Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dette skjedd med noen andre i svangerskapet, og i så fall; Gikk det seg til?

Jeg har vært så forelsket i denne mannen i så mange år, men de siste 2 mnd har jeg bitt meg mer og mer merke i egenskaper hos han som bekymrer meg for framtiden. Jeg er helt ærlig litt skuffet over manglende forståelse og hensyn til graviditeten og gruer meg nå til denne babyen blir født snart. Jeg har tenkt på om jeg har gått svangerskapsdepresjon, som kan ha noe med dette å gjøre. Jeg er veldig isolert og immobil pga bekkenløsning, må hjelp av rullestol dersom jeg skal gå "lengre distanser" typ fra inngangen på sykehuset til avdelingen jeg skal på. Nå har slt bare blitt så vondt, negativt og bekymringsfult at jeg ofte bare skulle ønske at jeg kunne hå tilbake i tid å aldri bli gravid. Jeg ser ikke lengre frem til at babyen kommer, og jeg sover jo så ekstremt lite at jeg tror helt ærlig st jeg kommer til å være utmattet lenge før babyen kommer. Er redd for å ende opp med fødselsdepresjon.

Anonymkode: f1ee0...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. Jeg kunne ikke utstå mannen i begynnelsen av forrige svangerskap. Syns han luktet dårlig, jeg var rett og slett ikke tiltrukket av han lenger. Ting jeg får syntes var søtt var nå ekkelt. Men det gikk over ut i andre trimester, og det var nok bare hormoner. Gi det tid. Graviditet er en unntakstilstand. Og hvis du føler du begynner å kjenne på en depresjon så snakk med jordmor så fort som mulig. 

Anonymkode: 55bab...f3c

• Liker 1
Skrevet

At mannen viser manglende forståelse og hensyn under graviditeten lover ikke bra ....

Anonymkode: 76fc3...315

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hormoner. Jeg kunne ikke utstå mannen i begynnelsen av forrige svangerskap. Syns han luktet dårlig, jeg var rett og slett ikke tiltrukket av han lenger. Ting jeg får syntes var søtt var nå ekkelt. Men det gikk over ut i andre trimester, og det var nok bare hormoner. Gi det tid. Graviditet er en unntakstilstand. Og hvis du føler du begynner å kjenne på en depresjon så snakk med jordmor så fort som mulig. 

Anonymkode: 55bab...f3c

Godt høre 🙏 Takk for svar! Ja, burde kanskje ta det opp med jordmor ved neste kontroll.

Anonymkode: f1ee0...747

Skrevet

Jeg opplevde at jeg så mannen på en annen måte etter at barna kom. Det ble en mer konkret nyttevurdering av han og da kom han til kort. Jeg tror ikke det er uvanlig at du revurderer forholdet ut i fra hva du har lært at du trenger. Dette kan selvfølgelig gå seg til, enten ved at du senker kravene eller at han våkner opp og møter dem.

Samtidig kan det være at du først nå opplever at det ikke er noe særlig gagn i han når du trenger han som mest, du har bare ikke sett dette før fordi du aldri har vært syk. Da må du nesten bare vurdere om det er godt nok for deg å være i et forhold der du ikke har grunn til å tro at partneren stiller opp ved sykdom, og det kan jo skje flere ganger.

Jeg hadde likevel ikke tatt noen avgjørelse på forholdets levedyktighet akkurat nå.

Anonymkode: 2102e...87f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...