Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en mann en stund som jeg lenge har trodd at er drømmemannen. Men i det siste har jeg blitt mer og mer var på et personlighetstrekk som jeg ikke vet hva jeg skal tenke om. Det er faktisk litt vanskelig å forklare, det er ikke bare det at han ikke greier å stå opp for meningene sine og lett blir hetset med. Det er mest det at det virker som om han liker det. For eksempel her om dagen når han skulle selge noe på finn og prisen var avtalt før henting. Han som hentet klaget litt på noen riper, fikk han rundt lillefingeren og fikk prutet ned til halv pris av avtalt. Kjæresten min smilte og lo og oppførte seg som om han var en god kompis og etterpå sa han at han var en hyggelig fyr! Og at det bare var rett og rimelig å senke prisen.

På den ene siden er det jo bra at han ikke er brautende og tråkker andre på tærne. På den andre siden er det noe selvdestruktivt over hvordan han så lett lar andre trykke seg ned og nesten ser ut til å like det. Og jeg lurer veldig på hvordan det vil være for barn å vokse opp med en far som gjør seg liten for andre.

Anonymkode: 92f77...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg lurer veldig på hvordan det vil være for barn å vokse opp med en far som gjør seg liten for andre.

Det er et helvete!

Særlig om han har valgt å få barn sammen med en tyrann, slik mange spake menn gjør.

Er du litt tyrannisk av deg, siden han har valgt deg? 

Anonymkode: 0631a...b8e

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sammen med en mann en stund som jeg lenge har trodd at er drømmemannen. Men i det siste har jeg blitt mer og mer var på et personlighetstrekk som jeg ikke vet hva jeg skal tenke om. Det er faktisk litt vanskelig å forklare, det er ikke bare det at han ikke greier å stå opp for meningene sine og lett blir hetset med. Det er mest det at det virker som om han liker det. For eksempel her om dagen når han skulle selge noe på finn og prisen var avtalt før henting. Han som hentet klaget litt på noen riper, fikk han rundt lillefingeren og fikk prutet ned til halv pris av avtalt. Kjæresten min smilte og lo og oppførte seg som om han var en god kompis og etterpå sa han at han var en hyggelig fyr! Og at det bare var rett og rimelig å senke prisen.

På den ene siden er det jo bra at han ikke er brautende og tråkker andre på tærne. På den andre siden er det noe selvdestruktivt over hvordan han så lett lar andre trykke seg ned og nesten ser ut til å like det. Og jeg lurer veldig på hvordan det vil være for barn å vokse opp med en far som gjør seg liten for andre.

Norske menn er blitt hetset med av et feministisk samfunn i 40 år, De er lært opp til at kvinner må få ta plass i likestillingens tegn. Mange av de etniske norske mennene som inngår forhold med norske kvinner vet hva som venter dem. Om norske menn tar igjen må de regne med å bli anklaget for psykopati, å være en voldsmann samt ha umoderne patriarkalske trekk. En kvinne kan i motsetning oppføre seg som hun vil fordi hun feks er Mor . Det som er litt spesielt er at vi nå ser mange norske kvinner få barn med muslimske menn. Innenfor Islam arver kvinnen kun halvparten av en mann .Hun er også ansett som et annenklasses menneske. Norske kvinner er paradoksale .

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riper i ting reduserer en brukt verdi noe helt enormt. Så kan være at han faktisk er realistisk, og du ganske kynisk på dette. Han blir jo ikke hetset på grunn av dette, han er realistisk og kanskje litt for snill?

Er dette et problem for deg som menneske om du ikke utnytter han? Jeg er noe samme type menneske selv, snill og medgjørlig stort sett. Og på ting som ikke er viktig for meg er jeg veldig pragmatisk

. Rett og slett fordi det ikke betyr en dritt om ting blir slik eller slik, jeg er fornøyd uansett. MEN! oppdager jeg at noen utnytter det og spiller på det ovenfor meg? Da vet jeg å kjenne igjen disse trekkene, og da trekker jeg meg fort unna uansett hvem det der. Kan si klart ifra ovenfor familie da, andre bare trekker jeg meg unna og avslutter relasjonen med. For om du har en snill og god mann? Så trenger du ikke utnytte dette hele tiden, så rakke ned på at han ikke utfordrer deg. Det sier i  så fall mer om deg en om han. Treffer jeg på slike genuine personligheter kan jeg gjerne takke ja til en tjeneste eller to, men vet da og gi tilbake og ikke utnytte det.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om mannen din er ferdigprogrammert av det feministiske kongerike Norge. Han er klar til bruk. Jeg forstår ikke hva du klager over ?

• Liker 1
Skrevet

Eh, hæ? 

Noen damer som har innspill kanskje? Lurer altså på om noen har erfaring med sånne sosialt underdanige menn, spesielt knyttet til barneoppdragelse.

TS

• Liker 2
Skrevet

Nok gutteromssosiologi nå. 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje han bare var happy med å bli kvitt skrotet.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nok gutteromssosiologi nå. 

:ler:

Ser du ofte disse trekkene i relasjon til deg og? Eksempelet ditt var ikke så beskrivende egentlig, vanskelig å ta helt stilling til problemet. 

Når det er sagt, det er vel en kjent sak at det er litt "typisk" med forhold der mannen er veik og "snill", og dama (som kanskje egentlig bare er dritlei av å måtte ha all styring og ta alle beslutninger) ses på som en bitch eller som noen over her skrev, en tyrann. Dersom man ser i begynnelsen av et forhold at dynamikken utvikler seg i den retninga, tenker jeg at det er best for begge parter å gå videre og heller finne noen en passer bedre med. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Når det er sagt, det er vel en kjent sak at det er litt "typisk" med forhold der mannen er veik og "snill", og dama (som kanskje egentlig bare er dritlei av å måtte ha all styring og ta alle beslutninger) ses på som en bitch eller som noen over her skrev, en tyrann.

Nei, mange slike menn tiltrekkes kvinner som i utgangspunktet er tyranner. De vokser opp med mødre som er tyranner og finner seg en ny tyrann.

Kvinner som sier de blir tyranner, bruker gjerne mannen som unnskyldning for at de er det, men det stemmer ikke. Vi kvinner som ikke liker å tyrannisere ville gjort det slutt med en slik mann.

Forstår at det er enkelt å feie dette bort som gutteromssosiologi, det er tross alt det en tyrann ville gjort.

Det lureste ville vært å se i speilet.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mange slike menn tiltrekkes kvinner som i utgangspunktet er tyranner. De vokser opp med mødre som er tyranner og finner seg en ny tyrann.

Kvinner som sier de blir tyranner, bruker gjerne mannen som unnskyldning for at de er det, men det stemmer ikke. Vi kvinner som ikke liker å tyrannisere ville gjort det slutt med en slik mann.

Forstår at det er enkelt å feie dette bort som gutteromssosiologi, det er tross alt det en tyrann ville gjort.

Det lureste ville vært å se i speilet.

Joda, det finnes absolutt tilfeller av det du beskriver også, men jeg trur det er langt flere tilfeller av tafatt, "snill" mann og en dritlei "tyrann" av en kone som har måttet styre showet i årevis aleine. 

Skrevet

Likestillinga gikk for langt og nå angrer damene. Men nå er mange av gutta blitt pusekatter som ikke tør å være dominante. Fordi det er ‘’feil’’. Jeg venter på at damene skal komme fram og si at de liker at det er forskjell, at de ikke vil ha full likestilling. Men det tør de ikke si enda? Men se på de unge jentene i dag. De ser ikke ut som feminister akkurat, så kanskje ting går seg til med de nye generasjonene. Damene på 40 - 50 osv vil nok ikke inrømme at det gik for langt? Ikke rart menn finner seg yngre damer eller utenlandske med mer tradisjonelle verdier. Det synes jeg er veldig forståelig. 

Skrevet
24 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Joda, det finnes absolutt tilfeller av det du beskriver også, men jeg trur det er langt flere tilfeller av tafatt, "snill" mann og en dritlei "tyrann" av en kone som har måttet styre showet i årevis aleine. 

Tull. Ingen må styre showet alene, og en normal kvinne ville gått fra en slik mann. Kun de som har glede av å tyrannisere ville beholdt en slik mann. 

Skrevet
3 minutter siden, Snillmann her.. skrev:

Likestillinga gikk for langt og nå angrer damene. Men nå er mange av gutta blitt pusekatter som ikke tør å være dominante. Fordi det er ‘’feil’’. Jeg venter på at damene skal komme fram og si at de liker at det er forskjell, at de ikke vil ha full likestilling. Men det tør de ikke si enda? Men se på de unge jentene i dag. De ser ikke ut som feminister akkurat, så kanskje ting går seg til med de nye generasjonene. Damene på 40 - 50 osv vil nok ikke inrømme at det gik for langt? Ikke rart menn finner seg yngre damer eller utenlandske med mer tradisjonelle verdier. Det synes jeg er veldig forståelig. 

Det har alltid vært feil å dominere dersom likeverdighet var noe en brydde seg om.

Anonymkode: 2940a...a8e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Ingen må styre showet alene, og en normal kvinne ville gått fra en slik mann. Kun de som har glede av å tyrannisere ville beholdt en slik mann. 

Pff, det er KG-måten å se livet på, fullstendig svart/hvitt og uten nyanser. Det er jo mye mer i disse forholdene enn kun svak/tyrann, mye som holder folk sammen til tross for frustrasjoner og vanskeligheter i forholdet. 

Skrevet
Akkurat nå, kisskissbangbang skrev:

Pff, det er KG-måten å se livet på, fullstendig svart/hvitt og uten nyanser. Det er jo mye mer i disse forholdene enn kun svak/tyrann, mye som holder folk sammen til tross for frustrasjoner og vanskeligheter i forholdet. 

Helt feil. 

Men du får gjerne klamre deg til den overbevisningen. Ser ikke akkurat at jeg skal klare å overbevise deg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil. 

Men du får gjerne klamre deg til den overbevisningen. Ser ikke akkurat at jeg skal klare å overbevise deg. 

:klo: Nei, vi blir nok ikke enige. Ha en fortsatt fin kveld! 

Skrevet

Han har vel av en eller annen grunn dårlig selvfølelse som gjør det vanskelig å ta plass og at han smiler og tuller trenger ikke bety at han faktisk liker å bli behandlet som en idiot, men det er enklere å le det bort og minimere på den måten enn å legge seg ned å grine.

Basert på måten du skriver her så har han muligens senset at svak ikke er noe som funker i din bok. Du har jo allerede begynt å stille spørsmål om hans evner som far.

Anonymkode: 354ec...d0c

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært feil å dominere dersom likeverdighet var noe en brydde seg om.

Anonymkode: 2940a...a8e

Alltiid feil?? Ha ha nei, ikke enig. Det er normalt. Mange damer liker å bli dominert. 

Skrevet
13 minutter siden, Snillmann her.. skrev:

Alltiid feil?? Ha ha nei, ikke enig. Det er normalt. Mange damer liker å bli dominert. 

Det gjelder mange menn også. Og det er like gjerne de som vil bli dominert, som er de voldelige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...