Gå til innhold

Er det bare meg, eller smaker mat mye bedre i fylla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

^^^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du deg ofte full?

Anonymkode: 405a1...715

• Liker 1
Skrevet

Alt smaker bra i fylla

Anonymkode: 84d91...5cc

Skrevet

Nei

Anonymkode: 8a75f...52c

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Synes alt smaker det samme i fylla. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du deg ofte full?

Anonymkode: 405a1...715

Hahahaha nei! Jeg drikker ikke ofte, men en gang i blandt da jeg er med venner😂

• Liker 2
Skrevet

Man mister vel gjerne litt hemninger og kritisk sans.

Anonymkode: cf57f...c95

Skrevet

Nei, mat smaker ikke bedre i fylla, det er nok som AB over meg sier, man mister hemninger og kritisk sans. 

Skrevet

Salt og feit mat smaker bedre i fylla, og det kommer av måten alkohol påvirker kroppen vår. Alkohol gjør at vi blir tørste og blodsukkeret vårt blir ustabilt, samt påvirker hvordan vi oppfatter smaken av mat med mye fett, sukker og salt. Det er litt samme grunn til at vi har lyst på samme type mat når vi er bakfulle (ikke jeg da... Jeg er forbannet med at jeg bare spyr og spyr når jeg har drukket for mye...) 

Jeg tror ikke for eksempel en Michelinstjernemiddag ville opplevdes som enda mer velsmakende når du er drita, eller mat med mer subtile smaker. 

• Liker 5
Skrevet

Føler ingenting smaker noe i fylla😂 

Anonymkode: 7dc5b...438

• Liker 1
Skrevet

Er jeg full (eller det er dagen derpå), så synes jeg det er skikkelig godt med kebab eller burger. Det er ikke mat jeg har noe lyst på ellers, så akkurat det synes nok jeg smaker best kombinert med alkohol 😄

Anonymkode: 53fef...2fa

Skrevet

Ja, jeg kan finne på å spise ting i fyll som jeg aldri ville funnet på å spise i edru tilstand. Som da jeg fikk servert spagetti ala capri (boksmat) på nach. Ville aldri funnet på å spise det i edru tilstand. Eller da pizza med grillpølse på var noe av det beste jeg har smakt. Eller kebab😅

Anonymkode: fa306...5fb

Skrevet

Jeg hater kebab, men det hender et par ganger i året at jeg spiser det på fylla.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan så vidt minnes noe sånn da jeg en gang i fjern fortid begikk "festligheter på nattestider"...veien hjem gikk
forbi gatekjøkken og du verden så godt det smakte da og ja, helt ukritisk var jeg - bare kjempesulten og i nød for
fast føde som kunne stabilisere min gange på veien mot hjem....et eller annet sted...i en eller annen retning.
Jeg mener at jeg bare beordret mine undersotter til å finne veien hjem og det gikk som regel bra.  :ninja: 
*mener å huske at kjøleskapskald italiensk salat eller reker i majones var himmelsk og jeg brukte spiseskje da* 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det en del år siden studenttilværelsen og fylla.. 

Men slik jeg husker det spiser man kanskje noe lettvint utpå ettermiddagen. Så vorser mann, spiser litt chips, snakker, er aktiv, drikker mer, danser. 

Så da er kroppen helt utsultet klokka 2-3. Og en burger smaker helt himmelsk. Er så glad det ikke var sosiale medier den gang, som kunne fange at innhalerte en burger på null tid. 

Anonymkode: ee899...3c8

• Liker 1
Skrevet

Kanskje noe i det. Som ung voksen syntes jeg kebab var dritgodt når jeg har drukket mye. I edru tilstand kan jeg ikke fordra det.

• Liker 1
Skrevet

Moreover, according to their fMRI’s, when they were injected with alcohol, their brains were particularly responsive in the hypothalamus region (the area of the brain in charge of metabolic processes). Alcohol made the hypothalamus more responsive to the smell of food versus the smell of anything else. The conclusion? That the hypothalamus might have to do with how alcohol makes a person sensitive to food smells and tastes. https://vinepair.com/booze-news/drunk-delivery-dialing-science/

Anonymkode: 9468c...80c

• Liker 1
Skrevet

Det er en grunn til at det er godt å ta et par trekk av en joint før man spiser.

Anonymkode: 29b53...8a5

Skrevet
On 10/5/2020 at 7:57 PM, fiskennemo said:

Jeg hater kebab, men det hender et par ganger i året at jeg spiser det på fylla.....

Sånn var jeg også før, spiste aldri kebab sånn ellers -men på vei hjem fra byen så var det ikke noe annet som stod i hodet på meg enn en deilig stor kebab med sterk saus, masse mais. Og var jeg i nærheten (i Oslo) så kom den fra Sonny's kebab, ingen over, ingen ved siden! Da jeg bodde et sted hvor Döner og Falafel var som kunstverk, i et annet land, ja da hadde jeg en periode med "må ha kebab, bare må ha kebab" de gangene jeg var ute på fylla da og. Nå i dag så må jeg innrømme at jeg ikke blir så sulten, og ikke drikker jeg like ofte eller like mye heller så.

Anonymkode: f5608...a80

Skrevet
På 4.10.2020 den 0.14, Traktorlesba96 skrev:

Hahahaha nei! Jeg drikker ikke ofte, men en gang i blandt da jeg er med venner😂

En som ikke har lært forskjellen på da og når, og når bruke riktig ord. 

Anonymkode: a0e9a...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...