Gå til innhold

Er det innenfor å reise til København nå i forbindelse med NIPT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg bestiller en flytur til København i November er et innenfor i forbindelse med Korona? 

Anonymkode: 69834...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg vert i selvpålagt karantene etterpå. Holdt meg hjemme og ikke hatt noen nærkontakter på fritiden i hvertfall 10 dager etterpå. 

Anonymkode: 22983...74f

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke lov å overnatte i københavn nå...du må jo sette deg inn i reglene dit du skal!

Anonymkode: 25dc5...bca

Skrevet

Ting endrer seg vel veldig fort? Vi er bare i starten av oktober, så ting kan jo både ha blitt bedre og mye verre der innen den tid. 

Anonymkode: 595cf...76f

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke lov å overnatte i københavn nå...du må jo sette deg inn i reglene dit du skal!

Anonymkode: 25dc5...bca

Jeg drar kommende uke.
Dette er en dagstur så går nok fint :) 

Er på hjemmekontor ut året uansett, og setter meg selv i karantene når jeg kommer tilbake.

Anonymkode: 2f47b...163

Skrevet

Danmark er rødt nå så du må uansett i karantene om du velger å reise. Så får du jo vurdere selv, men er vel ikke akkurat anbefalt nå.

Anonymkode: 53dd9...fcd

• Liker 2
Skrevet

Bestill et kit. Det er jo kjempeenkelt, så hvorfor bryte anbefalingene om å reise? 

Anonymkode: a2ca8...462

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestill et kit. Det er jo kjempeenkelt, så hvorfor bryte anbefalingene om å reise? 

Hva betalte dere? 
var det lett å returnere? 

Anonymkode: f905d...58e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betalte dere? 

Hva du betaler kommer an på hvilken test du bestiller. Jeg tok den dyreste, utvidet Panorama. Da betalte jeg rundt 7500 NOK. Om du ikke får brukt det (fordi du mister e.l.), kan du fint bare sende det i retur, om det er det du mener med "Lett å returnere". 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du betaler kommer an på hvilken test du bestiller. Jeg tok den dyreste, utvidet Panorama. Da betalte jeg rundt 7500 NOK. Om du ikke får brukt det (fordi du mister e.l.), kan du fint bare sende det i retur, om det er det du mener med "Lett å returnere". 

Mente sende tilbake for å få prøvesvar :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betalte dere? 

5700 kr for Basic. Lett å sende til USA for analyse. Null stress 

Anonymkode: c1c30...b35

Skrevet

Mente sende tilbake for å få prøvesvar :) 

Du sender den ikke tilbake, du sender den rett til laben i USA. Det er ikke vanskelig, nei. Du får med konvolutt du skal sende det i, og kundenr. Så ringer du til DHL, og avtaler når de skal komme hjem tli deg å hente. Ikke noe som helst vanskeligere enn å sende hvilken som helst annen pakke. 

Skrevet

Jeg reiste til Sverige i mai for å ta nipt, men nå som testen er lovlig i Norge er det vel greiere å heller få tilsendt kit og bare ta blodprøven her. 

Anonymkode: b146d...d7b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sender den ikke tilbake, du sender den rett til laben i USA. Det er ikke vanskelig, nei. Du får med konvolutt du skal sende det i, og kundenr. Så ringer du til DHL, og avtaler når de skal komme hjem tli deg å hente. Ikke noe som helst vanskeligere enn å sende hvilken som helst annen pakke. 

Så bra! Eddalabs dere brukte? :) 

Skrevet

Så bra! Eddalabs dere brukte? :) 

Ultralydklinikken.dk

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiste til Sverige i mai for å ta nipt, men nå som testen er lovlig i Norge er det vel greiere å heller få tilsendt kit og bare ta blodprøven her. 

Det er fortsatt kun lov å ta testen hvis du har fått dårlig resultat på tidlig ultralyd (KUB-test). Og den testen får du kun tatt her i landet pga alder eller arvelig sykdom.

Skrevet

Jeg valgte å bruke kit pga Korona. Veldig fornøyd med Ultralydklinikken.dk. Veldig enkelt og god service. De svarer umiddelbart på alle henvendelser. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er fortsatt kun lov å ta testen hvis du har fått dårlig resultat på tidlig ultralyd (KUB-test). Og den testen får du kun tatt her i landet pga alder eller arvelig sykdom.

Vet det, men vil tro det ikke lenger er noe problem å ta blodprøven på et hvilket som helst legekontor siden testen er lovlig. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet det, men vil tro det ikke lenger er noe problem å ta blodprøven på et hvilket som helst legekontor siden testen er lovlig. 

Nei det er ikke lov. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...