Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 Må komme igang med takkekortene nå og lurer på hva jeg skal skrive. Har ikke så mye plass å skrive på uten at det ser klumpete og overfyllt ut så jeg lurer på om jeg skal nøye meg med å bare skrive: "Kjære X og X Tusen takk for den fine gaven vi fikk til bryllupet vårt 4. juni - 2005. Hilsen Heidi76 og mannen" Men er ikke dette litt kjedelig???? Bør jeg skrive "takk for den fine vasen" osv heller??
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 Jeg hadde skrevet "takk for den fine vasen" ol. Da blir det litt mer personlig, du har faktisk husket hva du fikk av dem. Mange som tenker sånn.
Annie78 Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 Vi tenker å skrive "Takk for den fine vasen, og for at du/ dere ville være med å gjøre dagen vår spesiell", eller no' sånt....Blir litt mer personlig da. Det kommer litt an på hvem takkekortet er til, nære venner og familie får nok en mer personlig tekst enn andre. De vi bare fikk telegram fra, tenkte jeg å skrive "Takk for oppmerksomheten i anledning vårt bryllup 16.juli 2005." Har ikke fått takkekortene ennå, men noe slikt tror jeg det blir.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Er det vanlig å sende takkekort til de man har fått telegram fra??? :klø:
tommeline Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Jeg syns det er litt hyggeligere at det står hva man takker for (f.eks en vase). Kommer også til å skrive en ekstra takk til de som har bakt kaker eller hjulpet oss på andre måter.
Augustbrud02 Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 Vil bare si at det er ekstra hyggelig å få takkekort når det er spesifisert hva man fikk. Vet at veldig mange reagerer negativt på å få et takkekort der det står "takk for gaven", det er veldig upersonlig... Vi skrev bare en vanlig tekst i våre takkekort, og takket spesifikt for gaven også. I tillegg skrev vi "det var hyggelig at dere husket på oss" til de vi ble veldig overrasket over at gav oss gave.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #7 Skrevet 26. juli 2005 Jeg holder også på å skrive takkekort nå, og jeg skriver litt som det passer jeg da. "Takk for gaven vi fikk til bryllupet vårt!", "Takk for gaven i anledning vårt bryllup!", litt mer spesifikt der det går an å spesifisere "takk for den flotte vasen" o.l. Syns ikke det er så lett å vite hva man skal skrive...de vi kjenner godt skrive jeg nok litt mer personlig til enn de vi ikke kjenner så godt. Enig i at det er mer personlig å takke for den konkrete gaven, men jeg har ikke gjort det til alle hittil. K
Catzy Skrevet 26. juli 2005 #8 Skrevet 26. juli 2005 Vi kommer til å skrive "Takk for <det vi fikk>". Alt er ferdig katalogisert, så det blir bare å skrive det inn. Litt usikker på hva man gjør med de man har fått gavekort fra. Skriver man "takk for gavekortet", eller "takk for gaven, den ble brukt til ...."? Catzy
monja Skrevet 26. juli 2005 #9 Skrevet 26. juli 2005 Vi takka for det vi fikk, vasen, duken, bestikk etc. Og vi takka også for blomster og gavekort.
Pandore Skrevet 26. juli 2005 #10 Skrevet 26. juli 2005 Jeg sitter også å tenker på hva jeg skal skrive. Hvis man f.eks skal skrive "takk for den fine vasen vi fikk" så er jo det litt dumt hvis man tilfeldigvis har byttet noe av det man har fått.
Peony Skrevet 26. juli 2005 #11 Skrevet 26. juli 2005 For å kutte ned på teksten, så kan du jo droppe datoen for bryllupet? Vi kommer til å skrive (ikke kommet så langt ennå ) takk for <det vi fikk>. Av de vi har fått penger og gavekort av har vi passet på å kjøpe noe for ca. den summen sånn at vi kan skrive: takk for gavekortet vi fikk til vårt bryllup, det har vi brukt til å kjøpe en frokosttallerken... eller noe sånt. Når det passer seg sånn vil jeg også skrive noe mer personlig, f.eks. takk for de fine rødvinsglassene vi fikk til vårt bryllup, vi gleder oss til å bruke dem sammen dere i nær fremtid.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2005 #12 Skrevet 26. juli 2005 Ok, men hva med de man har fått telegram fra. Er det vanlig å sende takkekort til de også????
Peony Skrevet 26. juli 2005 #13 Skrevet 26. juli 2005 Ok, men hva med de man har fått telegram fra. Er det vanlig å sende takkekort til de også???? ← Vi fikk ingen telegram, men jeg ville nok ha gitt til de også, ja. De har tenkt på oss i forbindelse med vår dag, og da er det hyggelig å vise at vi tenker på de også og har satt pris på oppmerksomheten. Hmm... eller forresten, er litt usikker. Tror ikke vi kommer til å gi til de vi har fått et kort av, og det blir kanskje det samme? Nei, kanskje jeg ikke ville gitt kort... Unnskyld Heidi, nå var jeg kanskje ikke til så mye hjelp akkurat...
Fakse Skrevet 26. juli 2005 #14 Skrevet 26. juli 2005 Vi skrev personlig hilsen til alle, tror ikke teksten på to kort var like. Skrev også litt mer utfyllende, for å vise at vi virkelig satte pris på ting. Var heldig og fikk mange flotte gaver, så det var lett å være opriktig taknemmlig.
Augustbrud02 Skrevet 26. juli 2005 #15 Skrevet 26. juli 2005 (endret) *dobbelt* Endret 26. juli 2005 av Augustbrud02
Augustbrud02 Skrevet 26. juli 2005 #16 Skrevet 26. juli 2005 (endret) *tredobbelt* Endret 26. juli 2005 av Augustbrud02
Augustbrud02 Skrevet 26. juli 2005 #17 Skrevet 26. juli 2005 Jeg sitter også å tenker på hva jeg skal skrive. Hvis man f.eks skal skrive "takk for den fine vasen vi fikk" så er jo det litt dumt hvis man tilfeldigvis har byttet noe av det man har fått. ← Hva med "Takk for den fine vasen, som vi byttet rett etter bryllupet." Neida, men akkurat dette er vanskelig. tror jeg da ville ha skrevet "Takk for gaven vi fikk til bryllupet." Også heller noe mer personlig etterpå.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2005 #18 Skrevet 26. juli 2005 Da får jeg se hva som passer seg til hver enkelt kort og hvor mye plass jeg har til å skrive på. Vi fikk bar 3 telegram/kort tror jeg til bryllupet så hvis jeg har kort til overs så kan jeg jo selvsagt sende ett. Men trodde ikke det var vanlig å sende takkekort med bilde når man ikke har fått gave.....
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #19 Skrevet 26. juli 2005 Vi skrev forskjellig på nesten hvert eneste kort. Vi skrev spesifisert hva vi takket for, altså " takk for gavekortet på Bohus " og vi skrev "..og for at dere var med på å gjøre dagen vår minnerik og fantastisk" eller noe i den duren........ Jeg hadde på forhånd ytret ønske om at de som hadde bunad brukte sin i vielsen, så da passet jeg på å kommentere at jeg satte pris på at de hadde den på seg. Og at det var fint at de kom den lange veien på tross av ditt eller på grunn av datt. Det er tross alt venner og familie som inviteres, så da ville vi gjerne gjøre det skikkelig på takkekortene. Vi sendte også takkekort til blomsterbutikken, til presten,til musikerne,til de vi fikk kort fra, til alle som hjalp oss på en eller annen måte.......
Annie78 Skrevet 26. juli 2005 #20 Skrevet 26. juli 2005 Har og lurt på det med de telegrammene, men siden vi ikke fikk så mange telegram, og vi likevel får noen takkekort til overs, blir vi nok å sende til de vi fikk telegram fra og....Men tror egentlig ikke det der valig, eller ventet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå