Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjorde du sist det for partneren din? Begynte å tenke på når min gjorde det sist for meg, kan ikke huske akkurat nå.

Han gjør masse fint for oss som familie, men i bunn og grunn gangner det alltid han selv også og kan derfor ikke ses som en uselvisk oppofrende handling (feks, lage god mat. Han liker å gjøre det og spiser jo maten selv.. Jeg setter stor pris på det, men det er fortsatt ikke en uselvisk oppofrende handling.) 

Sist jeg gjorde det for han var når jeg dro på storsenteret sist lørdag og kjøpte noe han trengte, senteret var stappfullt og det var det SISTE jeg ville gjøre akkurat da, men jeg gjorde det for å være greit fordi jeg vet han blir på randen av sammenbrudd av å gå på storsenteret..😅 Før det igjen tok jeg med begge våre barn til mamma så han kunne hente seg inn og være med en god venn. Gjorde det fordi han spurte, det var ikke det jeg ønsket å gjøre den helgen, og ble egentlig litt lei meg over at han ikke ville være med oss.. 

Når var sist du gjorde en uselvisk og oppofrende handling for din kjære og hva var det, og når var sist partneren din gjorde det for deg, og hva var det..?😊 

Anonymkode: 339bf...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når gjorde du sist det for partneren din? Begynte å tenke på når min gjorde det sist for meg, kan ikke huske akkurat nå.

Han gjør masse fint for oss som familie, men i bunn og grunn gangner det alltid han selv også og kan derfor ikke ses som en uselvisk oppofrende handling (feks, lage god mat. Han liker å gjøre det og spiser jo maten selv.. Jeg setter stor pris på det, men det er fortsatt ikke en uselvisk oppofrende handling.) 

Sist jeg gjorde det for han var når jeg dro på storsenteret sist lørdag og kjøpte noe han trengte, senteret var stappfullt og det var det SISTE jeg ville gjøre akkurat da, men jeg gjorde det for å være greit fordi jeg vet han blir på randen av sammenbrudd av å gå på storsenteret..😅 Før det igjen tok jeg med begge våre barn til mamma så han kunne hente seg inn og være med en god venn. Gjorde det fordi han spurte, det var ikke det jeg ønsket å gjøre den helgen, og ble egentlig litt lei meg over at han ikke ville være med oss.. 

Når var sist du gjorde en uselvisk og oppofrende handling for din kjære og hva var det, og når var sist partneren din gjorde det for deg, og hva var det..?😊 

TS her. Kanskje vi kan skrive kjønn også. Jeg er kvinne.

Skrevet

Hver dag jeg ikke drar.

Anonymkode: afbb0...bb6

Skrevet

Min kjære solgte bilen da jeg ba ham om det. 

Anonymkode: 5af21...7f9

Skrevet

Jeg vil helst være hjemme i høstferien, mens han ønsker at vi besøker hans familie. Det blir 6 t kjøretur til hans familie, og gjør det uten å kjøre noe krangel av det:). Det er 4:e gang i år. 

Hva gjør han for meg? Jeg setter mest pris på de små tingene i hverdagen. Det å rydde eller å lage mat er ikke hans sin sterkeste side, men han gjør det og tar initiativet til det. Han sier nesten aldri nei til meg hvis jeg spør om noe, han kan være trøtt eller ikke har lyst til det, men gjør det for jeg spør!

Han får mye av det samme og litt mer tilbake. 

Han er ikke en mann for de store anledninger eller full av ideer og overraskelser men han er med og stiller opp om jeg ønsker noe, og han gjør det for min skyld! 

Vi bruker mye tid sammen og gjør mye sammen, vi er ganske like når det gjelder å være sosiale. Og ja, vi har barn i huset!

Jeg er kvinnen.

Anonymkode: 0edc4...02f

Skrevet

Vi er ikke sammen lenger, og det har vært tøft for meg de siste 3-4 mnd siden bruddet. Jeg har selvsagt tenkt og analysert mye, slik vi kvinner ofte gjør. Og pekefingeren har vært rettet mye innover i den prosessen.

Men så forsøkte jeg å tenke litt på hvordan den siste tiden/halvåret av ekteskapet faktisk var, og da blant annet hvor mye vi begge «gav» av oss selv overfor den andre. Og når det da kommer til disse rene uselviske og oppofrende tingene man gjerne gjør for partner fra tid til annen, så var det dessverre svært få ting jeg kunne komme på at hun gjorde ene og alene for meg og min skyld.

Stort sett var det jeg som ordnet og fikset med ting som krevde noe, meg som kjørte, hentet og bragte henne steder fordi jeg synes det var noe hyggelig å gjøre for å lette hennes hverdag, meg som handlet på butikken i 9/10 tilfeller, meg som spontant kjøpte gaver/overraskelser (klær, en god flaske vin, et fint pledd, o.l.) til henne bare fordi jeg hadde lyst til å se henne smile og bli glad, meg som tok initiativ til sosialt samvær med hennes venner fordi jeg tenkte det var hyggelig for henne, meg som tok begge bikkjene og dro hjem til mine foreldre i 4 dager slik at hun kunne ha studiegrupper sin på besøk ifm. eksamenslesing, osv. 

Hva gjorde hun sist helt uselvisk for meg? Jo, jeg kom hjem sent på kvelden etter nevnte tur til mine foreldre, og da var studievennene der fortsatt. Jeg rigget meg til på soverommet for å se på serie, og da fant jeg tre av favoritt-sjokoladene mine på nattbordet - jeg ble kjempetakknemlig!❤️ 
Dessverre er dét det eneste konkrete jeg kan komme på når jeg forsøker å se tilbake på det siste 6-9 mnd, noe som er ganske trist da det ikke alltid var slik i forholdet vårt. Det var en gang i tiden hvor hun også likte å gjøre ting kun for å glede meg. 
I etterpåklokskapen er det fort å tenke at jeg kanskje burde tolket det som noen varselsignaler..😕

Anonymkode: abea7...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...