Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fullført en master i er felt som jeg ikke likte så godt og har en bachelor i noe jeg ikke vil jobbe med. For tiden søker jeg jobb, men det er vanskelig fordi jeg ikke har mye arbeidserfaring. Jeg foretrekker å jobbe med kontor/kommunikasjon, men jeg har ingen grad i det.

Nylig ble det utlyst en stipendiatstilling i det feltet jeg har utdannet meg i. Jeg er usikker om det er en god ide å søke? Blir jeg overkvalifisert for jobber i senere tid med en phd? Er ikke særlig glad i forskning, men fikk A på master og det er en jobb .. 

Noen råd?

Anonymkode: ee129...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jobb i 3-4 år, men du får spisskompetanse i noe du allerede misliker. Jeg ville søkt for å ha søkt, og brukt tid til å tenke meg om før et eventuelt intervju. 

Om andre vil anse deg som overkvalifisert er veldig avhengig av bransje. 

Anonymkode: 533ae...9db

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig fullført en master i er felt som jeg ikke likte så godt og har en bachelor i noe jeg ikke vil jobbe med. For tiden søker jeg jobb, men det er vanskelig fordi jeg ikke har mye arbeidserfaring. Jeg foretrekker å jobbe med kontor/kommunikasjon, men jeg har ingen grad i det.

Nylig ble det utlyst en stipendiatstilling i det feltet jeg har utdannet meg i. Jeg er usikker om det er en god ide å søke? Blir jeg overkvalifisert for jobber i senere tid med en phd? Er ikke særlig glad i forskning, men fikk A på master og det er en jobb .. 

Noen råd?

jeg hadde styrt elegant unna. Finn deg noe du TRIVES med, du skal tross alt holde på med det i mange år.

Anonymkode: 8fabe...991

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen råd?

Helt ærlig: Nei. Hvis du ikke liker forskning, og ikke liker fagfeltet, kan stipendiatløpet bli veldig tøft. Og ja, du blir overkvalifisert for kontor/kommunikasjon. Det du risikerer, er at du dropper ut. Noe som er uheldig både for deg, universitetet, og den veldig motiverte personen som ellers kunne fått stillingen. Bra betalt er det heller ikke. 
Hilsen en med PhD 

Anonymkode: 1b092...59c

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig: Nei. Hvis du ikke liker forskning, og ikke liker fagfeltet, kan stipendiatløpet bli veldig tøft. Og ja, du blir overkvalifisert for kontor/kommunikasjon. Det du risikerer, er at du dropper ut. Noe som er uheldig både for deg, universitetet, og den veldig motiverte personen som ellers kunne fått stillingen. Bra betalt er det heller ikke. 
Hilsen en med PhD 

Støtter denne! - PhD student

Anonymkode: acb14...4a0

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen en med PhD 

Støtter også denne. Jeg hadde det som deg, og ble forsøkt headhuntet til en stipendiatstilling. Er sjeleglad i dag for at jeg tok en ærlig runde med meg selv og ikke søkte. Det tok litt tid før jeg fikk fast jobb, men det ordnet seg til slutt. 
Dersom det er kontor og kommunikasjon som frister så oppsøk vikarbyråene, var slik det ordnet seg for meg.

Anonymkode: f03d9...b44

• Liker 2
Skrevet

Du kommer deg ikke gjennom en phd med vettet i behold hvis du ikke liker forskning... 

Skrevet

PhD er ikke for alle og da snakker jeg om psyken. Har du ikke motivasjon og brenner for forskning og faget ditt, vil du bare slite og det vil gå utover don psykisk helse. 

Anonymkode: acb14...4a0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok phd i et fagfelt jeg ikke var spesielt interessert i - og det var feil valg for meg. Jeg trodde kanskje jeg ville drive med forskning, men det fant jeg veldig raskt ut at jeg IKKE ville. Og da var det bare blytungt.. Fire tunge, tunge år, og jeg satt igjen med større problem å få jobb enn før jeg tok phd'en. For jeg var overkvalifisert til alt, og alle jeg gikk på intervju hos var voldsomt redde for at jeg egentlig ville drive med forskning.. 

Så jeg ville frarådet det. 

Anonymkode: 382d3...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...