Gå til innhold

Menn.Hva er røde flagg hos en kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er rødt flagg for noen. Kan si litt om dårlig dømmekraft, mye drama, drålige besluteninger/valg etc.

Så hvis man har hatt en komplisert fortid, med dårlig selvbilde, og ikke evne til å elske, men senere får et nytt perspektiv.. Så har du likevel stempelet som uforpliktende?😯

Er det sånn menn tenker? 

Anonymkode: 7bed8...a62

• Liker 1
Skrevet

Om hun har mange exer og påstår at alle var ubrukelige eller lignende. Det går meg til å tenke på et ordtak som amerikanerne har: Om du møer en drittsekk i morgen så har du møtt én drittsekk. Om du møter en ny drittsekk hver eneste dag så er sjansen stor for at du selv faktisk er drittsekken. 

Anonymkode: ad75d...182

• Liker 9
Skrevet

Av erfaring har jeg lært nok til at manglende empati er noe jeg gjennomskuer svært raskt nå. Det er det største røde flagget.
Mange sexpartnere kan være det, jeg har nokså lav terskel der.

Anonymkode: 9380d...b5e

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom med eksempler.

Anonymkode: 7fbad...483

Noen røde flagg for meg personlig -

Uærlighet, eller lider av selektiv ærlighet.

Hun har en haug av havarerte samboerforhold/kjæresteforhold bak seg.

Lite empatisk og veldig glad i setninger som "han er sånn og sånn, hun er sånn og sånn" - behov for å plassere negative merkelapper på gud og hvermansen.

Hun er glad i tilfeldig sex, høyt antall partnere. I samme båt havner damer som "Neinei, du bør ikke bruke kondom" - uten at de vet en dritt om hvem jeg har vært med, eller om jeg noen gang ever har sjekket meg for en dritt av sykdommer.

Drama queen genet-  finnes ofte hos folk som omtaler seg selv som kvinne me "ben i nesa, sterk kvinne, jeg lar meg ikke pelle på nesa" 

Hun liker/bruker/lever etter ordtaket Fortid er fortid.

Hun prater og drar inn ekser i samtaler vi har. 

Hun er for uptight og prippen - typ jeg må gå ut i hagen hvis hun skal gå på do på badet, hun tør ikke slippe en fjert.

Dårlig økonomisk forståelse.

Hår under armene.

Hun stemmer Rødt/SV/MDG.

Har noen flere, men de tør jeg ikke dele :ler:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Skrevet

"If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best" og andre rettferdiggjørelser for ræva handlinger.

• Liker 16
Skrevet

Røde flagg? Det er ingenting som heter røde flagg i norsk. Det er et dårlig uttrykk på engelsk, og et ikke-eksisterende uttrykk i norsk. Slutt å bruk det hvis du vil framstå som noenlunde oppegående.

Anonymkode: 3aeba...680

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn menn tenker? 

Hva tror du selv? Tror du at alle menn tenker likt? Tenker alle kvinner likt?

Eller er det heller slik at den du siterte snakker kun for seg selv?

Anonymkode: 425a7...54d

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røde flagg? Det er ingenting som heter røde flagg i norsk. Det er et dårlig uttrykk på engelsk, og et ikke-eksisterende uttrykk i norsk. Slutt å bruk det hvis du vil framstå som noenlunde oppegående.

Men folk vet hva det er. De fleste på Kg henger på redddit.

Anonymkode: 7fbad...483

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Du er visst ikke så handy selv. Helt normalt å ville ha en mann som klarer å gjøre ting, å ha en som bare ser på tv og kjører misjonær i senga er ikke særlig tilfredsstillende. Jeg er kvinne selv, og handy av meg, og vil gjerne ha en partner som kan like mye som meg, om ikke mer. Handler om å kunne gjøre småting i hjemmet, fikse småting på bilen og diverse uten å måtte tilkalle rørlegger/snekker/bilmekaniker for den minste ting. Det er ikke vanskelig å lære seg å småting, du burde prøve. Røde flagg hos en mann er dermed at han ikke liker å bli skitten på fingrene og ikke kan skifte dekk på en bil. 

Anonymkode: c211b...a6d

Huff, her var det noen som følte seg truffet... Hvorfor går du inn på en tråd der menn skal liste opp røde flagg, bare for å sutre? Du kan kanskje lage en sutretråd for damer som er uenige i menns preferanser?

Jeg vil ha en handy mann = jeg vil ha en vaktmester. 

Anonymkode: e2666...4dd

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppheng i bad-boys, selv om det er i fortiden.

Mange sexpartnere.

Vil bli betalt for på date.

Opptatt av at menn skal være "handy" (grøss, hva skal det bety liksom).

Opptatt av høyde.

Anonymkode: e2666...4dd

Så det er ok for deg at hun er høyere enn deg? Eller er det bare hun som ikke får lov til å være opptatt av høyde?

Anonymkode: bd5ea...aaa

• Liker 10
Skrevet
10 timer siden, Ariana807 skrev:

Ikke lett å vite hva menn vil altså, jeg ble dumpa for å kreve for lite 🤪🤪🤪

Menn vet ikke hva de selv vil.Dessuten er det komplett umulig å gjøre dem til lags. De blir aldri fornøyde.

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, Ariana807 skrev:

Ikke lett å vite hva menn vil altså, jeg ble dumpa for å kreve for lite 🤪🤪🤪

Hmm... Hørtes snodig ut! :) Kan det være at han ikke følte at du ikke trengte han?

Anonymkode: a5527...27d

Skrevet

Damer med mere enn 50% samvær med barna og har ingen åpenbar god grunn til det.

Sminkedukker.

Opptatte av fasade og penger.

Unngår å bidra med hjelp fordekt under at ikke kan. Det går oftere på at de ikke vil.

A-seksuelle.

Ikke kan ta insj.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, OPIgirl skrev:

Menn vet ikke hva de selv vil.Dessuten er det komplett umulig å gjøre dem til lags. De blir aldri fornøyde.

Det var min post Adriana807 svarte på, og jeg har svart henne i kommentaren under din.

Vet helt klart hva jeg vil ha, og er blitt mer sikker etter hvert som alderen har gått opp. Har også lært hva jeg prioriterer, og hva som "går greit" å leve med. Er ikke veldig vanskelig å gjøre en mann fornøyd hvis jeg tenker på meg selv i hvertfall! :)

Problemet er at krav fra kvinner og krav fra menn ikke er like. Da blir det konflikt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

-Ofte sur

-Ofte kontrollerende 

- Bruker sex som et maktmiddel

-fattig 

-glad i å bruke mine penger på tant og fjas , seg selv og hennes egen familie 

Endret av AlkoMann
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det rødt flagg at dame har hatt mange sexpartnere..? Jeg tenker at så lenge det ikke skjer i et forhold og blir notorisk utroskap.. Kan noen forklare meg hvor problemet er

Vil du ha en mann som har drevet og ligge rundt på en hel haug med kvinnfolk.

Nei takk sier jeg. 

Anonymkode: 2da0f...cf0

• Liker 4
Skrevet

- Krever mye av en potensiell partner, tilbyr lite tilbake.

- Vil ha barn raskt.

- Lav sexlyst.

- Rotete økonomi.

- Trener ikke.

Første 5 jeg kom på.

Dette er vel også røde flagg hos en mann? Det er jo viktige faktorer i et forhold. Slik sett er kvinner og menn ikke så veldig forskjellige. Må også matche på verdier og noen interesser. Mer krever ikke jeg. For unge mennesker er nok dette med barn viktig ja, veldig lite lurt og gå for barn før man vet om man passer godt sammen. Er det noe som virkelig stresser et forhold er det barn, og all den tiden som dette tar av livet til de to. Da må viljen og forståelsen for at det er akkurat slik være der hos begge to, og at de står sammen om det foran alt annet.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel, kom med gode ord du da og ikke sitt der og syt :)  Røde flagg? Det er et godt norsk utrykk også. Brukes i mange sammenhenger i forbindelse med fare! Ved sprenging og dykking om jeg ikke tar helt feil. Det er vel derfra engelsken tar utrykket fra også, derfor passer det å direkte oversette det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...