Gå til innhold

Blødning i uke 7 - hvordan vet man at det er sa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 7 (6+4). Jeg merket en liten smerte i underlivet og når jeg gikk på do kom det blod, kanskje en spiseskje med ferskt blod. Er det en spontanabort? Hvis det kan være vanlig med småblødninger, hvordan vet man at det er en sa? Hva kan jeg gjøre? 😢

Blir veldig takknemlig for svar.

Anonymkode: 53bc9...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en tidlig ultralyd. Det er det eneste som gir deg sikkert svar. 

Anonymkode: e245c...9cb

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Blødning i svangerskap er skremmende. Det kan være SA og det kan være ufarlug. Man vet ikke før man vet. Man blør mye når det er SA. Slik at du må bytte bind hver 1-2 timer. 

Skrevet (endret)

SA kommer stort sett sammen med smerter! Du burde dra til legen og informere om blødningen, så får du nok henvisning til UL samt måler HCG.  Jeg spottet i noen dager før mine SA, og etterhvert fikk jeg kraftige mensensmerter. Vet også om mange som har helt ufarlige blødninger så tidlig☺️ Krysser fingrene for at det er en ufarlig blødning hos deg🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Skrevet

Hadde blødning i uke 6. Ringte legevakten, de sa det var SA. Ringte min gyn, fikk streng beskjed om å ligge i ro. Jeg lå og gikk minimalt, og sluttet å blø til slutt. 

Anonymkode: e6a9a...10f

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blødning i uke 6. Ringte legevakten, de sa det var SA. Ringte min gyn, fikk streng beskjed om å ligge i ro. Jeg lå og gikk minimalt, og sluttet å blø til slutt. 

Anonymkode: e6a9a...10f

Merkelige og utdaterte råd 🤷‍♀️

Anonymkode: 168bd...6ee

• Liker 9
Skrevet

Eneste måten å vite er å sjekke hos lege/gynekolog. 

En spiseskje blod er ikke mye, og korte små smerter er normalt i en graviditet. 

Har du fortsatt vondt og blør? 

Personlig ville jeg ikke tenkt SA før jeg blør over flere dager og har vondt sammenhengende samtidig. 

Skrevet

Takk for svar! 💕

2 timer siden, spinnwild skrev:

Eneste måten å vite er å sjekke hos lege/gynekolog. 

En spiseskje blod er ikke mye, og korte små smerter er normalt i en graviditet. 

Har du fortsatt vondt og blør? 

Personlig ville jeg ikke tenkt SA før jeg blør over flere dager og har vondt sammenhengende samtidig. 

Jeg blødde i et par timer, men ikke så store mengder. Nå virker det som at det har gitt seg. Jeg skal prøve å få tatt en ultralyd i morgen. Håper alt går bra! 🙏🏼

Ts

Skrevet
På 4.10.2020 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 💕

Jeg blødde i et par timer, men ikke så store mengder. Nå virker det som at det har gitt seg. Jeg skal prøve å få tatt en ultralyd i morgen. Håper alt går bra! 🙏🏼

Ts

Hvordan har det gått på ultralyd i dag? 

Anonymkode: dcf51...53e

Skrevet
På 4.10.2020 den 15.26, Mumlehumle skrev:

Blødning i svangerskap er skremmende. Det kan være SA og det kan være ufarlug. Man vet ikke før man vet. Man blør mye når det er SA. Slik at du må bytte bind hver 1-2 timer. 

Dette er ikke helt riktig.

Jeg hadde SA i uke 6-7. Kunne bruke truseinnlegg i flere timer gjennom hele SA.. Blødde i ca 1 uke før det kom en større slimklump ut, og blødde ca 1 uke etter dette også. 

Skrevet
3 timer siden, supernaturalfan skrev:

Dette er ikke helt riktig.

Jeg hadde SA i uke 6-7. Kunne bruke truseinnlegg i flere timer gjennom hele SA.. Blødde i ca 1 uke før det kom en større slimklump ut, og blødde ca 1 uke etter dette også. 

👆🏻

Anonymkode: 6cb7b...351

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det gått på ultralyd i dag? 

Anonymkode: dcf51...53e

Jeg klarte ikke å få kommet på ultralyd, men dro til fastlegen som tok en blodprøve for å sjekke hcg. Jeg skal ta en ny blodprøve på torsdag, så jeg vet ennå ikke om det er liv. Jeg har iallfall sluttet å blø, så jeg håper det går bra.

Takk til dere som deler erfaringer 💖

ts

Skrevet
1 time siden, karamelli skrev:

Jeg klarte ikke å få kommet på ultralyd, men dro til fastlegen som tok en blodprøve for å sjekke hcg. Jeg skal ta en ny blodprøve på torsdag, så jeg vet ennå ikke om det er liv. Jeg har iallfall sluttet å blø, så jeg håper det går bra.

ts

Krysser fingrene for deg og spiren ❤️

Gjest Mumlehumle
Skrevet
På 6.10.2020 den 15.46, karamelli skrev:

ts

Fått svar på blodprøven? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...