AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Er ikke min sak, men er det vanlig at de fleste barn har mobiltelefon innen dem er fylt tolv år? Kjenner til en person som er tolv år som ikke har mobiltelefon. Vet at det er foreldrenes avgjørelse, men hva er grunnen til at noen foreldrer venter med å gi barna mobiltelefon? Altså, jeg vet jo mange grunner til å ikke bli avhengig av telefonen og kanskje grensesetting osv.., Men denne tolvåringen har sårt lyst på mobiltelefon og jeg vet at denne personen sier selv til alle at h*n har iPhone i det og det merke. Og når dem spør om de kan se telefonen så sier personen at telefonen er ødelagt eller har glemt den.. Men jeg vet at personen ikke har telefon og syns det er trist da jeg overhørte dette. Foreldrene har råd, og barnet har iPad. Igjen, ikke min sak. Men er det ikke litt bedre at tolvåringen har en telefon i stedet for iPad slik at andre kan få tak i tolvåringen? Anonymkode: 31737...3ac
solmåneogstjerner Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Alle 12 åringer har telefon ja. De som ikke har er i et så lite mindretall at man kan se bort fra det. Altså, de få som ikke har er helt utenfor. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Det virker sånn, dessverre. Ser ærlig talt ingenting positivt ved det, kjipt når teknologien tar over livene så tidlig. Jeg er en ivrig teknologibruker på enkelte områder selv altså, men jeg synes det ser ut til at smarttelefoner gjør mye mer skade enn nytte spesielt hos de unge. Anonymkode: 1a734...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Finnes det en eneste god grunn til at barn skal ha telefon? Er det egentlig noen god grunn til at barn tidligst mulig skal bli like avhengige av mobil som den voksne generasjonen? På vår skole var det flere tilfeller av mobbing via telefon da barna var 10-åringer. Og et sinnsykt press på å ha nyeste iPhone! Anonymkode: 8cf51...f04 1
GammelKaktus Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg kjenner ikke en niåring uten telefon heller jeg så forstår godt at man faller utenfor når man er 12 og ikke har telefon. Telefonen blir jo ikke brukt så mye men de ringer og avtaler besøk og slikt selv. Det er jo iallfall ikke skjermbruk som er årsaken til at barnet ikke har telefon så kan man jo bare spekulere i hva som er grunnen. 3
Gjest Maxwell Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Det er jo litt rart hvis en 12 åring ikke har mobil i dag. Det hadde jeg som 12 åring, og det er 20 år siden.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg fikk min første telefon når jrg var 12 år og det er 23 år siden. Så ja, de faller utenfor i dag uten telefon når de er 12 år. Her har alle telefon seinest ved 10 års alder. Anonymkode: 65ee1...8b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå