Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har et barn på 11 år som jeg har sett regelmessig i de 5 årene vi har vært sammen(vi er særboere)

Mange barn sier æsj når de ser voksne kysse på munnen eller kysse på kinnet, og kjærestens barn er ikke noe unntak. 

Nå er barnet så stort at hen begynner å forstå hvorfor voksne kysser, og viser at de er glade i hverandre. 

Når barnet sier æsj hver gang jeg kysser kjæresten min på kinnet eller en sjelden gang gir han et kyss på munnen, hermer kjæresten min etter barnet sitt og sier æsj og tørker vekk kysset.

Han har også ofte snudd seg bort, hvis jeg har prøvd å gi han en klem eller gi han et kyss på kinnet når barnet har vært i nærheten. 

Nå begynner jeg å bli lei av dette tullet og mener at barn må tåle at vi gir et kyss eller suss på kinnet. 

Barnet kjenner meg godt og er trygg på meg, og har det godt når hen er hos sin far. 

Hva mener dere? Skal voksne skjule at de er glade i hverandre? 

Det er faktisk kjæresten min som lager et nummer av kyssing/ sussing og omtrent oppfordrer barnet til å si æsj! 

Anonymkode: f8faa...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten din er en dott. Her koser vi og kysser hverandre så ofte vi vil. Vi har to felles barn, og jeg er bonusmor til to stykker. 

En 11 åring skal da ikke bestemme over deres parforhold. Ta en prat med mannen og be han vokse opp. 

Anonymkode: 171a1...92d

• Liker 20
Skrevet

Full klinings er nei, vanlige tørre kyss på kinn og lett på munnen synes jeg er veldig koselig.

Barn har ikke noe vondt av å se at voksne viser hverandre kjærlighet.

Anonymkode: 3f3db...6db

• Liker 18
Skrevet

En 11 åring burde tåle at faren får et kyss på munnen eller et lite nuss på munnen. 

Syntes ikke voksne skal skjule at de er glade i hverandre :) 5 åringen her i huset sier alltid «gi mamma nuss også» når pappaen hans skal ut, han passer alltid på at jeg får en klem eller nuss :) 

Anonymkode: 1ecd1...b70

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror barn har godt av å se foreldre være kjærlige mot hverandre, inkludert kyssing. Klining blir kanskje litt mye. Jeg tror ikke barn har godt av å se foreldrene avvise kjærlighetshandlinger fra partneren, slik din samboer gjør. Det skal sies at jeg ikke er ekspert på området.

• Liker 17
Skrevet

Det er bare fint å vise barna at man er glad i hverandre med kyss. Klining er over grensen.

Anonymkode: c9ff3...3da

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror det er mye bedre å vise kjærlighet for hverandre enn å ikke gjøre det. Å kunne gi hverandre et kyss burde ikke være støtende. Kanskje fordi dere ikke har gjort dette til en naturlig del av samlivet, så fortsetter barnet med den samme reaksjonen? 

Anonymkode: d9527...ae4

• Liker 2
Skrevet

I den alderen syns jo barn at alt er ekkelt.  Bare en fase de går igjennom. 

• Liker 1
Skrevet

Kan jo hende at ungene er inne i en jente- og guttelus-periode hvor alt kjærestegreier er driiiiiiiitflaut 😊

Anonymkode: c9ff3...3da

Skrevet

Hvorfor skulle man skjermet barn for kyssing? Man trenger ikke å råkline, men et kyss får de bare vende seg til. 

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mye bedre å vise kjærlighet for hverandre enn å ikke gjøre det. Å kunne gi hverandre et kyss burde ikke være støtende. Kanskje fordi dere ikke har gjort dette til en naturlig del av samlivet, så fortsetter barnet med den samme reaksjonen? 

Anonymkode: d9527...ae4

Hver gang vi/jeg kysser han sier barnet æsj, eller så sier han det før barnet rekker å si det. 

Egentlig er det han som lager dette til en greie for barnet. 

Ts

Anonymkode: f8faa...7d7

Skrevet (endret)

Jeg er 22 år og sier fortsatt æsj når mine foreldre mine kysser😂 Men jeg syns egentlig at det er veldig koselig!

Jeg tror barn har godt av å se foreldre vise hverandre kjærlighet! Det viser bare at to personer er glade i hverandre, og det vil være positivt for barna å huske dette når de selv går inn i forhold i voksen alder.

Jeg tror barn som vokser opp i hjem uten kjærlighet vil ha større sannsynlig for å slite med egne forhold/kjærlighet i voksen alder.

(Nussing/kos er innafor, klining og tafsing er litt mer drøyt).

Kan det være fordi du ikke er barnas mor, og at far ikke vil at de skal se far med andre enn moren deres? Det kan være sårt for små barn og se foreldrene være med andre.

Endret av Spiteful
  • Liker 3
Skrevet

I min kultur kysser man ikke fremfor barn. Men så kysser vi ikke fremfor familiemedlemmer eller venner heller😊 Holde hånd, en klem eller holde rundt armen er greit, men ikke kyssing. 

Anonymkode: 90d19...567

Skrevet

Klining er greit å vente med til dere er alene, men kyssing tåler de nok helt fint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...