Gå til innhold

Pleier dere å gi en kurv med snop/ kaker/ kaffe til barnehageansatte før jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gir dere kurven fra en og en familie, eller spleiser dere med de andre familiene på gruppa/ avdelingen?

Er det i det hele tatt lov for barnehageansatte å ta imot slikt i disse Corona-tidene? 

Anonymkode: 87ee2...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er det vanlig?

Anonymkode: 0b8bb...8ec

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det vanlig?

Anonymkode: 0b8bb...8ec

Det samme lurer jeg å på 🤔

Skrevet

Vi bruker å kjøpe en pakke med melkehjerter og et julekort.

Anonymkode: 5d14b...814

Skrevet

Jeg trodde mange gjorde det. Kanskje konfekt og et kort er nok ja.

Ts

Skrevet

Ja. 

Partner jobber i bhg og kommer hjem med titalls pakker både med jul og påske og sommer. 

Anonymkode: c1156...d5f

• Liker 1
Skrevet

Som barnehageansatt har jeg opplevd både å få en gave til hele avdelingen og gave personlig til meg med navn på (alle på avdelingen har fått). Så det varierer veldig! Noen ganger har vi ikke fått noe fra foreldrene heller, andre ganger mye. Ingen ting er forventet, men jeg personlig blir veldig glad og setter veldig stor pris på en liten oppmerksomhet. Trenger ikke være noe stort, har fått kort med fine ord og det varmer like mye som sjokolade. 

Anonymkode: 6f858...ddf

• Liker 2
Skrevet

Hva med lærere? De har mye lengre arbeidsdager og mye ekstraarbeid med ungene/ungdommene.

Anonymkode: 44bcd...ec7

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir en liten oppmerksomhet til avdelingen til jul. Kakao og noe godt å spise.

Anonymkode: d9c7c...cb7

Skrevet

Nei. Ærlig talt. Vi betaler for at de ska passe ungene, de får lønn for å vær der. Det er ikke frivillighetssentralen heller. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med lærere? De har mye lengre arbeidsdager og mye ekstraarbeid med ungene/ungdommene.

Vi må ikke glemme lærerne, nei. Men dere får vel stort sett en oppmerksomhet/ gave til jule- og sommeravslutningene? 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lærermor. Hun har veldig ofte fått gaver fra både barn og foreldre. Men det er ikke tema her...

Anonymkode: a5587...f55

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og gir dere kurven fra en og en familie, eller spleiser dere med de andre familiene på gruppa/ avdelingen?

Er det i det hele tatt lov for barnehageansatte å ta imot slikt i disse Corona-tidene? 

Jeg vet ikke hvordan det blir med slike gaver i år. Vi har alltid spleiset og fult en kurv med go'saker. FAU representanten tar på seg oppgaven å samle penger og kjøpe.

Skrevet

Jeg pleier å gi en felles til alle i bhg, og en liten ting hver til de (3) på avdelingen til barnet. Gir til kontaktlærerne ungene mine har og.

Jeg jobber i bhg selv, vi pleier å få noen gaver av barn/foreldre. 

Anonymkode: 488f2...f09

Skrevet

Det jeg tenker litt på er om det blir feil om jeg gir gave kun fra vår familie? Hva med de mindre ressurssterke foreldrene eller de som av andre grunner ikke gir noe? Setter jeg de i dårlig lys, bør jeg ta initiativ til å få med alle de andre på å spleise?

Ts

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min er bare 2 så har bare vært med en jul, men da samlet foreldrekontaktene inn litt penger fra alle. Så fikset de en kurv fra alle sammen😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker litt på er om det blir feil om jeg gir gave kun fra vår familie? Hva med de mindre ressurssterke foreldrene eller de som av andre grunner ikke gir noe? Setter jeg de i dårlig lys, bør jeg ta initiativ til å få med alle de andre på å spleise?

Ts

Det er aldri alle som er med på spleisingen. Vi har alltid vært 5-6 stk, men gaven er fra alle. Folk er forskjellige og ikke alle har råd til å bidra. Det betyr ikke at de skal være ekskludert av den grunn.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det vil alltid være noen mindre ressurssterke og også noen som ikke vil gi. 
Gi om dere ønsker. 

Anonymkode: 488f2...f09

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Frøyamor skrev:

Nei. Ærlig talt. Vi betaler for at de ska passe ungene, de får lønn for å vær der. Det er ikke frivillighetssentralen heller. 

Ja, det gjør de, men for de aller fleste så er de voksne i barnehagen de som er der i de fleste av barnets våkne timer. Og for barnet å gi en liten gave til de ansatte betyr mye. Hvertfall for vår lille, han er så kry når han får gi en liten ting til de voksne, så er vel aller helst for hans skyld jeg gjør det. Men går ut i fra at lønnen ikke står i stil til innsatsen, så en liten oppmerksomhet skader ikke.

Anonymkode: 5d14b...814

• Liker 2
Skrevet

Har gitt felles julegave til ansatte på avdelingen barnet mitt går. Ikke alle foreldre har råd til å være med på gaver, så syntes det er greit å gi gave uten å presse andre foreldre for penger. Gir ikke gave for å konkurrere med andre foreldre eller for at barnet mitt skal få særbehandling. Gjør det fordi jeg syntes de fortjener det for den fantastiske jobben de gjør, ikke fordi jeg føler at jeg må.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...