Gå til innhold

Erfaring med Borderline / Skjult Narsisisst

Anbefalte innlegg

Først kan du jo bestemme deg om diagnosen er emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline), eller om personen er narsissist. Det er ikke det samme. Du får ringe krisesenteret om du trenger hjelp til å komme deg vekk. Ellers er det vel bare å flytte.

Anonymkode: 10967...cd6

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok ikke. Man får aldri noe positivt igjen av en sånn person. Og det kan være en av måtene å komme seg ut av det, hvis man vil ut. Ved å ikke gi dem det de vil ha, for de vil aldri ha kjærlighet. De vil aldri at folk skal være helt ærlig med dem for eksempel, og påminne dem og hvordan virkeligheten egentlig er. Så når de innser at de ikke lengre kan diktere hva andre gir til dem så går de. Når de innser at de ikke har noe makt lengre så blir det bortkastet tid for dem å prøve å få noe mer av det de vil ha av andre, siden de alltid bare tenker på seg selv og hva de selv får ut av noe.

Anonymkode: 87468...5d2

Dette. Var sammen med en som bruker sminke. Mye sminke. Som en oransje maske. Sa fra hele tiden at ingen - INGEN går sånn. Han: men det er fint. Jeg: nei. Og hu som solgte deg pudderet nekta deg egentlig den fargen. Han: mel jeg ser så solbrun og fin ut. Jeg: nei. Du ser ut som trump. Oransje. Han: vel. Men jeg syns det. 

Samtidig er han notorisk utro, alkoholiker, lyver om meg som er «den gale eksen» og har seg med alle og enhver mens han tror at jeg bare sitter og venter på han. Ber stadig om nye sjanser, og lover gull og grønne skoger, kun for å kunne trykke ned og dumpe. Om og om igjen. Sitter der på tinder, happn, badoo etc etc og later som at han er noe han ikke er; snill. Han er snill i en måned før fasaden sprekker. Og da er han helt grusom. 

Anonymkode: 1fa3e...224

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først kan du jo bestemme deg om diagnosen er emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline), eller om personen er narsissist. Det er ikke det samme. Du får ringe krisesenteret om du trenger hjelp til å komme deg vekk. Ellers er det vel bare å flytte.

Anonymkode: 10967...cd6

Jo, det kan være det samme.

Uansett er det bedre å ringe krisesenteret eller komme seg vekk.

Anonymkode: 8300e...098

De begynner i det små. Ender med: eksen min var bedre enn deg, du vil bare krangle mens han tolker enhver samtale som krangling om han er litt uenig med noe. Du skjærer paprikaen feil, du så på meg med feil blikk, du er så barnslig, du er stokk dum, kompisen min som sa at jeg måtte droppe deg på bursdagen din, jeg har ikke gjort noe galt, det er du som gjør galt, jeg syns hun nabodama var søt så jeg knulla hu, vi hadde jo bare pause og det var du som ikke ville bo sammen akkurat da jeg ville flytte sammen, nå får jeg migrene pga deg, nå tapte jeg 10000kr pga Eh fordi jeg ikke kunne sende inn travkupong fordi jeg tenkte på deg og ble distrahert, så da er det din skyld. En narsissist går langt for å være den perfekte og offeret i forholdet. Skylder alltid på partneren og tar ingen ansvar selv og bedriver psykisk mishandling.

Anonymkode: 1fa3e...224

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...