AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Vi har ikke bestemt oss helt, men vi ønsker å kalle babyen vår som blir født snart for Herman. Jeg har i utgangspunktet sagt til samboer at jeg ikke ønsker å fortelle vårt valg til alle, ikke fordi det skal være hemmelig, men for å slippe alle sine meninger. Går fint an å svare at vi ikke vet helt sikkert enda og at vi har flere alternativ. Likevel fortalte mannen min til svigerfamilien min i går kveld at vi lente mest mot Herman og ikke bare mislikte de navnet med latterliggjorde det en del. Jeg vet at det til syvende og sist er vi som bestemmer, men føler på en måte at det navnet er ødelagt nå. Hva hadde dere gjort? Fortsatt bare valgt det navnet eller gått for noe annet? Samboeren min tok del i latterliggjøringen så han er tydligvis ikke så keen på navnet Herman likevel 😅 Burde familien få stemmerett i navnevalg på baby? Anonymkode: fdcb3...816 3
TinaChristina Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Det er jo så klart deres valg. Men jeg ville ikke kalt barnet mitt noe jeg visste andre syntes er teit. 2
Populært innlegg fruvanlig Skrevet 4. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 4. oktober 2020 Vi holdt det også hemmelig til fødsel, svigers prøvde å gjette og få oss til å si det hele tiden, men vi klarte det. Vi ønsket heller ikke innvendinger fra noen når vi endelig hadde funnet et perfekt for oss.. Kall han Herman, drit i frekke folk som ikke respekterer deres valg.. synes ikke det var fint gjort av dem. For et skjønt navn forresten, passer til både baby og voksen etter min mening 😊 92
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 4. oktober 2020 23 minutter siden, CaramelDevil said: Det er jo så klart deres valg. Men jeg ville ikke kalt barnet mitt noe jeg visste andre syntes er teit. Øh, det vil alltids finnes navn andre synes er teite Anonymkode: b9fd8...898 87
Frøyamor Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Det er derfor man ikke skal lufte navn før det er bestemt. Alle har plutselig en mening om navnevalg, og man kan bli påvirka, begynne å tvile på valget sitt liksom... Personlig syns jeg Herman er fint. Heller det enn Matheo eller Ludvig som er dødsen oppbrukt i dag. Gi faen i svigers ts! 😄 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 4. oktober 2020 Voksne mennesker latterliggjør et potensielt navn til et ufødt barn. Veldig usjarmerende! Anonymkode: 54ca7...cfc 88
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Det gjorde foreldrene mine også.i ettertid har de sagt at de liker navnet, og har kjøpt diverse produkter med navnet på. Det var visst ikke så galt likevel! Men det betyr uansett lite. Valgte navn utfra hva vi likte. Anonymkode: 7dd6c...78b 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 4. oktober 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: (...) Hva hadde dere gjort? Fortsatt bare valgt det navnet eller gått for noe annet? Samboeren min tok del i latterliggjøringen så han er tydligvis ikke så keen på navnet Herman likevel 😅 Burde familien få stemmerett i navnevalg på baby? Anonymkode: fdcb3...816 Jeg ville spørre samboer hvorfor i alle dager han deltar i latterliggjøringen av et navn dere hadde i tankene. Svigeridiotene er liksom ikke det største problem her. Anonymkode: 67fc2...90a 80
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg fikk et navn min mormor mislikte sterkt og mente ingen burde hete, mitt søsken fikk et navn farmor mente var gammelmodig og ubrukelig. Begge vente seg til det og mostanden minket når de skjønte at sånn ble det. Helt vanlige navn som lå høyt på listene for øvrig, bare uvant for eldre slekter. Gi barnet det navnet dere ønsker, Herman er et fint navn som ikke er en belastning på noe vis. Anonymkode: 8954e...dc0 16
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 Det vil alltid være noen som ikke liker et navn. Kanskje du syns navnet til din mor eller svigermor er skikkelig teit, eller at nevøen din eller barnet til en venninne har et navn du aldri ville valgt. Helt normalt, vi er forskjellige. Det som ikke er normalt er å latterligjøre et navn. Hvis man ikke evner å forstå at folk er forskjellige og viser glede over navnet så fremstår de veldig dumme. Anonymkode: fcd27...bc0 8
ididi Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 Herman er et kjempefint navn! Jeg skjønner ikke hva man kan latterliggjøre med det. 🤔 Uansett: hva svigerfamilie eller andre mener om navnet, spiller ingen rolle. De venner seg til det, hvis ikke er det bare å sette dem på plass. Det som betyr noe, er hva du og samboeren din syns. Snakk med ham om det, og så bestemmer dere dere for hva dere vil. 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 Herman er veldig fint 🙂 Anonymkode: 64e15...80f 14
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 Herman er et nydelig, klassisk og fornemt navn. Det klinger pent på engelsk. Det er et godt valg! Ikke fortell navnevalg til noen, nei. Alltid noen som skal ha meninger om alt! Anonymkode: aca18...4e6 13
Nymerïa Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min tok del i latterliggjøringen så han er tydligvis ikke så keen på navnet Herman likevel Tidligere i HI skriver du at vi ønsker å kalle... Vil det si at du ønsker å kalle babyen for Herman og så er samboeren din så konfliktsky at han må gå omveien om latterliggjøring sammen med familien for å få deg til å forstå at han ikke liker valget i stedet for at han bare kunne sagt det rett ut i utgangspunktet? I så fall vil jeg si at du har et ganske stort problem i forholdet ditt. 18
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 Herman er nydelig! Forstår ikke hva noen kan ha i mot det.. Ikke hør på teite kommentarer Vi valgte å holde navn hemmelig til fødsel av akkurat den grunn, noen klarer bare ikke å holde kjeft!! Anonymkode: b3a82...48e 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 Herman er et kjempefint navn! Min svigermor var så negativ til navnet vi hadde valgt at hun kom med egne forslag til hva barnet i magen min skulle hete. Jeg ble bare enda mer bestemt da 😅 Anonymkode: a89c5...3f9 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 44 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Tidligere i HI skriver du at vi ønsker å kalle... Vil det si at du ønsker å kalle babyen for Herman og så er samboeren din så konfliktsky at han må gå omveien om latterliggjøring sammen med familien for å få deg til å forstå at han ikke liker valget i stedet for at han bare kunne sagt det rett ut i utgangspunktet? I så fall vil jeg si at du har et ganske stort problem i forholdet ditt. Samboeren min fins ikke konfliktsky 😅 Forstår at du stusser på det. Vi har hatt mange runder før vi landet på Herman, som blir en oppkalling fra min side i familien. Samboeren min var skeptisk i starten, men etterhvert har han begynt å like det har han sagt, og har til og med referert til babyen i magen som Herman. Vi har vaglet litt mellom 3 alternativ i utgangspunktet, jeg har vært like åpen for alle 3. Samboer har selv styrt det mer mot Herman de siste ukene. Ble derfor veldig overrasket over at samboer virket så negativ til navnet den kvelden sammen med hele svigerfamilien, men tror det fikk fram de første spontane meningene hans om navnet fra starten av. Ting som ble sagt var blant annet at det er traust, gammelmannsnavn, narkisnavn, sossete, lite sjarmerende, bondete.. De liker mer navn som f.eks. Leo, Liam, Mathias osv. Jeg ble litt såret, men mulig pga hormoner, men de vet jo at dette i tilfellet villle vært oppkalling av nær familie som har gått bort. Men dette er godt mulig overreagering fra min side! (Jeg begynte å gråte fordi jeg hadde glemt å kjøpe creme fraiche her om dagen så kan ikke helt stole på hva hormonene gjør meg i stand til å føle for tiden 😅) Anonymkode: fdcb3...816 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville spørre samboer hvorfor i alle dager han deltar i latterliggjøringen av et navn dere hadde i tankene. Svigeridiotene er liksom ikke det største problem her. Anonymkode: 67fc2...90a Feil! Støtter samboere her. Begge foreldrene må jo like navnet. Om barnets pappa ikke liker det så gå heller for et navn begge liker. Kanskje han ikke turte å si det til deg og bruker familien sin for å overbevise deg om at du ikke bare kan ture fram og bestemme uten hans samtykke. Anonymkode: 77eef...488 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min fins ikke konfliktsky 😅 Forstår at du stusser på det. Vi har hatt mange runder før vi landet på Herman, som blir en oppkalling fra min side i familien. Samboeren min var skeptisk i starten, men etterhvert har han begynt å like det har han sagt, og har til og med referert til babyen i magen som Herman. Vi har vaglet litt mellom 3 alternativ i utgangspunktet, jeg har vært like åpen for alle 3. Samboer har selv styrt det mer mot Herman de siste ukene. Ble derfor veldig overrasket over at samboer virket så negativ til navnet den kvelden sammen med hele svigerfamilien, men tror det fikk fram de første spontane meningene hans om navnet fra starten av. Ting som ble sagt var blant annet at det er traust, gammelmannsnavn, narkisnavn, sossete, lite sjarmerende, bondete.. De liker mer navn som f.eks. Leo, Liam, Mathias osv. Jeg ble litt såret, men mulig pga hormoner, men de vet jo at dette i tilfellet villle vært oppkalling av nær familie som har gått bort. Men dette er godt mulig overreagering fra min side! (Jeg begynte å gråte fordi jeg hadde glemt å kjøpe creme fraiche her om dagen så kan ikke helt stole på hva hormonene gjør meg i stand til å føle for tiden 😅) Anonymkode: fdcb3...816 Leo, Liam? HAHA! Hva med Matteo. Navn som tydeligvis passer til familien hans. Herman er selvsagt langt bedre. Anonymkode: 77eef...488 18
Nymerïa Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil! Støtter samboere her. Begge foreldrene må jo like navnet. Om barnets pappa ikke liker det så gå heller for et navn begge liker. Kanskje han ikke turte å si det til deg og bruker familien sin for å overbevise deg om at du ikke bare kan ture fram og bestemme uten hans samtykke. Anonymkode: 77eef...488 Hadde du giddet å være sammen med noen som hadde en slik geleryggrad at de ikke sier det med en gang hvis de ikke liker et navn? Men må gjemme seg bak familien? Nå sier TS at samboeren er ikke er konfliktsky, så dermed er han bare vinglete. Jeg hadde først og fremst vært kraftig irritert på han hvis jeg var TS. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå