Gjest Tiny i.i. Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 I min iver etter å sjekke mailen min (webmail) i dag, gikk fingrene raskere en maskinen. Ergo skrev jeg både brukernavn og passord i brukernavnsfeltet. Nå er dette lagret, og det på en felles maskin. Når jeg skriver første bokstav i brukernavnet mitt, kommer det opp en liste med alle brukernavn som begynner på samme bokstav. Der står jo også mitt passord! Dette passordet bruker jeg mange steder, og er ikke interessert i at kollegene mine skal vite det. Hvordan kan jeg slette det?
Gjest Milah Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 I min iver etter å sjekke mailen min (webmail) i dag, gikk fingrene raskere en maskinen. Ergo skrev jeg både brukernavn og passord i brukernavnsfeltet. Nå er dette lagret, og det på en felles maskin. Når jeg skriver første bokstav i brukernavnet mitt, kommer det opp en liste med alle brukernavn som begynner på samme bokstav. Der står jo også mitt passord! Dette passordet bruker jeg mange steder, og er ikke interessert i at kollegene mine skal vite det. Hvordan kan jeg slette det? ← Lurer på det samme selv. Har vært dum nok til å velge husk brukernavn og passord på en PC noen andre skal bruke om ikke så altfor lenge.. Vil jo ikke at han/henne skal kunne logge seg på diverse steder som meg..
Tigi Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 Trykk Tools (Verktøy) -> Internet Options -> Delete cookies/Clear history Det burde gjøre susen!
Gjest Kaffegjesten Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Men forslaget til Tigi er ikke riktig. Du må gå inn på Internet explorer/værktøy/alternativer for internett/innhold/ og huke vekk på Autofullfør. Da blir passord og brukernavn borte. Lykke til - og det er ikke vanskelig. På Mozilla/Firefox husker jeg ikke i farten
sixx Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Du må gå inn på Internet explorer/værktøy/alternativer for internett/innhold/ og huke vekk på Autofullfør. På denne pc'en er huken ved autofullfør borte, men den lagrer like "herlig" nicket mitt...iallefall på KG.
Gjest Madeline Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 (endret) På denne pc'en er huken ved autofullfør borte, men den lagrer like "herlig" nicket mitt...iallefall på KG. ← Har du slettet cookies og midlertidige internettfiler også? Er du sikker på at du har fjernet haken både på "skjema" og "brukernavn eller passord i skjema". Dette burde fjernet problemet ditt. Endret 26. juli 2005 av Hannen
Gjest Kaffegjesten Skrevet 26. juli 2005 #7 Skrevet 26. juli 2005 I tillegg til det både "Hannen" og jeg har skrevet må du jo trykke på "slett autofullførlogg" - "tilbakestill skjemaer" og "fjern passord".
sixx Skrevet 26. juli 2005 #8 Skrevet 26. juli 2005 I tillegg til det både "Hannen" og jeg har skrevet må du jo trykke på "slett autofullførlogg" - "tilbakestill skjemaer" og "fjern passord". ← Javel....men hvordan skulle jeg kunne vite det når du skrev at jeg skulle fjerne huken for autofullfør? :klø:
Gjest Kaffegjesten Skrevet 26. juli 2005 #9 Skrevet 26. juli 2005 Jeg regnt med at du skjønte det fordi - 1. ved å fjerne "huken" for autofullfør blir ikke flere navn lagt til i loggen. 2. ved å slett loggen og tilbakestilling av skjemaer blir alle navn som allerede lå i loggen fjernet og det blir ingen mulighet til at navn blir brukt slik som du sa at når du skrev f eks "p" som kom alle navn på "p" opp. Beklager hvis jeg ikke forklarte tydelig nok.
sixx Skrevet 26. juli 2005 #10 Skrevet 26. juli 2005 Takk for info Kaffegjesten. Jeg gjorde ikke annet enn å sjekke om huken for autofullført var borte...og det var den...derfor har den heller ikke vært aktivert her.
Ada Skrevet 27. juli 2005 #11 Skrevet 27. juli 2005 På den måten som står beskrevet over sletter du all informasjon som er "husket" i de ulike tekstboksene. Om du bare ønsker å slette én innføring kan du gjøre det direkte i listen. Hole musepekeren over den oppføringen i listen du ønsker å slette, trykk delete - og borte er den.
Gjest Tiny i.i. Skrevet 27. juli 2005 #12 Skrevet 27. juli 2005 Nå er det borte, tusen takk for hjelpen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå