Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har fortalt meg mange ganger at jeg må slutte å være en drittperson det siste halve året. Jeg har alltid spurt han hva han mener med det, men da har han kun svart at det burde jeg skjønne. I går kom det frem. Jeg er egoistisk og tenker kun på meg selv,ikke på oss. Jeg bryr meg ikke om han og det er ikke rom for han i forholdet. Jeg har aldri opplevd det slik og syns det er fryktelig vanskelig å høre. Min opplevelse er at jeg elsker han, gjør veldig mye for han og likestiller han med meg. Likevel, så vil jeg ta ordene hans på alvor og prøve å fikse dette. Noen gode råd ønskes gjerne, jeg vet ikke hva som kan gjøre meg til en bedre kjæreste.

Anonymkode: 38a10...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som han er problemet. Jeg anbefaler derfor å kvitte deg med ham.

Anonymkode: f5e83...04d

• Liker 5
Skrevet

skjønner godt det gjorde vondt med slike tilbakemeldinger. Men det som er fint er at han faktisk fortalte deg. For hvis ikke er det vanskelig å jobbe med for å få det bedre sammen. 

Var han noe mer konkret? kom han med eksempel på situasjoner? 

For umiddelbart tenker jeg at dere har ulikt kjærlighetsspråk. Om du googler det og leser en artikkel eller to om det så får du nok noen tips til hva han trenger, og hva du trenger. 

Anonymkode: 85afb...72e

Skrevet

Altså, at han har gått og murret på dette i et halvt år før han faktisk fortalte deg hva problemet var, det er et stort problem. Eksen gjorde det med meg, og det er en form for psykisk mishandling å si at noe er galt, men å blånekte hva det er. Effektiv måte å gjøre en person usikker, få lavere selvtillit, og bruke mye tid på å analysere alt.

Bortsett fra det (og det er varselstrekant i mine øyne), så må du be om konkrete eksempler. Er det at du alltid bestemmer hva dere ser på tv-en? Er det at han ikke får nok alenetid eller guttekvelder? Eller er du faktisk en person som tar mye plass?

Anonymkode: 95bb3...664

• Liker 3
Skrevet

Du må nesten spørre ham om konkrete ting du kan gjøre for å vise ham hva du føler, og spør hva som skal til for at han skal føle at det er dere to og ikke bare du som bruker ham. 

Anonymkode: bed78...222

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som kona, bare at hun tar det ikke til seg når jeg tar det opp. Ender alltid på en eller annen måte opp med at jeg er en dårlig person som ikke tenker på hennes følelser.

Anonymkode: 4c708...fb7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har fortalt meg mange ganger at jeg må slutte å være en drittperson det siste halve året. Jeg har alltid spurt han hva han mener med det, men da har han kun svart at det burde jeg skjønne. I går kom det frem. Jeg er egoistisk og tenker kun på meg selv,ikke på oss. Jeg bryr meg ikke om han og det er ikke rom for han i forholdet. Jeg har aldri opplevd det slik og syns det er fryktelig vanskelig å høre. Min opplevelse er at jeg elsker han, gjør veldig mye for han og likestiller han med meg. Likevel, så vil jeg ta ordene hans på alvor og prøve å fikse dette. Noen gode råd ønskes gjerne, jeg vet ikke hva som kan gjøre meg til en bedre kjæreste.

Anonymkode: 38a10...682

Dette høres akkurat ut som min eks! Etter fleire runder med dette her, innsåg eg at han var problemet. Det var skikkelig nedbrytande å høyre på dette her! Fikk dårlig samvittighet (påført) og dårlig sjølvbilde til slutt. Eg gjorde det slutt etter 10 mnd, då var eg allerede ganske langt nede. Kunne ha skrive ei heil bok om dette forholdet. 

Dette er uansett eit stort rødt flagg, og du bør vurdere nøye om du vil gå vidare med han 😬 

Anonymkode: 4f60f...a6c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...