AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Når man er fast ansatt i en kommune, har kommunen da noen form for "forpliktelse" til å omplassere om man av helsemessige årsaker ikke kan bli i nåværende jobb? Jeg er kommet i den situasjonen nå. Har vært sykmeldt i to uker, etter å ha strukket strikken for langt over flere år (har både med arbeidets art å gjøre, og med hjemmesituasjon der jeg er alene). Legen har nå sykmeldt meg før det smeller skikkelig, noe jeg sikkert er glad for bare jeg kommer over den enorme nederlagsfølelsen.. Jeg kjenner at jeg ikke makter å gå tilbake til den type jobb, men sier selvsagt ikke opp en trygg, fast stilling heller😞 Stillingsprosenten min er 80, men jobber i praksis mer enn 100. Føler derfor at jeg gjerne kan øke til full stilling i en annen jobb, for å evt dekke en nedgang i lønn (er avhengig av å tjene tilsvarende). Jeg vet at jeg har stor arbeidskapasitet, at jeg er dyktig og omstillingsvillig. Det er bare det at jeg MÅ over til noe annet! Alternativet kommer til å bli at jeg går skikkelig på veggen, og blir langtidssykemeldt. Det er jeg ikke interessert i, og ikke kommunen heller, regner jeg med.. I tillegg ville det jo være uholdbart ift barna mine😕 Anonymkode: ed883...105
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 De har plikt til å tilrettelegge slik at du skal kunne komme tilbake i jobb (etter sykemelding,) men da altså ikke at du f.eks får tilbud om en ny stilling (la oss si i administrasjonen) etter at du har jobbet i hjemmesykepleien. Du bør forholde deg til 80% hvis det er det som er din faste stilling, og du tydeligvis sliter deg ut ved å ta mye overtid. Så må du søke andre jobber istedet. Og gå gjennom økonomien din. Jeg tror nok ganske sikkert at kommunen ikke vil bidra med noe annet enn tilrettelegging der du allerede er. Anonymkode: 877c9...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå