AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har vært kronisk syk siden 2006. Har jobbet 100%++ i alle år på tross av sykdommen. Nå nærmer jeg meg 50 og lurer på om jeg orker å jobbe til jeg er 70. Er litt bekymret for fremtiden og lurer egentlig på hva jeg skal gjøre. Har jo utgifter som må betales og da er ikke uføretrygd noe jeg trakter etter. Likevel hadde det vært befriende på en måte. Er det mulig å være 50% ufør og jobbe 50%, for eksempel? Elsker å jobbe, men det blir jo slitsomt når kroppen ikke orker mer. Problemet er at det er ingen som kan se at jeg er syk. Alle som ikke vet det, tror at jeg er frisk som en fisk. Anonymkode: 63846...296
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Ja, du kan være 50% ufør og jobbe 50%. Man starter gjerne med sykemelding også må man over på AAP etter ett år med sykemelding, hvor arbeidsevnen blir avklart. Om NAV og helsevesenet finner ut at du har nedsatt arbeidsevne med 50% og at den er varig så kan du søke om uføretrygd, men prosessen er lang. Anonymkode: 7e6a8...35c 1
Mezzosoprena Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært kronisk syk siden 2006. Har jobbet 100%++ i alle år på tross av sykdommen. Nå nærmer jeg meg 50 og lurer på om jeg orker å jobbe til jeg er 70. Er litt bekymret for fremtiden og lurer egentlig på hva jeg skal gjøre. Har jo utgifter som må betales og da er ikke uføretrygd noe jeg trakter etter. Likevel hadde det vært befriende på en måte. Er det mulig å være 50% ufør og jobbe 50%, for eksempel? Elsker å jobbe, men det blir jo slitsomt når kroppen ikke orker mer. Problemet er at det er ingen som kan se at jeg er syk. Alle som ikke vet det, tror at jeg er frisk som en fisk. Anonymkode: 63846...296 Dette er jo uansett ikke noe du kan planlegge på egenhånd, dette er en avgjørelse som tar tid, og som man tar sammen med både fastlege og NAV... 2
-Titania- Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Det er mulig, men her må lege og nav inn i bildet. Arbeidsevnen må vurderes, og det er ikke gjort i en fei. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Det beste er å gå for full ufør. Da har man handlefrihet etterpå til å gjøre det man vil. Anonymkode: 102d6...749 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå