AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Hei! Begynte i ny jobb nå 1. oktober. Vurderer å søke litt på jobber i nærområdet, da jeg helt ærlig ikke vet hvor lenge jeg gidder å pendle så langt (må bruke tiden 8:00 til 20:00 på jobb+pendling, 7.5t lønnet arbeid). Lønnen er heller ikke særlig bra. Har ikke avtalt noe med arbeidsgiver om hvor lenge jeg skal jobbe der, det sa han ikke noe om, ikke fått kontrakt heller. Så, vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på. Men om vi ikke har avtalt noe annet er det vel ikke noe ulovlig med å bytte jobb etter 2-3 måneder om jeg finner noe bedre? Eneste er vel at det setter meg i et dårlig lys. Anonymkode: 03fed...1fa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Neida, det er jo helt forståelig. Anonymkode: 7a8fd...33e
Mt3 Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Det er jo bare å søke på alle de jobber du kan tenke deg som ligger nærmere der du bor, alle arbeidsgivere vil forstå at en helst ikke vil bruke 4,5 time på å pendle til og fra jobb, også fremtidige arbeidsgivere. Når du ikke har kontrakt kan du jo slutte når som helst, og uansett så er det vel vanlig med 3 eller 6 måneders prøvetid der både arbeidsgiver og arbeidstaker kan avslutte 'samarbeidet' med 1mnd oppsigelsestid, eller hvor lang tid det står i kontrakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå