AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Hva syns dere om navnet Silas? 😄 Anonymkode: 1f292...1aa
Minste Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg syns det er veldig fint. Et litt spesielt navn som kanskje ikke alle har?! Det hadde stått på lista over navn om jeg skulle hatt flere barn
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Minste skrev: Jeg syns det er veldig fint. Et litt spesielt navn som kanskje ikke alle har?! Det hadde stått på lista over navn om jeg skulle hatt flere barn Ja enig 🤗 Spørsmålet er bare om det blir altfor spesielt, hvis du skjønner. Ikke lett dette med navnevalg. Anonymkode: 1f292...1aa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Liker det på engelsk, men ikke norsk. Jeg er i begynnelsen av 20-årene og navn som f. eks Silas, Klaus, Damon etc er veldig populært blant mine jevnaldrende på grunn av serien The Vampire Diaries. Er ikke uvanlig å få inspirasjon til navn fra favorittserier. Anonymkode: 9c244...3b6 2
Kniv & gaffel Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 (endret) Jeg ville tenkt at Silas er sønn av en prest eller pastor som ønsker å gi barna litt uvanlige bibelske navn. For meg er navnet forbundet med den bibelske personen Silas. Han var venn og reisefølge til Paulus. Endret 5. oktober 2020 av Kniv & gaffel
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Tror det er fra en eller annen film eller serie, men nå forbinder jeg bare navnet Silas med demoner og svarte ravner Anonymkode: f3158...d03 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Funkygines bror heter Silas. Kjempefint navn! Anonymkode: 7f75c...fe0 1
Ullvott Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 For de av oss som har lest Da Vinci-koden blir Silas aldri noe annet enn en selvpiskende albino og drapsmann. 3
IDGAF Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker det på engelsk, men ikke norsk. Jeg er i begynnelsen av 20-årene og navn som f. eks Silas, Klaus, Damon etc er veldig populært blant mine jevnaldrende på grunn av serien The Vampire Diaries. Er ikke uvanlig å få inspirasjon til navn fra favorittserier. Anonymkode: 9c244...3b6 Hahaha hva?? Jeg er også i begynnelsen i 20-årene, har aldri hørt noen kalle opp barna sine etter The Vampire Diaries 😂 Forsåvidt ikke at noen ser på The Vampire Diaries lenger heller, det sluttet vi vel med på ungdomsskolen? 1
Titania Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 4 minutter siden, Ullvott skrev: For de av oss som har lest Da Vinci-koden blir Silas aldri noe annet enn en selvpiskende albino og drapsmann. Helt enig 😅 Syns forsåvidt ikke navnet er stygt, men forbinder det ikke med annet enn han fra boka 😛
Kniv & gaffel Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 Ser at flere ikke kjenner til bakgrunnen for navnet: Sitat fra Wikipedia Sitat Silas var ein kristen leiar som levde i det første hundreåret. Han var ein respektert mann og ein av dei førande personane i den første ortodokse kyrkja i Jerusalem. Silas er rekna som ein av Dei sytti apostlane og er ein helgen i fleire kyrkjer. https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Silas
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 Her var det mye rart! Alt fra demoner til en av de 70 apostlene.. Må si jeg blir litt betenkt 🙈 Noen forslag til navn som kan ligne? Anonymkode: 1f292...1aa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om navnet Silas? 😄 Anonymkode: 1f292...1aa Sikker på at du ikke har plukket opp det navnet i barndomslitteraturen? 42 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Ser at flere ikke kjenner til bakgrunnen for navnet: Sitat fra Wikipedia https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Silas Dette er ikke "bakgrunnen" til navnet. Den mytiske helgenen Silas var selvsagt kalt opp etter noen andre, ikke etter seg selv. Det blir som å påstå at bakgrunnen for navnet "Jesus" (eller Jehsus, Joshua etc) er figuren Jesus fra bibelhistorien. Selv om det var et helt vanlig navn da Jesus ble født. TS: å gi barn et sjeldent navn kan være belastende. Særlig voksne har null filter på tilbakemelding om at de synes et navn er "teit" "dumt" "flåsete" etc og de sier dette helt ukritisk både til ditt barn og sine egne barn. Barn videreformidler sine foreldres mobbing, og så har du det gående. Anonymkode: 7b986...cda
Kniv & gaffel Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke "bakgrunnen" til navnet. Den mytiske helgenen Silas var selvsagt kalt opp etter noen andre, ikke etter seg selv. Det blir som å påstå at bakgrunnen for navnet "Jesus" (eller Jehsus, Joshua etc) er figuren Jesus fra bibelhistorien. Selv om det var et helt vanlig navn da Jesus ble født. Er i utgangspunktet enig med deg, og var litt usikker på hvordan jeg skulle formulere dette presist. Det fantes sikkert flere Silas'er før den nevnte personen Det er likevel den bibelske personen Silas som er bakgrunn til at navnet er kjent i den vestlige verden.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 OK navn, men veldig bibelsk, ville antatt han hadde religiøse foreldre. Hvis dere ikke er religiøse, ville jeg valgt noe annet. Anonymkode: 24f6b...623
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye rart! Alt fra demoner til en av de 70 apostlene.. Må si jeg blir litt betenkt 🙈 Noen forslag til navn som kan ligne? Anonymkode: 1f292...1aa Nilas? Anonymkode: c3dc3...cca
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg har en Silas 😊 Vi binga Weeds da jeg var gravid 😂 Anonymkode: 50cea...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå