AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Hva er egentlig forskjellen? Merker man det på smaken? Kan man kjøpe den rimeligste fra rema sitt merke prima uten at det merkes særlig? Anonymkode: a3088...105
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Når du sier vanlig kakao, mener du ferdigposer ment til å helle kokende vann i? For de har jo f.eks allerede sukker i seg. Anonymkode: 9c577...fff 1
Muskath Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Du kan bruke begge deler. Men den typiske bakekakaoen har litt sterkere smak og er litt mørkere.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når du sier vanlig kakao, mener du ferdigposer ment til å helle kokende vann i? For de har jo f.eks allerede sukker i seg. Anonymkode: 9c577...fff Nei, du får kjøpt en pakke som heter kakao også får du kjøpt en tilsvarende som heter bakekakao. Søk evt opp hos kolonial eller meny.no. Anonymkode: a3088...105 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, Muskath skrev: Du kan bruke begge deler. Men den typiske bakekakaoen har litt sterkere smak og er litt mørkere. Takk. Vet du om man merker forskjell i det ferdige produktet? Kan man evt bare ta litt ekstra av kakaoen for å få samme smak som bakekakaoen? Anonymkode: a3088...105
miztyia Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg bruker den vanlige kakaoen og merker ikke noe forskjell verken i smak eller konsistens. 5
Muskath Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Takk. Vet du om man merker forskjell i det ferdige produktet? Kan man evt bare ta litt ekstra av kakaoen for å få samme smak som bakekakaoen? Anonymkode: a3088...105 Tror ikke det er mye forskjell. Du kan jo ta bittelitt mer av vanlig kakao.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 Det er for å tjene mer penger på lettpåvirkelige kunder, så nei, selvfølgelig vil det ikke fungere med "vanlig" kakao, det blir for billig. Anonymkode: 464ec...6e5 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 Bakekakao er mer konsentrert og mørkere, det er forskjellen. Anonymkode: 23bf0...0c9
Muskath Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er for å tjene mer penger på lettpåvirkelige kunder, så nei, selvfølgelig vil det ikke fungere med "vanlig" kakao, det blir for billig. Anonymkode: 464ec...6e5 Man trenger ikke være lettpåvirkelig for å kjøpe sånne produkter. For et idiotisk svar.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 Se på ingridiensene. Er det samme i begge, bare at bakekako gjerne er 10-20kr dyrere.... Anonymkode: cc73f...6d9 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjellen? Merker man det på smaken? Kan man kjøpe den rimeligste fra rema sitt merke prima uten at det merkes særlig? Anonymkode: a3088...105 Det er helt utrolig forskjell! Jeg trodde ikke det gjorde noe selv, har mye brukt kakao til å bake med. Min store «aha» opplevelse var når jeg bakte brownies med bakekakao isteden for kakao som jeg tidligere har gjort. Smaken var helt annerledes. Med vanlig kakao, smakte det som toro brownies, men med bakekakao, smakte det hjemmelaget brownies. Kan ikke si annet enn at det er verdt å teste ut 😄 Anonymkode: 2ac4d...ee2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 37 minutter siden, Muskath skrev: Tror ikke det er mye forskjell. Du kan jo ta bittelitt mer av vanlig kakao. 34 minutter siden, Muskath skrev: Man trenger ikke være lettpåvirkelig for å kjøpe sånne produkter. For et idiotisk svar. Men du må innrømme at det hjelper? Anonymkode: 464ec...6e5 2
GammelKaktus Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg foretrekker vanlig kakao og ikke bakekakao. Mildere smak da føler jeg og mer populær blant barna. 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 39 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg foretrekker vanlig kakao og ikke bakekakao. Mildere smak da føler jeg og mer populær blant barna. Så med andre ord er det best å bruke bakekakao hvis man ønsker en ordentlig god og kraftig, mørk konfekt-sjokoladekake Nam! Anonymkode: a3088...105 3
cleangal Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 42 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg foretrekker vanlig kakao og ikke bakekakao. Mildere smak da føler jeg og mer populær blant barna. Samme her. Bakekakao blir for sterkt. Jeg liker ikke mørk sjokolade, foretrekker den lyseste melkesjokoladen det er mulig å få tak i. 1
Muskath Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Men du må innrømme at det hjelper? Anonymkode: 464ec...6e5 Uansett har det ikke noe i denne tråden å gjøre. Lag din egen tråd
GammelKaktus Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord er det best å bruke bakekakao hvis man ønsker en ordentlig god og kraftig, mørk konfekt-sjokoladekake Nam! Anonymkode: a3088...105 Sikkert, er egentlig ikke så veldig på kaker, gidder egentlig bare å lage kaker til barn, 2 timer siden, cleangal skrev: Samme her. Bakekakao blir for sterkt. Jeg liker ikke mørk sjokolade, foretrekker den lyseste melkesjokoladen det er mulig å få tak i. Jeg kan godt spise mørk sjokolade, men foretrekker vanlig melkesjokolade. Billig i drift med andre ord. Når det komme til kaker så er jeg ikke så veldig kakeglad, velger vanlig sjokolade foran kake liksom. Men må jeg først lage kaker og det er sjokolade så må det være uten bakekakao og med vanlig kakao, hvis ikke blir den for tung.
Tiuren Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 "Bakekakao" er et ganske nytt produkt, man har bakt sjokoladekake leeenge før bakekakao var tilgjengelig i butikken 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 10 timer siden, Tiuren skrev: "Bakekakao" er et ganske nytt produkt, man har bakt sjokoladekake leeenge før bakekakao var tilgjengelig i butikken Jeg skulle akkurat til å si det samme, før fantes det bare vanlig kakao 🙂 Det blir litt som gjær. Den originale kan brukes til alt, men likevel selges det både pizzagjær og egen gjær for søt bakst.... Anonymkode: d206a...8aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå