AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Hei, Jeg trenger sårt råd. For å være ærlig så vet jeg ikke hvor jeg skal starte. Jeg er utdannet som tannpleier har kun jobbet med det i 2 år. Drømmen min var å egentlig bli en psykolog, men det la jeg meg fra meg i en ung alder pga andre ting. Det er ikke så viktig. I de siste årene har jeg tenkt mye på å bli lærer eller rådgiver på skolen for å hjelpe de unge. Har fått plass på ppu, men jeg klarer ikke å forsto hvorfor jeg ikke er helt fornøyd likevel. Jeg trodde jeg mislikte jobben min som tannpleier fordi jeg i de siste årene er jeg blitt redd utrolig redd for å stikke meg selv med sprøyter. Ellers så synes jeg jobben er ganske fin. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Vet at innenfor kjeveortopedi så er det ikke mye sprøyter å diverse, men det er ikke mange stillinger som ligger ute med dette akkurat nå. Burde jeg ta permisjon fra studie/gi fra meg plassen også gi tannpleie yrket en sjanse? Synes også jobben som lærer eller senere rådgiver høres som noe hadde passet meg også. Det som jeg ikke forstår, er at jeg har vært stresset, ikke sovet og bare vært lei meg og grublet på dette i flere uker. Hva tenker dere? Anonymkode: 4353f...25a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg trenger sårt råd. For å være ærlig så vet jeg ikke hvor jeg skal starte. Jeg er utdannet som tannpleier har kun jobbet med det i 2 år. Drømmen min var å egentlig bli en psykolog, men det la jeg meg fra meg i en ung alder pga andre ting. Det er ikke så viktig. I de siste årene har jeg tenkt mye på å bli lærer eller rådgiver på skolen for å hjelpe de unge. Har fått plass på ppu, men jeg klarer ikke å forsto hvorfor jeg ikke er helt fornøyd likevel. Jeg trodde jeg mislikte jobben min som tannpleier fordi jeg i de siste årene er jeg blitt redd utrolig redd for å stikke meg selv med sprøyter. Ellers så synes jeg jobben er ganske fin. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Vet at innenfor kjeveortopedi så er det ikke mye sprøyter å diverse, men det er ikke mange stillinger som ligger ute med dette akkurat nå. Burde jeg ta permisjon fra studie/gi fra meg plassen også gi tannpleie yrket en sjanse? Synes også jobben som lærer eller senere rådgiver høres som noe hadde passet meg også. Det som jeg ikke forstår, er at jeg har vært stresset, ikke sovet og bare vært lei meg og grublet på dette i flere uker. Hva tenker dere? Anonymkode: 4353f...25a hva om du gjør begge deler, fortsetter å jobbe mens du studerer Anonymkode: 84bf3...f7b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 På 4.10.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev: hva om du gjør begge deler, fortsetter å jobbe mens du studerer Anonymkode: 84bf3...f7b Dette. Da kan du prøve å se litt hvordan du liker PPU før du forplikter deg til noe. Anonymkode: c2039...ed7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Hvilke fag kan du undervise i etter PPU? Umulig å si hva som er best for deg. Det er alt for mange faktorer som spiller inn. Vei for og imot. Deretter se på risk. Hva har du å tape på det ene eller andre valget? Se på verst tenkelige scenarioer. Slik jeg ser det så fins ikke det særlig mange på noen av dem ut i fra opplysningene. Anonymkode: b2882...5fd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Det høres ut som om det kansksje er noe mer du sliter med? Det er ikke helt vanlig å være redd for å stikke seg selv med sprøyter... Om du velger å bli innen tannhelse, ville jeg sett meg om etter behandling for denne angsten. Du beskriver også nå en del vansker (stress, søvn, tankekjør, tristhet og uro) som jeg ville tatt tak i. De har kanskje psykolog på studiestedet ditt? Lykke til med valget!! Anonymkode: 6f1e4...560
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Hei, takk dere. Går nå til behandling og det har hjulpet meg. Har nå snakket med en fastlege om henvisning til en psykolog. Men takk for alle dere som har svart, det betyr mye for meg. Anonymkode: 4353f...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå