AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Har lest flere tips om at de må vente med å ha på truse på barna som nylig har slutta med bleie for de tror det er bleie. Samme skjedde her. Men hvor lenge måtte din gå truseløs etter bleieslutt? Anonymkode: 8e798...339
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Man trenger ikke bruke truse før man kommer i puberteten, av åpenbare grunner. Anonymkode: 2c9a6...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Har ikke ventet med å bruke truser. Anonymkode: 48186...50e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Vi tok ikke av bleia før hun var tørr, altså bleia var på men vi tok henne på potte hver gang hun måtte på do. Ganske fort kom det aldri noe i bleia lenger, da tok vi den av. Har hatt kun et uhell siden hun var 20 måneder. Anonymkode: ba074...cdb 1
Ulrikke Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Jentungen her gikk uten truse, med bare kjole, hjemme, et par-tre ettermiddager etter barnehagen, og helga som kom. Da hadde hun blitt såpass "vant" til å skulle på do at vi kunne ta på truse og bukse igjen. Sendte henne uten bleie i barnehagen på mandagen, og det var minimalt med uhell. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg spør de som hadde en periode uten truse, hvor lenge de hadde den perioden. Ikke hvordan alle gjorde det med bleieslutt. Barnet sier ikke fra når det må på do når bleia er på, bare uten. Og da vi prøvde med truse tisset hn i den som om det var bleie. Derfor spør jeg de som hadde en periode uten truse. Anonymkode: 8e798...339
oreokaka Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Ca 2-3 uker. På sommeren, så var generelt mye uten tøy da. Tok på truse når barnehagen startet opp igjen.
oreokaka Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 Men ikke stress med uhell i truse. Det er fort bare et par dager med uhell, så skjønner de forskjellen på truse og bleie. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 58 minutter siden, oreokaka skrev: Men ikke stress med uhell i truse. Det er fort bare et par dager med uhell, så skjønner de forskjellen på truse og bleie. Er bare så kjipt om det er 5 uhell i bhg når hn vanligvis har veldig få uhell nå Anonymkode: 8e798...339
Lillfrid Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 3-4 uker. Kan fint ha bukse på, men vent med truser 😊
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 55 minutter siden, Lillfrid skrev: 3-4 uker. Kan fint ha bukse på, men vent med truser 😊 Takk for svar. Vi er 2 uker ut i bleieslutt, så tenker jeg venter et par uker til med å prøve truse da. Får prøve de i helgen så vi ser hvordan det går. Håper ikke det er forvirrende at hn bruker bleie når det er turdag nå til å begynne med for å slippe uhell eller at man ikke får av klær i tide når de er ute på tur. Anonymkode: 8e798...339
Lillfrid Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vi er 2 uker ut i bleieslutt, så tenker jeg venter et par uker til med å prøve truse da. Får prøve de i helgen så vi ser hvordan det går. Håper ikke det er forvirrende at hn bruker bleie når det er turdag nå til å begynne med for å slippe uhell eller at man ikke får av klær i tide når de er ute på tur. Anonymkode: 8e798...339 Bare hyggelig. Jeg ville faktisk ikke brukt bleie på tur. Vi var veldig konsekvente med at bleieslutt på dagtid betyr fullstendig slutt. Send med ekstra skift og be personalet ha barnet på do før de går ut, samt minne på dobesøk. Om det skjer uhell, så er det ikke så farlig, det er en del av lærdommen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg har hørt at de burde bruke truse, for da kjenner de bedre at trusa er våt og uhellet er ute. Det blir noe de etter hvert husker, og assosierer det å måtte tisse med at trusa blir våt, som de ikke vil, for det er jo ikke noe behagelig å gå med en våt truse. (sier ikke at man skal la barnet gå rundt med våt truse, men de kjenner jo hvordan det føles i 1 minutt før trusa er av) Anonymkode: 24c3a...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå