Gå til innhold

Bruke BSU-kontoen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte bolig, så lot jeg være å bruke BSU-kontoen fordi jeg hadde vært flink å spare penger utover BSU-sparingen, men nå foreslås det å fjerne en av de gode tingene ved BSU-sparingen (skattefradraget). Dette gjelder da for de som allerede har kjøpt bolig. Man kan vel si at renten på 2,8% er jo mye bedre enn høyrentekontoen i banken på 1%. Men likevel ikke noe å skryte av. Aksjefondene jeg sparer i har hatt over 20% avkastning de siste årene og er mye mer fristende å spare mer der.

Det skal også nevnes at jeg kan spare BSU i 3 år til, men får dette lovforslaget gjennomslag, så blir sparingen ganske mye mindre gunstig. Er det på tide å bruke BSU-kontoen?

Anonymkode: a1ec7...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke brukt den før det var klart at du ikke får skattefradrag på fremtidig sparing.

Anonymkode: b46f0...b80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bruke BSU-kontoen. Alle partiene i regjeringen er enige om det, og sikkert også FRP.

Anonymkode: b789a...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk den enda. Årets budsjett har skattefradrag, og med det har du i realiteten over 20% rente. Så la pengene stå til over nyttår slik at du får skattefradraget på skatteoppgjøret for ligningsåret 2020. 

Anonymkode: 0e2e8...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på om forslaget blir vedtatt. Det skal foreslås offisielt på onsdag. I fjor ble ikke budsjettet vedtatt før langt uti desember, så vi må bare være tålmodige ut året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du fortsatt kan spare å få skattefradraget vil det være det lureste du kan gjøre 😀

Anonymkode: 18371...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Guppy88 skrev:

Jeg er veldig spent på om forslaget blir vedtatt. Det skal foreslås offisielt på onsdag. I fjor ble ikke budsjettet vedtatt før langt uti desember, så vi må bare være tålmodige ut året.

Med all sannsynlighet blir forslaget vedtatt og det kan jeg love deg her og nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med all sannsynlighet blir forslaget vedtatt og det kan jeg love deg her og nå.

Du kan love at det sannsynligvis blir vedtatt... Du kan i allefall kunsten å helgardere deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...