Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg ofte ikke blir møtt av kjæresten.

Han står opp klokken 6 hver morgen for å holde sin døgnrytme og setter seg og gamer. Står jeg opp senere enn akuratt 6 så kan jeg glemme å spise frokost med han. Han spiller alle dager jeg er ute og gjør ingenting annet med livet sitt lenger. Han rydder litt av og til da. Før så trente han på treningssenteret og vi pleide å dra dit sammen men han fant ut at d var billigere å trene hjemme. Og han trener ikke stort lenger heller. 
Han nøler hver gang jeg spørr om vi skla dra til byen fordi han ofte sier det er mye stress for han og sier det koster penger. Sier også at nye ting må tenkes over fordi han ikke har gjordt det før. 

Han foreslår ikke andre ting enn: film, tv og gå en tur langs veien sammen. Da får jeg ikke lyst å være kreativ og finne på ting jeg heller. Og uansett om jeg er hjemme eller ikke så tenker han at han skal gjøre det han føler for. Og han føler for å spille hvertfall annenhver dag. Og han sier at helgen er så lang så han tenker at det holder å være med hverandre en halv lørdag og en halv søndag og resten av den halve helgen går nok ofte til spill.

Han vil legge seg klokken 22 hver dag. Det er forsåvidt greit men jeg liker ikke så godt grunnen. D er jo for å stå opp å spille neste dag. I helger legger vi oss klokken 24. Uansett om det er helg eller ikke skynter han seg i seng og vil helst ikke ligge å kose så lenge fordi ha stresser med å få sove tidligst mulig. I hleger står vi aldri opp samtidig da heller. Jeg vet at står han opp tidligere enn meg så går han på PCen og spiser frokost med den så jeg har ikke så lyst å stå opp. Står han opp senere enn meg så virker han alltid gretten og innesluttet. Jeg tror han tenker at etter nyforelskelen så må han få lov til å leve som han gjorde før og skjønner ikke hvorfor jeg skal ha noe å si på det fordi han sier han setter av tid til å være med meg noen ganger i uken.

Jeg får mest lyst å bare gå å være med meg selv hele tiden og føler jeg skammer meg eller blir trist bare av tanken på at jeg har lyst å gjøre noe som koster penger eller krever kjøring eller reising. Jeg spørr heller veninnen min om det fordi jeg vet at hun har lyst å ikke har et problem med det.

Jeg har gått å tenkt på en annen gutt jeg kunne tenkt meg å bli kjent med. Men jeg kan jo ikke gjøre det når vi er sammen og jeg vet jo ikke om han vil det en gang så jeg må nok bare legge det fra meg.

Er det bare jeg som overtenker alt her eller? Det er hvertfall det han mener.

Anonymkode: de9dd...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KOMMUNIKASJON. Du må snakke med han om dette. Spør hvorfor han ønsker å ha det slik?

hvis det plager deg veldig så kan du heller gjøre det slutt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut i fra at det gjelder han som har ADHD. Jeg tror ikke dere evner å forstå hverandre, og du kan ikke styre en annens liv. Jeg ville prøvd å bo fra hverandre. Kanskje han savner deg og øremerker mer tid til deg. Eller kanskje han glemmer deg? Kanskje han er sammen med deg for å dele på husleia? Noe må gjøres ihvertfall. Kanskje parveiledning i forbindelse med ADHDen?

Anonymkode: caf7a...141

• Liker 2
Skrevet

At han ikke vil gjøre ting, og bruker mye tid på spilling er jo greie klager. Dere har veldig tydelig forskjellige behov, og det er mulig å møte hverandre på halvveien, men da må det kommuniseres. 

Det at du ikke får spist frokost med han fordi han står opp 6 hver dag er en merkelig ting å klage på. Forstår jo at det er hyggelig å spise frokost sammen, men typen din har en veldig fin og sunn døgnrytme. Han legger seg 22 og står opp 6. Jeg blir også gretten om jeg sover over tiden jeg helst vil stå opp (selv om jeg ikke har noe spesielt jeg skal gjøre den dagen). Jeg var engang sammen med en fyr som ble sint fordi jeg sto opp i 7 tiden hver morgen. Han mente at jeg burde ligge og kose med han til HAN var klar til å stå opp, som ofte ikke var før i 10 tiden. Aldri i verden at jeg hadde gidda å ligge der, lys våken, og vente på at han skulle våkne. Vil du spise frokost med han, så kan du jo stå opp tidligere nå og da? 

Gaming må han få lov til. Det er en hobby og det er sosialt. Han kan dog sette av mer tid til deg og gjøre litt mer ting med deg, møte deg på halvveien. 

Da må du kommunisere dette, ikke begynne å tenke på om du skal bli kjent med en annen fyr du er interessert i. Har du ikke lyst til å være sammen med han, så slår du opp FØR du involverer deg med noen andre. 

Anonymkode: e15d9...636

Skrevet

Spiller han bare hele tiden fra klokka 6 på morgenen??? Hva faen? Hobby er greit, man han der høres syk ut!!

Nei, ikke faen om jeg hadde gidda en samboer som bare spiller HELE tiden liksom. Er jo fint å finne på noe sammen av og til. 

SNakk med han, om det ikke hjelper så avslutt forholdet. 

Anonymkode: 17477...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...