Toyotacorolla Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Hei, må man testes om han har hodepine, hoste, nysing etc? eller kan jeg fortsette å gå på jobb som vanlig?
Million Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Du kan ikke gå på jobb. Iflg retningslinjene og rådene som er gitt av myndighetene, skal man holde seg hjemme når man har symptomer. Dette for at du ikke skal smitte andre, som i sin tur så får symptomer som må testes, og enda flere belaster helsevesenet. 4
Toyotacorolla Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, Million skrev: Du kan ikke gå på jobb. Iflg retningslinjene og rådene som er gitt av myndighetene, skal man holde seg hjemme når man har symptomer. Dette for at du ikke skal smitte andre, som i sin tur så får symptomer som må testes, og enda flere belaster helsevesenet. Hvis man fikk symptomer på jobb da, hva skjer da?
Million Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, Toyotacorolla skrev: Hvis man fikk symptomer på jobb da, hva skjer da? Man kommer seg hjem fortest mulig, og holder seg der og unngår folk, så smitter man færrest mulig. 3
Toyotacorolla Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2020 Men hvis hosten går over må man testes da? Alvorlig talt norge kan jo ikke stoppe opp for litt hoste eller tar jeg feil? 1
rosemarin Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 30 minutter siden, Toyotacorolla skrev: Men hvis hosten går over må man testes da? Alvorlig talt norge kan jo ikke stoppe opp for litt hoste eller tar jeg feil? Det stopper mer opp hvis du ikke tester deg, og så smitter andre som også må holde seg hjemme osv. fordelen med å teste seg selv med små symptomer er jo også at de får er kunnskap og data om de som tester positivt og negativt. Feks kan man kanskje over tid se et mønster om at de fleste som testere negativt hadde slike typer symptomer, mens de som test positivt hadde en annen type symptomer osv. 3
J.E Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 28 minutter siden, Toyotacorolla skrev: Men hvis hosten går over må man testes da? Alvorlig talt norge kan jo ikke stoppe opp for litt hoste eller tar jeg feil? Norge stopper ikke opp selv om du er hjemme i fra jobb noen dager til du er frisk. Fare for at ting stopper mer opp dersom smitten spres for da alle de du smitter også må være hjemme... Million skriver rett i svarene sine her. Du må være hjemme. Ang testing så er vel regelen at alle med ny oppståtte symptomer skal testes. 2
Anbefalte innlegg