Gå til innhold

Til og med folk i helsevesenet gir blaffen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bildet er fra 15. august. Disse er ikke et par. 

Er hentet fra en sosial gruppe på Facebook, som er til for å finne på ting sammen. Har blitt lagt ut en mengde bilder av folk som står/sitter aaaaltfor tett på utesteder, drar på telttur sammen og tror at man kan være like tett på hverandre i et telt som før, poserer tett i tett osv. Er også snakk om å være så mange som man har lov til å samle. Flest mulig innenfor det tillatte liksom. 

Admins skriver stadig vekk innlegg om covid-19 og får det til å se ut som at man tar dette på alvor, men... Nja. 

Og så er det selvsagt få eller ingen som tør å si noe. Da ville man på sett og vis vært ferdig i gruppa. 

1601814521886.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva så? er ikke viruset litt vel overdrevent?:)

• Liker 5
Skrevet

Mamma jobber selv i helsevesenet, på sykehus, og sier hun nesten er mer redd for å bli smittet der enn ellers. Det er mindre enn en meter mellom pleierne, og stadig kontakt med pasienter. Pasientene testes gjerne i forkant, men det kan oppstå kommunikasjonsvikt mellom sykehusene under en eventuell overføring. Hun erger seg dog over helsepersonell som ikke overholder regler utover, for eksempel fester med flere enn xx antall personer, reiser utenlands med mer eller underrapportert smitte og så videre, men jeg tror mange har blitt lei av utfordringene de støter på. Hva er vits å overholde smittevernstiltak når man kan smittes likevel? Det føles muligens litt håpløst.

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, omno_guest skrev:

Hva så? er ikke viruset litt vel overdrevent?:)

Åpenbart ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Det viser bare hvor tullete alle koronatiltak er... hvis ikke engang helsearbeidere følger det, hvorfor i alle dager skal jeg gidde det?

• Liker 1
Skrevet

Hvis man jobber med eldre og psykisk utviklingshemmede så jobber man ofte skulder mot skulder og tett sammen med kollegaer når det gjelder stell og forflytning osv. av pasienter.  Blir da litt merkelig og ikke skulle kunne f.eks dra på hyttetur sammen og sitte sammen i en sofa.  God dag mann økseskaft.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Chriistiinee skrev:

Mamma jobber selv i helsevesenet, på sykehus, og sier hun nesten er mer redd for å bli smittet der enn ellers. Det er mindre enn en meter mellom pleierne, og stadig kontakt med pasienter. Pasientene testes gjerne i forkant, men det kan oppstå kommunikasjonsvikt mellom sykehusene under en eventuell overføring. Hun erger seg dog over helsepersonell som ikke overholder regler utover, for eksempel fester med flere enn xx antall personer, reiser utenlands med mer eller underrapportert smitte og så videre, men jeg tror mange har blitt lei av utfordringene de støter på. Hva er vits å overholde smittevernstiltak når man kan smittes likevel? Det føles muligens litt håpløst.

Det føles jo håpløst når man ser på tilfeller og utbrudd rundt om. I noen tilfeller så er typ alle som var på samme sted smittet, mens i andre så smittes ingen. Så det virker jo så tilfeldig, tiltak eller ikke. Ingen vits med avstand hvis man likevel tilbringer tid i samme rom hvis det holder for smitte. På en måte. 

Skrevet (endret)
51 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvis man jobber med eldre og psykisk utviklingshemmede så jobber man ofte skulder mot skulder og tett sammen med kollegaer når det gjelder stell og forflytning osv. av pasienter.  Blir da litt merkelig og ikke skulle kunne f.eks dra på hyttetur sammen og sitte sammen i en sofa.  God dag mann økseskaft.

Er du seriøs nå? Det er jo ingen sammenheng mellom det å være tett på andre på jobb og det å være tett på andre privat. 

Du skal uansett unngå "nærkontakt" med folk privat, uavhengig av hva som skjer på jobben. 

Og virker ikke som at du vet hva god dag mann økseskaft betyr 😂

Endret av norw
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, norw skrev:

Er du seriøs nå? Det er jo ingen sammenheng mellom det å være tett på andre på jobb og det å være tett på andre privat. 

Du skal uansett unngå "nærkontakt" med folk privat, uavhengig av hva som skjer på jobben. 

Det er jo sammenheng da... hvis jeg og besteveninnen jobber sammen 8 timer om dagen går det helt fint å møtes et par timer på kveld/helg... 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBrukern skrev:

Det er jo sammenheng da... hvis jeg og besteveninnen jobber sammen 8 timer om dagen går det helt fint å møtes et par timer på kveld/helg... 

Ja, de samme personene, ikke andre personer. 

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBrukern skrev:

Det viser bare hvor tullete alle koronatiltak er... hvis ikke engang helsearbeidere følger det, hvorfor i alle dager skal jeg gidde det?

At noen gjør noe som ikke er bra, betyr ikke at vi skal gjøre det samme.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBrukern said:

Helsearbeidere har som regel ikke noe valg i flere stell- og prosedyresituasjoner, og de jeg kjenner, er i hvertfall ekstra påpasselige i fritiden for å unngå dra med seg noe på jobb. 

Ingen unnskyldning for andre å bruke det somargumenr for å ‘’ikke gidde’’.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew skrev:

At noen gjør noe som ikke er bra, betyr ikke at vi skal gjøre det samme.

Hvis en  helsearbeider er ute på sosiale sammenkomster der tiltak ikke følges og deretter går på jobb til syke folk....

så tror jeg ikke det er så farlig om jeg gjør det, som ikke har noen gamle eller risikogruppe i familien og heller aldri omgås med eldre folk

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Hvis en  helsearbeider er ute på sosiale sammenkomster der tiltak ikke følges og deretter går på jobb til syke folk....

så tror jeg ikke det er så farlig om jeg gjør det, som ikke har noen gamle eller risikogruppe i familien og heller aldri omgås med eldre folk

Hvis noen begår kriminalitet, synes du det er greit at du gjør det samme da?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvis noen begår kriminalitet, synes du det er greit at du gjør det samme da?

🙄for en helt irrelevant sammenligning... å drive kriminalitet er ULOVLIG. Jeg følger de mest grunnleggende smittevernsreglene som vask og avstand. Mer en det gjør jeg ikke. Jeg tar kollektiv når jeg må, er med venner, reiser osv. Bryr meg ikke så mye hva alle andre gjør. Men det jeg prøvde å si er at hvis de som jobber innen helse også tydeligvis mener det ikke er så farlig, hvordan skal jeg bli motivert til å begrense mitt liv? 

Endret av AnonymBrukern
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

🙄for en helt irrelevant sammenligning... å drive kriminalitet er ULOVLIG. Jeg følger de mest grunnleggende smittevernsreglene som vask og avstand. Mer en det gjør jeg ikke. Jeg tar kollektiv når jeg må, er med venner, reiser osv. Bryr meg ikke så mye hva alle andre gjør. Men det jeg prøvde å si er at hvis de som jobber innen helse også tydeligvis mener det ikke er så farlig, hvordan skal jeg bli motivert til å begrense mitt liv? 

Fordi du er deg. Skulle vi alle brutt smittevernsreglene, hadde det vært mange flere syke og døde.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Fordi du er deg. Skulle vi alle brutt smittevernsreglene, hadde det vært mange flere syke og døde.

Fordi jeg er meg? Var det svaret😂

jeg bryter ikke smittevernsregel. Smittevernsregler er hold avstand vask hender, unngå å møte mange. Resten er kun anbefalinger og ikke regler. Det er lov å reise, det er lov å møte andre, det er lov å ta kollektiv. Så jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det, så lenge det er lov:) 

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBrukern skrev:

Fordi jeg er meg? Var det svaret😂

jeg bryter ikke smittevernsregel. Smittevernsregler er hold avstand vask hender, unngå å møte mange. Resten er kun anbefalinger å ikke regler. Det er lov å reise, det er lov å møte andre, det er lov å ta kollektiv. Så jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det, så lenge det er lov:) 

Selv om det er lov, er det ikke det samme som at det er anbefalt eller bra.

Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Selv om det er lov, er det ikke det samme som at det er anbefalt eller bra.

Vel det kan du si om alt. Det er lov å røyke, men det er farlig, likevel gjør mange det. Det er lov å spise bare dritt hver dag, det er helseskadelig og likevel gjør mange det. Massevis av ting som ikke er bra å gjøre. Det er dermed ikke farlig for meg å reise, eller ta kollektiv osv. De som vil være helt skjermet for corona får bli hjemme eller ta på heldrakt. Morsomt at jeg ofte blir egoisten når det er folk der ute som krever at jeg skal snu livet mitt på hode pga smittevern... 

• Liker 4
Skrevet

Det er bare på SOMe det er slike holdninger, det stemmer ikke noe annet sted. Og i tilfelle så er det i byene folk mener at " fordi NOEN bryter smittevern så er det greitt at ALLE gjør det". Og så lurer folk på hvorfor det er mye smitte i byene?? 

På mindre steder så bryr folk seg og der er det lite eller ingen smitte. 

Ikke tro at folk kan presse regjeringa til å droppe smittevernet, det er ikke slik det funker. 

Og hør her ; du er ung og blir ikke så syk. Men de fleste( eller veldig mange) har en eldre slektning som kan dø av smitte. Ser du DA meningen med å stoppe smitten? 

• Opprett ny...