Gå til innhold

Kollektiv for voksne med barn i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det?

Noen som bor slik som vil fortelle?

Anonymkode: 7c816...b7e

Skrevet

Ville ikke anbefale noen med barn å bo i kollektivt. Har ikke hørt om at noe sånt eksisterer heller. Kollektivt er for unge voksne som ikke har barn. Du bør nok heller få deg en leilighet med minst 1 soverom når du har barn.

• Liker 1
Skrevet

Vi har det i Trondheim, så Oslo burde virkelig ha. Danskene har vel og en del.

Anonymkode: 94e60...7f8

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Hvordan fungerer det dere har i Trondheim?

Som alene med barn, så ser jeg for meg at det kan være mindre ensomt og en bra ting for både store og små - men det er så klart om det fungerer godt og man har god nok kjemi med de andre der.

Synes det virker interessant, kanskje vi her i Norge ikke må være så låst fast i en måte å bo på? Veldig mange enslige rundt om.

TS

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil tro det helt sikkert er noen som bor i kollektiv med barn. Men kollektiv er jo ofte noe man lager selv. Finn en leilighet som passer og søk etter andre. Eller legg ut annonse, så kan dere lete etter et sted sammen

• Liker 4
Skrevet

Du kan søke på Bergsligata 13, så finner du litt om det i Trondheim. De har også skrevet en bok, du kan jo se om biblioteket har den.

Skrevet
12 timer siden, tussi84 skrev:

Ville ikke anbefale noen med barn å bo i kollektivt. Har ikke hørt om at noe sånt eksisterer heller. Kollektivt er for unge voksne som ikke har barn. Du bør nok heller få deg en leilighet med minst 1 soverom når du har barn.

Jeg er uenig med deg der. Jeg bor ikke slik selv, men tror det kan være en veldig fin ordning for noen. Kanskje spesielt for voksne som er alene med barn. Men det kommer nok veldig an på kollektivet også. Jeg tenker det bør være et sted man har gått sammen med en tanke om å lage et fint fellesskap for barnefamilier og ikke bare flyttet inn fordi man trengte et sted å bo. 

TS, som andre skriver, se litt på Finn.no. Eventuelt legg inn annonse selv, og se om du får med noen på å starte opp et kollektiv? Jeg vet jeg så en slik annonse da jeg var på jakt etter bosted i Oslo selv for en del år siden. Da hadde jeg ikke barn enda, og det var ikke aktuelt, men jeg leste annonsen og tenkte at det hørtes fint ut. 

Anonymkode: 5eb54...ac3

• Liker 6
Skrevet
12 hours ago, tussi84 said:

Du tenker nok på kollektiv med unge voksne som du sier. De fester og kommer og går heke døgnet. Der kan man så klart ikke bo med et barn. Men å finne noen I samme situasjon / med barn, ser jeg ikke noe problem med. Det kan være veldig hyggelig tror jeg 😊

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://friisgate6.no Fant noe lignende i Oslo.

hørtes ut som et sted jeg kunne tenkt meg å bo.

Anonymkode: 8eac5...cb0

Skrevet

Det er et slags kollektiv på Vålerenga. Tror de deler kjøkken og bad, men har egne leiligheter. De er dermed masse sammen. Var en artikkel om det i Aftenposten eller vårt Oslo tidligere i år. 

Anonymkode: 62e11...2f1

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for så mange svar!🙏 Da skal jeg sjekke ut litt.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...