AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg lever i forhold med en som har enten Borderline eller er skjult narsisisst. Jeg trenger noen å prate med. Jeg klarer ikke stå opp for meg selv ennå Er dwt noen her jeg kan sende pm og snakke litt med? Anonymkode: 0f850...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Del Skrevet 4. oktober 2020 Nei, du kan ta kontakt med krisesenteret. I slike tråder her inne vil du typisk bare treffe på andre narsissister. Anonymkode: 8300e...098 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Del Skrevet 4. oktober 2020 Og hvis det er deg som har holdt på i flere år med å skrive tråder og innlegg om mannen din som er så fæl, og som du liksom vil vekk fra, men ikke kommer deg vekk fra, og ungene lider, og far er utro, og så er du også utro, osv. så er det mest sannsynlig DU som er narsissisten. Anonymkode: 8300e...098 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Del Skrevet 4. oktober 2020 Det eneste som hjelper å gi til en narsissist er kjærlighet. For det kan de ikke prosjektere, siden de ikke har empati og kjærlighet selv. Kjærlighet blir for sterkt og intenst for dem også, siden de har så lite lys og kjærlighet selv. Det eneste som hjelper mot mørket er lys, og de som ikke liker lys, bør ikke oppsøke lys heller for da får de lys og kjærlighet. ❤️ Anonymkode: 87468...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper å gi til en narsissist er kjærlighet. For det kan de ikke prosjektere, siden de ikke har empati og kjærlighet selv. Kjærlighet blir for sterkt og intenst for dem også, siden de har så lite lys og kjærlighet selv. Det eneste som hjelper mot mørket er lys, og de som ikke liker lys, bør ikke oppsøke lys heller for da får de lys og kjærlighet. ❤️ Anonymkode: 87468...5d2 Gå hjem og vogg Anonymkode: 3f0fe...523 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Del Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper å gi til en narsissist er kjærlighet. For det kan de ikke prosjektere, siden de ikke har empati og kjærlighet selv. Kjærlighet blir for sterkt og intenst for dem også, siden de har så lite lys og kjærlighet selv. Det eneste som hjelper mot mørket er lys, og de som ikke liker lys, bør ikke oppsøke lys heller for da får de lys og kjærlighet. ❤️ Anonymkode: 87468...5d2 Det eneste som funker er vel å komme seg ut, for egen del. Det er ikke sunt å være i et sånt forhold! Anonymkode: 6107d...b11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Del Skrevet 4. oktober 2020 Det finnes ei bok om borderline, Walking on Eggshells. Anonymkode: 3f0fe...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Del Skrevet 4. oktober 2020 Du kommer ikke til å klare å stå opp for deg selv før du har gått. Det er ikke mulig å reise seg når man står i gjørme, vet du. Det du kan gjøre, er å øke kunnskapen din. Med økt kunnskap blir det lettere å gå. Lykke til! Anonymkode: d3c03...28d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som funker er vel å komme seg ut, for egen del. Det er ikke sunt å være i et sånt forhold! Anonymkode: 6107d...b11 Det er det nok ikke. Man får aldri noe positivt igjen av en sånn person. Og det kan være en av måtene å komme seg ut av det, hvis man vil ut. Ved å ikke gi dem det de vil ha, for de vil aldri ha kjærlighet. De vil aldri at folk skal være helt ærlig med dem for eksempel, og påminne dem og hvordan virkeligheten egentlig er. Så når de innser at de ikke lengre kan diktere hva andre gir til dem så går de. Når de innser at de ikke har noe makt lengre så blir det bortkastet tid for dem å prøve å få noe mer av det de vil ha av andre, siden de alltid bare tenker på seg selv og hva de selv får ut av noe. Anonymkode: 87468...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Del Skrevet 4. oktober 2020 https://www.e-counseling.com/mental-health/what-is-the-grey-rock-method/ Anonymkode: 3f0fe...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Del Skrevet 4. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.e-counseling.com/mental-health/what-is-the-grey-rock-method/ Anonymkode: 3f0fe...523 Funker det og. Et tips til kan være å gi minst mulig hat eller egoisme (jeg/han/hun/det er bedre enn deg f.eks), for da blir det prosjektert bare. Som en pingpong ball på en vegg. Anonymkode: d8736...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Del Skrevet 5. oktober 2020 Altså, er man sur så bør man være sur, de er like ansvarlige for sine egne handlinger som alle andre, men det er ikke vits å være litt sur og provesere litt jevnlig for da er det bare det man får tilbake også. Anonymkode: 87468...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Del Skrevet 5. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funker det og. Et tips til kan være å gi minst mulig hat eller egoisme (jeg/han/hun/det er bedre enn deg f.eks), for da blir det prosjektert bare. Som en pingpong ball på en vegg. Anonymkode: d8736...8e0 Du mener vel projisert? Projeksjon? Anonymkode: d3c03...28d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Del Skrevet 5. oktober 2020 Det er ikke vits å stå opp for seg selv da, det er de ønsker. Å bli sinte og gi de masse hat, som de kan prosjisere tilbake på deg. I så fall må man gå hele veien og bli voldelig mot de, noe som er nødvendig med noen av dem. De er ulike på det området. Anonymkode: 87468...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Del Skrevet 5. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener vel projisert? Projeksjon? Anonymkode: d3c03...28d Ja, jeg mente projisert. De projiserer alt utenom kjærlighet siden de ikke kan projisere det eller ta noe innover seg. Anonymkode: d8736...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Del Skrevet 5. oktober 2020 Narsissisme og borderline er veldig ulikt da. Hva med å droppe diagnose fokuset og heller bare gå ut av forholdet om du ikke ønsker å være i det mer? Det krever handling, ikke bare prat. Anonymkode: c927b...901 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Del Skrevet 5. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Narsissisme og borderline er veldig ulikt da. Hva med å droppe diagnose fokuset og heller bare gå ut av forholdet om du ikke ønsker å være i det mer? Det krever handling, ikke bare prat. Anonymkode: c927b...901 Det stemmer ikke. Det du snakker om er mest sannsynlig narsissistisk pf. Det er ikke det samme som narsissisme og i alle fall ikke det samme som skjult narsissisme. Anonymkode: 8300e...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Del Skrevet 5. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Narsissisme og borderline er veldig ulikt da. Hva med å droppe diagnose fokuset og heller bare gå ut av forholdet om du ikke ønsker å være i det mer? Det krever handling, ikke bare prat. Anonymkode: c927b...901 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Det du snakker om er mest sannsynlig narsissistisk pf. Det er ikke det samme som narsissisme og i alle fall ikke det samme som skjult narsissisme. Anonymkode: 8300e...098 Er ellers enig med deg i at det er bare å gå ut av forholdet. De som snakker om at partneren har en pf, uten å gå, har svært ofte en pf selv, er min erfaring. Anonymkode: 8300e...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #19 Del Skrevet 5. oktober 2020 Her ser dere brukere som burde utestenges, moderatorer. Noen av svarene i denne tråden er åpenbart lagd av mennesker som liker å tråkke på de som ligger nede. Disse vil selvsagt ødelegge tråder og påvirke andre brukere sin mental helse negativt. Hvorfor beskytte dem og la dem skrive som de vil på forumet? Bryr dere dere ikke om de brukerne som er gode og snille mennesker som blir trampet på av disse gang på gang? Betyr psykisk skade ingenting så lenge ingen direkte bruker ord som "idiot" eller "troll"? Så lenge man manipulerer og spiller uskyldig så kan man behandle andre så dårlig somman vil uten konsekvenser? Dere tenker ikke at det kunne vært litt innafor, litt mennesklig, å kreve at man viste et snev av respekt og saklighet i et forum som samliv og relasjoner? At man krevde et minimum av tanke før man skriver hodeløse innlegg? Anonymkode: cffad...b78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymtulle Skrevet 5. oktober 2020 #20 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lever i forhold med en som har enten Borderline eller er skjult narsisisst. Jeg trenger noen å prate med. Jeg klarer ikke stå opp for meg selv ennå Er dwt noen her jeg kan sende pm og snakke litt med? Anonymkode: 0f850...842 Hei. Jeg har livslang erfaring med folk i nær familie, som i beste fall kan kalles skjulte narssisister. I beste fall. Jeg har fått livet mitt fullstendig ødelagt av slike folk. Jeg vet alt om hvordan de snur alle mot deg i skjul, hvordan de over lang tid jobber i det skjulte og kommer med små "drypp" av usannheter og negative ting om deg, for å påvirke andres syn på deg. Hvordan de kan få seg til å ringe arbeidskollegaer, utleiere, naboer eller venner av deg, under dekke av å være "bekymrede familiemedlemmer" - mens deres egentlige formål er å få deg oppsagt, utkastet eller venneløs. Jeg har erfart hvor langt slike folk er villige til å gå, og hvor ondskapsfulle og hjerteløse folk som er blottet for empati er. Hele livet mitt er en personlig fordypning i temaet narssisisme. Folk som ikke har opplevd dette, burde trå ekstremt varsomt. Hvis du vil, kan du sende meg en pm. Endret 5. oktober 2020 av Anonymtulle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå