: c7294...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg hater frokost mat, og egentlig skjønner jeg ikke hvorfor så mange nordmenn må spise så urimelig mye brød måltider. Hva liker du? Jeg spiser kylling salater og middags rester til frokost og ha utrolig godt med energi frem til neste måltid. Omeletter med grønnsaker og krydder, med salsa/sriracha osv er også en favoritt. Anonymkode: ce07e...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 4. oktober 2020 #20 Del Skrevet 4. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for mange gode tips. Jeg skal kjøpe inn bær, yogurth og banan, og så blir det sikkert fortsatt brødskive med sjokoladepålegg innimellom 😅 Anonymkode: d3fa4...0ef Tips: Om du fortsetter å spise brødskive med sjokoladepålegg til frokost så gjør det med god samvittighet. Si til deg selv at du ikke trenger å være supersunn hele tiden. Å være for streng mot en selv er kontraproduktivt. Føler man skam fordi man spiser en brødskive med sjokoladepålegg til frokost så er det lett å trøste seg selv med enda mer usunn mat. Bedre å kose seg med en brødskive med sjokoladeplagg til frokost og være sunn resten av dagen enn å både spise brødskive med sjokoladepålegg og være usunn resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå