Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får man "underjordiske" kviser og hvordan blir man kvitt de? Jeg greier ikke å la være å pelle på kvisene og når de er umulige å få tak i så blir de betente og sprer seg under huden slik at jeg blir hoven og øm over et relativt stort område under huden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rør de. De går vekk av seg selv om du lar de være. 

Anonymkode: 3a33e...a57

Skrevet

Spørs litt hvor ille de er. Hadde en som varte i over et halvt år. Endte med at jeg måtte få kortison for å bli kvitt den

Anonymkode: a7ce5...427

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver, men det er vanskelig. 😅

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørs litt hvor ille de er. Hadde en som varte i over et halvt år. Endte med at jeg måtte få kortison for å bli kvitt den

åj, det var lenge! Har du noen råd for å unngå å få slike kviser igjen?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor sterkt man er rammet. Mine varte i månedsvis, uavhengig av om jeg var borti dem eller ikke. Fikk faktisk de dypeste arrene av de jeg ikke rørte fordi det dannet seg en "lomme" med blod under.

ts: hvor plaget er du? Har du prøvd å kutte ut alt av melkeprodukter? Mine forsvant helt når jeg kuttet ut melk. 

Anonymkode: 80694...688

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor sterkt man er rammet. Mine varte i månedsvis, uavhengig av om jeg var borti dem eller ikke. Fikk faktisk de dypeste arrene av de jeg ikke rørte fordi det dannet seg en "lomme" med blod under.

ts: hvor plaget er du? Har du prøvd å kutte ut alt av melkeprodukter? Mine forsvant helt når jeg kuttet ut melk. 

Jeg har alltid slitt med kviser og hudormer, litt mindre nå når jeg har funnet hudpleie som fungerer. Underjordiske kviser har jeg en gang i blant, vet ikke helt hvor ofte men kanskje 1-2 ganger i måneden? 

Jeg drikker ikke melk, men jeg får i meg melk gjennom yoghurt, hvitost og smør. Hvor lenge bør jeg prøve å holde meg unna dette i så fall?

Skrevet
30 minutter siden, K@tt skrev:

Hvorfor får man "underjordiske" kviser og hvordan blir man kvitt de? Jeg greier ikke å la være å pelle på kvisene og når de er umulige å få tak i så blir de betente og sprer seg under huden slik at jeg blir hoven og øm over et relativt stort område under huden. 

Det er fordi du fikler med dem. Rens huden hver dag og unngå masse sminke så forsvinner den plutselig. 

Anonymkode: 50703...900

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du fikler med dem. Rens huden hver dag og unngå masse sminke så forsvinner den plutselig. 

Anonymkode: 50703...900

Jeg greier ikke la være... Men jeg renser huden hver dag og har minimalt med sminke. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Den hørtes svær ut. Sånne kan være morsomme å poppe, men også veldig vonde. Pass på å få ut hele brodden, så ingenting blir igjen, hvis du tar dem.

Anonymkode: 22538...b87

Skrevet
11 minutter siden, K@tt skrev:

Jeg har alltid slitt med kviser og hudormer, litt mindre nå når jeg har funnet hudpleie som fungerer. Underjordiske kviser har jeg en gang i blant, vet ikke helt hvor ofte men kanskje 1-2 ganger i måneden? 

Jeg drikker ikke melk, men jeg får i meg melk gjennom yoghurt, hvitost og smør. Hvor lenge bør jeg prøve å holde meg unna dette i så fall?

For alltid. Meieriprodukter er fulle av østrogen og puss fra kua. Bytt til plantemelk/yogurt/smør osv. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, K@tt skrev:

Jeg prøver, men det er vanskelig. 😅

åj, det var lenge! Har du noen råd for å unngå å få slike kviser igjen?

Nei, dessverre. Hadde flere lignende i etterkant, kanskje ikke like lenge, men fortsatt noen lange måneder. Fant aldri noe kur for å bli kvitt de. Men vil tro at de kvisene var veldig ekstreme og ikke noe som folk flest får

Skrevet
18 minutter siden, K@tt skrev:

Jeg greier ikke la være... Men jeg renser huden hver dag og har minimalt med sminke. 

Du må ikke finne på å klemme på underjordiske kviser. Da eser de ut i størrelse og sjansen for arr er stor. Du må også kutte ut sminke oppå kvisene. Og så må du selvsagt komme deg til hudlege.

Anonymkode: c62e0...b87

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke finne på å klemme på underjordiske kviser. Da eser de ut i størrelse og sjansen for arr er stor. Du må også kutte ut sminke oppå kvisene. Og så må du selvsagt komme deg til hudlege.

Anonymkode: c62e0...b87

Jeg klarer ikke la være... Min har est ut, føler jeg har en diger kul men heldigvis er det på et lite synlig sted. Bruker bare dekkstift på kvisene om de er røde eller veldig synlige, men burde sikkert ikke det heller. Jeg vurderer hudlege om problemet vedvarer, er bare veldig treig på ting jeg gruer meg for, det blir så mye styr. 

Skrevet
28 minutter siden, K@tt skrev:

Det er ikke sikkert dette gir deg kviser. Vi er alle forskjellige, og reagerer forskjellig. Noen kan stappe i seg burgere, karameller, bøtter med brus, og allslags dritt, og likevel ha fantastisk hud. Andre «gjør alt rett», men plages likevel. Hvis du er veldig plaget, syns jeg du skal snakke med legen, og kanskje hendvises til en spesialist. De kan hjelpe bedre enn tilfeldige på nett.  Håper det ordner seg for deg.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert dette gir deg kviser. Vi er alle forskjellige, og reagerer forskjellig. Noen kan stappe i seg burgere, karameller, bøtter med brus, og allslags dritt, og likevel ha fantastisk hud. Andre «gjør alt rett», men plages likevel. Hvis du er veldig plaget, syns jeg du skal snakke med legen, og kanskje hendvises til en spesialist. De kan hjelpe bedre enn tilfeldige på nett.  Håper det ordner seg for deg.

Jeg har alltid vært plaget med kviser, i forskjellig grad. Er litt dårlig til å ta tak i ting fordi det er så mye styr og så tenker jeg at det ikke er så farlig. Jeg renner ikke ned dørene hos legen, for å si det slik. Har planer om å kontakte hudlege, men er litt styrete bare... 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, stemmer ikke alltid. Jeg har tilbakevendende hudormer. Noen ganger må jeg prøve å få ut gørra, det blir et lite sår i noen dager, men kvisen kommer hvertfall ikke tilbake.

Anonymkode: 0b974...51b

Skrevet
23 timer siden, Frøyamor skrev:

For alltid. Meieriprodukter er fulle av østrogen og puss fra kua. Bytt til plantemelk/yogurt/smør osv. 

Hvis du er bekymret for hormonbalansen bør man i alle fall ikke erstatte med soyamelk. Jeg mister mensen og får kviser av soyamelk. Kumelk derimot går helt fint. 

Og er man interessert i helsa si, så bruker man heller kumelk enn plantemelk. Jeg ser plantebaserte folk påstår at kumelk ikke er naturlig, men plantemelk er mye mer unaturlig for mennesker.

Anonymkode: efd44...8f0

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, stemmer ikke alltid. Jeg har tilbakevendende hudormer. Noen ganger må jeg prøve å få ut gørra, det blir et lite sår i noen dager, men kvisen kommer hvertfall ikke tilbake.

Har hudormer også, hender jeg tar de men prøver å la de være. Men det er som du skriver at man må noen ganger få ut gørra i de, men da er det viktig med rene hender og bruke q-tip eller lignende, ikke negler.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal starte med retinol snart og håper det hjelper mot kviser. Har også blitt anbefalt denne: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-perfecting-2-bha-lotion-100ml

Takk for tips! Er litt usikker på om jeg tør, har sensitiv hud i tillegg til kombinert/fet og er redd det gjør huden min mer rød og sensitiv. Bruker for øvrig ansiktsmaske med salicidsyre én gang i uka og føler det hjelper litt på huden min.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er bekymret for hormonbalansen bør man i alle fall ikke erstatte med soyamelk. Jeg mister mensen og får kviser av soyamelk. Kumelk derimot går helt fint. 

Og er man interessert i helsa si, så bruker man heller kumelk enn plantemelk. Jeg ser plantebaserte folk påstår at kumelk ikke er naturlig, men plantemelk er mye mer unaturlig for mennesker.

Anonymkode: efd44...8f0

Soya er vel ikke helt bra mtp hormonbalanse har jeg hørt, nei. Da er det synd så mye vegetarerstatninger er soyabasert. Jeg drikker for øvrig ingen form for melk. Liker ikke smaken av noen av de melketypene jeg har prøvd og ikke savner jeg det heller. Vann derimot er både bra for huden og tørsten. :) 

Skrevet

Jeg slet i årevis med underjordiske kviser, brukt ulike salver på resept i åresvis, men fikk alikevel byllene på hakepartiet. Så tilslutt fikk jeg isotretinoin utskrevet av hudlege, nå er huden min nærmest perfekt, arrene har også blitt bedre. Men du ikke røre dem! Det er rett og slett en betennelse i en tilstoppet pore.

Anonymkode: 2c1a2...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...