AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Ja altså dere som ikke bor med barnets far eller mor. Hvordan løser dere det i forhold til alt er barn trenger gjennom oppveksten av klær, utstyr, fritidsaktiviteter osv? Anonymkode: 1817e...4eb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Begge setter inn et 2500 kr hver måned til en felles konto. Pengene blir brukt til alt fra frisør, vinterklær, regulering osv. Anonymkode: 708a0...27f 9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg betaler alt, han ingenting. Tjener for lite til å betale bidrag gjør han og. Anonymkode: 57a61...b8d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Vi har 50/50 og delt bosted. Vi deler ikke, barnet har to sett av alt. Jeg nektet å være med på en ordning der barnet skal dra med seg tøy fra hjem til hjem. Anonymkode: bb95c...297 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 50/50 og delt bosted. Vi deler ikke, barnet har to sett av alt. Jeg nektet å være med på en ordning der barnet skal dra med seg tøy fra hjem til hjem. Anonymkode: bb95c...297 Sånn hadde vi det også. Funket til de begynte på ungdomsskolen. Da ble de mer opptatt av klær, og hadde noen favoritt gensere, bukser osv. Da ble det å drasse mellom to hjem, men da var de så store og styrte sånt selv Anonymkode: 2be1a...0dd 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Han betaler bidrag inn på en konto hvor jeg setter inn samme sum og vi bruker den kontoen til å kjøpe alt av klær og utstyr. Skulle det komme mye utgifter hadde vi delt det på 2. Barnet bor fast hos meg og far har varierende samvær alt etter hva som passer. Bidrag er satt privat etter enighet mellom oss to. Anonymkode: 0be1d...608 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Barna har dobbelt av det meste av klær og utstyr. Av større ting så kjøper en av oss det, og sender vipps request til den andre på halvparten. Som regel gjør hun det, for hvis jeg gjør det møter jeg alltid motstand og ender opp med å betale hele gildet. Anonymkode: abe14...20a 1
addict Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Ringer han og sier hei jeg kjøper xxx sender deg vippskrav på halvparten 😊 også sier han noe sånt som men jeg kjøpte nettopp xxx og har ikke krevd deg for noe. Også sier aah det var jeg ikke klar over men da betaler jeg, hei hå! Også kommer jeg på at han egentlig kjøper mye mer enn meg og at ting er ganske naturlig jevnt fordelt. Eller noe sånt 🤓 Endret 3. oktober 2020 av addict 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja altså dere som ikke bor med barnets far eller mor. Hvordan løser dere det i forhold til alt er barn trenger gjennom oppveksten av klær, utstyr, fritidsaktiviteter osv? Anonymkode: 1817e...4eb Jeg ser iķke helt hvorfor du tar opp dette. Det er regulert gjennom bidragsplikten og ikke noe utover dette er påkrevd. Den som barnet bor hos har ansvaret. Den andre betaler det fastsatte. Er en iķke bistandspliktig betales ikke noe. Anonymkode: 4488c...569
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 Som regel jeg som kjøper noe, så da sier jeg bare ifra at jeg har kjøpt fotballsko osv og deler det på 2. Er det snakk om ting som på en måte ikke koster all verden så tar jeg det bare, det er stort sett slike ting som fotballkontigent eller større ting som blir delt på. En frisørtime gidder jeg ikke å mase etter penger får, har hendt at far har tatt han med til frisør også, han krever aldri noe av meg. Men må jeg oppgradere hele klesskapet til barnet som barnet bruker like mye hos han så ville jeg nok sendt en mld. Anonymkode: a2cd6...324
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som regel jeg som kjøper noe, så da sier jeg bare ifra at jeg har kjøpt fotballsko osv og deler det på 2. Er det snakk om ting som på en måte ikke koster all verden så tar jeg det bare, det er stort sett slike ting som fotballkontigent eller større ting som blir delt på. En frisørtime gidder jeg ikke å mase etter penger får, har hendt at far har tatt han med til frisør også, han krever aldri noe av meg. Men må jeg oppgradere hele klesskapet til barnet som barnet bruker like mye hos han så ville jeg nok sendt en mld. Anonymkode: a2cd6...324 Det er bare å sende melding men hvis far ikke ønkser betale ei krone er det helt i orden. Slik er det, jeg klar over at begge parter et uvitende om hvordan det egentlig er. Fedre som regel lar seg lure eller presse til å betale mer enn nødvendig. Det er tross alt kvinner som føder barn og har alle valg og i forbindelse med dette. Helt ærlig å komme i ettertid å si jeg vil ha mer bb, eller mer til barneutstyr enn pålagt er bare å være kravstor. En får som en ligger. Pult et pult for begge parter. Anonymkode: 4488c...569
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 Barnefar betaler bidrag så jeg står for alle utgiftene utenom briller, konfirmasjon og tannregulering når den tid kommer. Anonymkode: 1b2cc...d29 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har 50/50 og delt bosted. Vi deler ikke, barnet har to sett av alt. Jeg nektet å være med på en ordning der barnet skal dra med seg tøy fra hjem til hjem. Anonymkode: bb95c...297 Men det er jo vanligvis flere utgifter enn til klær/utstyr? Hvordan fordele medlemskap/treningskontigenter, utgifter til klasseturer og den slags. Anonymkode: f2669...27e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 50/50 ordning. Far betaler 8000 i bidrag. Mor er student og har akkurat nok til at det går rundt. Far betaler all kontigent og større utgifter (vinterklær, sykler osv). Separate klær, med unntak av dyrt ytterklær ol. Mor er student for en periode, på sikt vil det bli mer likt. Men for øyeblikket drar far lasset økonomisk - for barnas beste. Anonymkode: ceb32...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 50/50 delt bosted, ingen bidrag: Deler kontingenter, utgifter i forbindelse med skole og fritidsaktiviteter 50/50. Spleiser på ett sett med vinterjakke, sommerjakke, støvler, vintersko, gymsko og joggesko. Ellers så kjøper vi klær på egen regning hver for oss. Da kan vi selv velge om vi skal ha 5 eller 14 bukser, eller om en vil kjøpe dyre merkeklær. Sykler osv har vi også hver for oss. Klær som de har på seg ved samværsbytte, havner som regel tilbake der det ble kjøpt. Konfirmasjon vet jeg ikke om vi skal ha hver vår fest på grunn av dårlig samvittighet. Å bidra etter inntekt går ikke siden han helst skulle betalt minst selv om han tjener dobbelt så mye som meg. Hvis hvert vårt selskap, så spleiser vi på dress og frisør og betaler hvert vårt selskap (han vil helst invitere alle han kjenner). Hvis vi skal ha felles, så kommer jeg til å foreslå at vi betaler etter hvor stor andel gjester vi har. Da slipper vi å krangle fordi jeg vil ha 20 gjester og han vil ha 50. Da kan han få lov til å ha 50 gjester, men dermed betale 5/7-del av konfirmasjonen. Anonymkode: 3ee7c...995
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 Nav innkreving sender faktura. Anonymkode: 37776...100
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Konfirmasjon vet jeg ikke om vi skal ha hver vår fest på grunn av dårlig samarbeide Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rettelse Anonymkode: 3ee7c...995
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 50/50 delt bosted, ingen bidrag: Deler kontingenter, utgifter i forbindelse med skole og fritidsaktiviteter 50/50. Spleiser på ett sett med vinterjakke, sommerjakke, støvler, vintersko, gymsko og joggesko. Ellers så kjøper vi klær på egen regning hver for oss. Da kan vi selv velge om vi skal ha 5 eller 14 bukser, eller om en vil kjøpe dyre merkeklær. Sykler osv har vi også hver for oss. Klær som de har på seg ved samværsbytte, havner som regel tilbake der det ble kjøpt. Konfirmasjon vet jeg ikke om vi skal ha hver vår fest på grunn av dårlig samvittighet. Å bidra etter inntekt går ikke siden han helst skulle betalt minst selv om han tjener dobbelt så mye som meg. Hvis hvert vårt selskap, så spleiser vi på dress og frisør og betaler hvert vårt selskap (han vil helst invitere alle han kjenner). Hvis vi skal ha felles, så kommer jeg til å foreslå at vi betaler etter hvor stor andel gjester vi har. Da slipper vi å krangle fordi jeg vil ha 20 gjester og han vil ha 50. Da kan han få lov til å ha 50 gjester, men dermed betale 5/7-del av konfirmasjonen. Anonymkode: 3ee7c...995 Hvis han tjener dobbelt så mye som deg så skal du vel ha bidrag? Anonymkode: 82e93...05e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han tjener dobbelt så mye som deg så skal du vel ha bidrag? Anonymkode: 82e93...05e Nei, jeg han kan beholde pengene sine. Forhåpentligvis kommer det ungene til gode uansett. Vi har så vi greier oss og vel så det. Vi har ikke råd til å reise til syden, men har likevel kjekke ferier, og ungene har alt de trenger! Anonymkode: 3ee7c...995 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nav innkreving sender faktura. Anonymkode: 37776...100 Hvordan da? Bf her sier han ikke har penger til mer enn det mest nødvendige, men likevel reiser han til Spania nå🙄 Anonymkode: 4dab9...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå