Gå til innhold

Kan bekkenløsning plutselig oppstå "over natta"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er straks i uke 25, og har vært i helt fin form. Natt til lørdag voknet jeg et par ganger av verk i hofta på den ene siden og har hatt verk på høyre siden i ryggen hele dagen i går, og i dag. Det er ikke super ille og jeg kan jo bare ha sovet rart, derfor lurer jeg på om dere har fått symptomer sakte men sikkert, eller plutselig?

Anonymkode: 2bda9...9dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var det over natta.. Klarte plutselig ikke reise meg opp fra senga en gang. Kan jo være at jeg lå feil og var mer var, og det utløste det. 

Skrevet

Jepp, jeg gikk helt fint ene dagen og dagen etter måtte jeg ha krykker, klarte ikke tråkke ned på ene foten uten 😅

Anonymkode: 4582a...fcb

Skrevet

Jeg fikk det mer eller mindre over natta. Kjente kanskje litt stivhet og ømhet en ukes tid før, men plutselig en dag var det helt jævlig vondt 😅

Anonymkode: 59305...079

Skrevet

Må bare påpeke dette: bekkenløsning er noe alle gravide har fordi det er en nødvendighet for å bli klar for fødsel, og det er normalt sett ikke vondt. 

Med det sagt, så får ca 15% av gravide bekkenleddsmerter, og ser ut som at mange sier de fikk det over natta på diverse forum. Jeg begynte å kjenne det i uke 5, og det forverret seg gradvis de neste ukene til jeg fikk behandling hos kiropraktor. Etter tre behandlinger er det blitt myyye bedre! Anbefaler å finne en kiropraktor med kompetanse på bekken og graviditet! Bedre å få behandling så tidlig som mulig så du slipper store smerter resten av svangerskapet.

Anonymkode: e7607...b87

Skrevet

Oki, takk for svar alle sammen! Håper jo ikke det blir bare verre nå men har aldri "sovet rart" før sånn at hofta skulle bli så vond av å bare ligge på siden så kan hende det er smerter ifm bekkenløsning i gjære🤔

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oki, takk for svar alle sammen! Håper jo ikke det blir bare verre nå men har aldri "sovet rart" før sånn at hofta skulle bli så vond av å bare ligge på siden så kan hende det er smerter ifm bekkenløsning i gjære🤔

Ts

Ville tatt tak i dette asap. Sliter selv med plager fra bekkenløsning 3 år etter fødsel.

Anonymkode: ce7e0...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...