AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Hei! Jobber som faglærer i kroppsøving med lærerlønn på barneskole. Til våren blir jeg ferdig utdannet lektor. Jeg ønsker å jobbe videre på barneskolen til neste år. Mye fordi det er et veldig bra miljø blant elever og lærere. Vet noen om mulighetene for ansettelser av lektorer i barneskolen? Eller ønsker de i all hovedsak kun ansette adjunkter med mer allsidig bakgrunn? Har jeg eventuelt krav på lektorlønn isåfall? Anonymkode: 9784e...09d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Du har i alle fall krav på lektorlønn. Det andre kan jeg dessverre ikke svare på. Anonymkode: dfa73...7d0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Lærerutdanningen nå er jo lektorutdanning, så jeg regner med at lektorer får rett på lektorlønn. Anonymkode: 26e0f...c98 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg er lektor, klassekontakt i andre klasse og har selvfølgelig lektorlønn. Anonymkode: 6200e...2dc
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg er lektor og fast ansatt på barneskole. Du har krav på lektorlønn, ja. Anonymkode: a437d...7aa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Det er mange lektorer som jobber i barneskolen samt at alle som er ferdig utdannet i 2022 vil være lektorer. Du vil da ha krav på lektorlønn. Hvilken utdannelse tar du? Er det slik at du kun har to undervisningsfag, eller har du flere? På barnetrinnet er mest ettertraktet å ha flere fag, og da spesielt kompetanse i basisfagene norsk, matematikk og engelsk. Har du ingen av disse fagene kan det bli vanskelig å få jobb på barnetrinnet i storbyene, og da spesielt der de har lærerutdanning på høyskole/universitet (flere som kjemper om stillingene). Samtidig er det opp til skolen om de ønsker å ansette deg med de fagene du har, og nå har du jo foten innenfor på den aktuelle arbeidsplassen. Anonymkode: 2abec...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange lektorer som jobber i barneskolen samt at alle som er ferdig utdannet i 2022 vil være lektorer. Du vil da ha krav på lektorlønn. Hvilken utdannelse tar du? Er det slik at du kun har to undervisningsfag, eller har du flere? På barnetrinnet er mest ettertraktet å ha flere fag, og da spesielt kompetanse i basisfagene norsk, matematikk og engelsk. Har du ingen av disse fagene kan det bli vanskelig å få jobb på barnetrinnet i storbyene, og da spesielt der de har lærerutdanning på høyskole/universitet (flere som kjemper om stillingene). Samtidig er det opp til skolen om de ønsker å ansette deg med de fagene du har, og nå har du jo foten innenfor på den aktuelle arbeidsplassen. Anonymkode: 2abec...ad0 Viktig poeng! Norsk, matte og engelsk er en stor fordel dersom du vil jobbe på barneskolen, ikke bare i byene. Jobber i en større bygd, og her er det vanskelig å få fast jobb i barneskolen uten basisfag, særlig norsk og matte. Kommunen prioriterer videreutdanning for dem som allerede er fast ansatt og mangler disse fagene. Jobber sammen med en som har lektorutdanning med samfunnsfag. Han får bare vikariat. Selv har jeg GLU med master i norsk, og gikk rett i fast stilling på barneskole etter ferdig utdanning. Anonymkode: 6200e...2dc 2
Agatha Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 Hvilken utdanning har du da? Master og PPU eller lærerutdanning? Du er jo egentlig kvalifisert til å undervise fra 5.klasse og oppover med PPU...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 Før var lektorer lite populære i barneskolen fordi de var så dyre. Men nå toger nyutdannede GLU 1-7 med master inn i skolen, og da regner jeg med det vil endre seg? Anonymkode: 6202a...d5b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 På 4.10.2020 den 19.12, Agatha skrev: Hvilken utdanning har du da? Master og PPU eller lærerutdanning? Du er jo egentlig kvalifisert til å undervise fra 5.klasse og oppover med PPU... Integrert lektor. Nordisk fag 1, historie fag 2. Pluss at jeg har 60 stp i idrettsfag fra før. Anonymkode: 9784e...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå