AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Av ulike årsaker har jeg i voksen alder måtte flyttet hjem til foreldrene mine. Jeg har allerede bodd med dem i et halvt år og holder på å bli sprø! Det var veldig hyggelig i starten, men tar meg etter hvert i mer og mer å sky tilstedeværelsen deres som pesten og gjemmer meg inne på rommet mitt dagen lang. Hvordan skal man klare å bo med foreldre i et helt år? Anonymkode: d1e20...5ca
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Kondolerer! Det der skjønner jeg må være vanskelig. Klarer du å snu på tankegangen litt. Du bor med de som bare ønsker ditt beste og selv om du sikkert fort går inn i rollen som barn igjen, så vil de fortsatt ditt beste. Tror det er lurt å ta en prat om dette. Vis takknemlighet for at de kan hjelpe deg i en vanskelig situasjon, men at du er voksen og har egne måter å gjøre ting på. Er sikkert like vanskelig for dem dette. Vite hvor grensene går for og ikke være inngripende i ditt liv. Når den tid kommer at du ikke har foreldre i live vil du garantert være glad for dette året. Anonymkode: ca42f...c3d 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Det er DU som må tilpasse deg dem og ikke omvendt! Vær hyggelig og hjelpsom, og snakk om oppveksten og få flest mulig opplysninger om barndommen din mens de (ennå) lever ! Anonymkode: 4bf83...388 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Hva er det de gjør som er så fælt? Anonymkode: 1365c...1b5 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: gjemmer meg inne på rommet mitt dagen lang. Kom deg ut i stedet for å være på rommet ditt! Møt folk, gå tur, vær frivillig, etc Da vil du føle deg bedre, og så blir det sikkert lettere å takle foreldrene dine når du er hjemme også. Anonymkode: 8ecbe...bd0 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg ut i stedet for å være på rommet ditt! Møt folk, gå tur, vær frivillig, etc Da vil du føle deg bedre, og så blir det sikkert lettere å takle foreldrene dine når du er hjemme også. Anonymkode: 8ecbe...bd0 Ja, er ute hele dagen og på kvelden for å få meg-tid. Snakker om ellers når jeg er hjemme. Anonymkode: d1e20...5ca
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Omg jeg har det helt likt som deg!! Jeg har begynt å bare kjøpe inn fast food, for jeg orker ikke at de henger over meg med tusen spørsmål om jeg skal lage middag. Har lagt på meg 10 kg... !!!! foreldrene mine tror nå det er noe alvorlig galt med meg, at jeg plutselig har fått autisme. Skal jeg bare ut av rommet for å gå på do, så reiser de begge seg fra sofaen og nermest tripper bort til gangen, gjerne prater med meg gjennom do døra også Etter planen så er jeg ute før jul, og herregud jeg gleder meg til å få livet mitt tilbake Anonymkode: 0be2e...fda
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omg jeg har det helt likt som deg!! Jeg har begynt å bare kjøpe inn fast food, for jeg orker ikke at de henger over meg med tusen spørsmål om jeg skal lage middag. Har lagt på meg 10 kg... !!!! foreldrene mine tror nå det er noe alvorlig galt med meg, at jeg plutselig har fått autisme. Skal jeg bare ut av rommet for å gå på do, så reiser de begge seg fra sofaen og nermest tripper bort til gangen, gjerne prater med meg gjennom do døra også Etter planen så er jeg ute før jul, og herregud jeg gleder meg til å få livet mitt tilbake Anonymkode: 0be2e...fda 🤣 Anonymkode: 561db...858
AnonymBrukern Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 Så flytt ut da vel.... helt idiotisk at en voksen sipper over at en er lei av foreldrene når DU har valgt å flytte dit. Bør heller være takknemmelig at de gidder å ha deg der. Hvor voksen er du egt? 18 eller 40? 12
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 Men hvorfor bor dere hjemme når dere har det så jævlig? Jeg kunne ikke tenke meg å bo med min gamle mor, og hadde jeg hatt samlivsbrudd, så hadde jeg vel bodd hjemme i maks 14 dager før jeg fant meg en ny plass å bo. Anonymkode: ad0e9...7d2 5
SoWhat? Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 Altså. Du er voksen og flytter hjem til foreldrene dine. Og så klager du på hvor fælt det er å bo der? Du kan bare flytte vet du. 8
luianna Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 Hva med å opptre som om du er på besøk? Du bor hos besøket ditt ett år, og må tilpasse deg deres rutiner og hverdag. Du trenger ikke sitte dønn oppi dem dag ut og dag inn, de synes kanskje også det er litt godt med seg-tid. Snakk om denne meg-tida og seg-tida med dem, fortell at du trenger å være for deg selv for å ha det bra og trives. De aller fleste trenger meg-tid i varierende grad. Men vis takknemlighet, hjelp til i huset, matlaging, husvask, klesvask osv. Kanskje er det noe ekstra du kan bidra med også, f.eks handle mat eller rydde/sortere i boden eller loftet. Er det noe mine foreldre hadde før de flyttet nå sist, så var det rusk og rask fra alskens tider de bare hadde satt bort og glemt. Høres ut som du har tid til det! Kanskje dukker det opp barndomsting med gode assosiasjoner...? Skjønner at det ikke er en moro situasjon du er oppi, men gjør det beste ut av den, både for deg og for dem. Du er voksen, og må kunne ta ansvar selv for å gjøre det triveligst mulig. 2
Outlander Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Stakkars foreldrene dine som måte ta den brydde de trodde de var helt ferdig med! Har du noen gang tenkt hvor egoistisk du høres ut? Uansett hvor glad de er i deg er det nok ikke noe de noen gang kunne ønske, at sine voksne barn flyttes inn igjen. Istedenfor å være så utrolig utakknemlig og oppfører deg som en bortskjemt baby kan du faktisk gå ut og vise foreldrene dine at du er utrolig heldig at de har latt deg flytte inn igjen! Lag middager, vaske, ha samtaler, prøve å få de interessert i noe serier dere kan se sammen. Utifra innlegget forstår jeg nok litt om hvorfor du måte flytte hjem igjen. Endret 4. oktober 2020 av Outlander 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 Kanskje være litt takknemlig at de lar deg bo der. Tipper du hadde sliti om du ikke hadde dem og søke hjelp hos? Få deg rom i kollektiv hvis det er så ille. Anonymkode: 50b95...8c2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje være litt takknemlig at de lar deg bo der. Tipper du hadde sliti om du ikke hadde dem og søke hjelp hos? Få deg rom i kollektiv hvis det er så ille. Anonymkode: 50b95...8c2 Tror du virkelig ikke ts hadde bodd på kollektiv om han hadde hatt muligheten til det? Anonymkode: 0be2e...fda
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 Vel, hvis du synes det er ille, tenk hvordan foreldrene dine har det som hadde sett fram til å ha huset for seg selv som pensjonister. Som mor selv kan jeg informere deg om at svært få drømmer om å ha voksne barn boende hjemme. Anonymkode: ac9ac...e2c 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg synes du skal være takknemlig for å få bo hos foreldrene dine. Jeg bodde hos mine foreldre med baby en gang i ca 14 dager i forbindelse med oppussing av hus - og jeg er sikker på at de hadde lyst til å kaste oss ut etter ei uke.. mamma ble surere og surere for hver dag som gikk😅 som noen sa over her; ingen foreldre ønsker å ha voksne barn boende hjemme. Anonymkode: fdf5d...d13 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, hvis du synes det er ille, tenk hvordan foreldrene dine har det som hadde sett fram til å ha huset for seg selv som pensjonister. Som mor selv kan jeg informere deg om at svært få drømmer om å ha voksne barn boende hjemme. Anonymkode: ac9ac...e2c Nå er det vel ikke sikkert at foreldrene til TS er pensjonister. Ikke alle er førti når de får barn... Anonymkode: e7dba...d50
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #19 Skrevet 5. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal være takknemlig for å få bo hos foreldrene dine. Jeg bodde hos mine foreldre med baby en gang i ca 14 dager i forbindelse med oppussing av hus - og jeg er sikker på at de hadde lyst til å kaste oss ut etter ei uke.. mamma ble surere og surere for hver dag som gikk😅 som noen sa over her; ingen foreldre ønsker å ha voksne barn boende hjemme. Anonymkode: fdf5d...d13 Joda Min datter og svigersønn flyttet inn hos meg for et par år siden. Jeg satt alene med et hus, de måtte flytte pga at leiligheten de leide ble solgt. Det går helt strålende, og hun "truer" med at hun aldri vil flytte ut Vi sitter ikke oppå hverandre, men hjelper hverandre med husarbeid og matlaging. Jeg trives med det, syntes det var skikkelig stusselig å bo alene i et helt hus. Jeg kunne selvfølgelig solgt huset og kjøpt meg en mindre leilighet, men jeg trives her jeg bor Anonymkode: e7dba...d50
Silva Pluvialis Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 Helt vanlig, TS. Mange som flytter hjem igjen etter å ha bodd for seg selv synes det er helt forferdelig. Det handler ikke om å være bortskjemt, men om at man er vant til f.eks., egne måter å gjøre ting på og egne regler. Ikke første gang jeg har hørt folk fortelle at det blir krasj å flytte hjem etter å ha bodd alene. Helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå