Gå til innhold

Blemmer av navnelapp mot hud!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby hadde plutselig små blemmer på bena, skjønte ingenting. Ikke spredt, men på spesifikt sted. Først det ene, så det andre. Eneste jeg kunne tenke meg er at det må komme av sokkene, i et par dager har han brukt tynne ullsokker arvet fra storebror. Men han har ikke reagert på ull før, så fikk det liksom ikke til å stemme. Så ser jeg at det er påstrøket navnelapp inni begge sokkene, og lokaliseringen matcher eksakt med der blemmene er. Altså har de forårsaket det. Er det vanlig??

Anonymkode: 4dfd1...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker du nye klær før du bruker de? Det kan sitte kjemikalier og fargestoffer i nye klær, de skal alltid vaskes først. Om amn ikke gjør det kan barnet utvikle allergi

Anonymkode: 1c247...1e9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du nye klær før du bruker de? Det kan sitte kjemikalier og fargestoffer i nye klær, de skal alltid vaskes først. Om amn ikke gjør det kan barnet utvikle allergi

Les igjen. Det er snakk om arvede ullsokker, de er vasket rimelig mange ganger. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Les igjen. Det er snakk om arvede ullsokker, de er vasket rimelig mange ganger. 

Når man utvikler allergi vil man reagere på vaskede klær

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man utvikler allergi vil man reagere på vaskede klær

Du spør om klærne er nye pga kjemikalier, og jeg sier nei. Han utvikler heller ikke allergi mot ull fra en dag til neste. Hva slags allergi mener du der er snakk om?

Skrevet

Hva er navnelappene laget av. Kan det være noe i dem han er allergisk mot?

Anonymkode: 23c16...3cb

Gjest Trynefaktor
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baby hadde plutselig små blemmer på bena, skjønte ingenting. Ikke spredt, men på spesifikt sted. Først det ene, så det andre. Eneste jeg kunne tenke meg er at det må komme av sokkene, i et par dager har han brukt tynne ullsokker arvet fra storebror. Men han har ikke reagert på ull før, så fikk det liksom ikke til å stemme. Så ser jeg at det er påstrøket navnelapp inni begge sokkene, og lokaliseringen matcher eksakt med der blemmene er. Altså har de forårsaket det. Er det vanlig??

Datteren min fikk også utslett av navnelapper på sokker. Etter det begynte jeg å feste dem utenpå sokkene i stedet. Og aldri i nakken. 

Regner med det er fordi det blir for klamt. 

Skrevet

Jeg får blemmer av plasterlim, så det kan jo være allergi mot limet? 

Anonymkode: 9423f...10f

• Liker 1
Skrevet

Ja, opplevde det samme med datteren min. Jeg får fort utslett av klokkeremmer feks, selv om de er plastikk - så jeg regnet bare med at hun hadde noe av det samme.

Like greit, da "slapp" jeg å merke sokker ;) (dyre ullsokker merket jeg på utsiden)

Skrevet

Et av barna mine får utslett av plaster, så det kan jo hende det er noen limet? Men etter så lang tid, ville jeg kanskje tro det er noe annet. Lateks kanskje? ( hvis lappen kan være laget av det?) eller rett og slett at det blir for klamt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...