Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at sjefen misliker meg, og at hun alltid er "ute" etter å ta meg på noe. Hun sa indirekte til meg at jeg burde si opp jobben her uten egt en god grunn. Jeg syntes det er sykt ubehagelig å føle at hun ikke liker meg, selv om jeg er en god kollega og jobber bra. Hun roser meg nesten aldri og er egentlig mest negativt til alt jeg gjør. Den forrige sjefen vi hadde var derimot mye hyggeligere mot meg. Frister heller ikke å være hyggelig mot henne når hun oppfører seg som en bitch. Vi hadde jo personalmøte for en stund tilbake og det er mange som har mye negativt å si om henne, gjør lite selv i butikken og er nesten aldri "ute" og hjelper til. Syntes hele situasjonen er vanskelig å forholde meg til. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 2a72f...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett i etter ny jobb. Det der er ikke bra. 

Anonymkode: 4aee4...6f9

• Liker 1
Skrevet

Påse at du er medlem i en fagforening, og hold din sti ren 😊

Skriv gjerne en dagbok over ulike hendelser og hvem som var til stede... 

Lykke til! 😊

• Liker 1
Skrevet

Først hadde jeg spurt meg selv om jeg er nøytral, eller om dette med at «sjefen misliker meg» er en historie jeg har diktet opp for å rettferdiggjøre at jeg ikke liker trynet på den nye sjefen og føler at jeg ikke oppnår det jeg føler jeg burde ha oppnådd i yrkeslivet. Dette er nemlig et veldig sannsynlig scenario. 

Dersom jeg etter nøye granskning hadde kommet til at det ikke er en fiktiv historie så ville jeg spurt en nøytral tredjeperson. Dersom hen hadde konkludert med at jeg overreagerer eller løy (for meg selv og andre) ville jeg konkludert med at dette er noe jeg har diktet opp. 

Så ville jeg lært mer om meg selv. Og deretter ville jeg ha tatt en utdannelse og søkt på en ny jobb. 

Anonymkode: 889c8...50f

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Først hadde jeg spurt meg selv om jeg er nøytral, eller om dette med at «sjefen misliker meg» er en historie jeg har diktet opp for å rettferdiggjøre at jeg ikke liker trynet på den nye sjefen og føler at jeg ikke oppnår det jeg føler jeg burde ha oppnådd i yrkeslivet. Dette er nemlig et veldig sannsynlig scenario. 

Dersom jeg etter nøye granskning hadde kommet til at det ikke er en fiktiv historie så ville jeg spurt en nøytral tredjeperson. Dersom hen hadde konkludert med at jeg overreagerer eller løy (for meg selv og andre) ville jeg konkludert med at dette er noe jeg har diktet opp. 

Så ville jeg lært mer om meg selv. Og deretter ville jeg ha tatt en utdannelse og søkt på en ny jobb. 

Når sjefen ber deg si opp uten å gi en god grunn, så tyder det ikke akkurat på at dette er en "fiktiv" historie. Den dagen du opplever en dårlig sjef selv, så tviler jeg på at du greier å være like diplomatisk. 

Anonymkode: f0b03...e66

• Liker 5
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Når sjefen ber deg si opp uten å gi en god grunn, så tyder det ikke akkurat på at dette er en "fiktiv" historie. Den dagen du opplever en dårlig sjef selv, så tviler jeg på at du greier å være like diplomatisk. 

Anonymkode: f0b03...e66

Det er sjeldent at forslag til en arbeidstaker om å slutte kommer ut av det blå. Ja, det fins plenty av ledere som kan være urimelige i sin vurdering av ansatte - jeg har vært borti dem alle sammen - jeg hatt sjefer som har brutt AML daglig, forfalsket møtereferater, var sosiopater og svindlere, osv, osv... Opplevde til og med at jeg ble kjeftet huden full fordi jeg klaget på at jeg ikke fikk riktig lønn utbetalt for ørtende gang - min mail var visstnok for konfronterende formulert. 

Men jeg har også sittet på den andre siden av bordet og vært borti historier som TS kommer med. Uansett hva som er den opprinnelige årsaken til konflikten så ser jeg ikke poenget med at TS skal være på en jobb hun ikke er ønsket til. Livet er kort for den slags. Hun bør søke ny jobb og når hun får den, si ha det til den gamle.

Anonymkode: e0d1f...79c

Skrevet

Jeg hadde en forferdelig sjef for noen få år siden. Hun ble "omplassert" etter at det ble lagt inn klage på henne, og hadde ikke hun forlatt stedet, så hadde jeg gjort det.

Skrevet

Min erfaring, av kollegaer og bekjente,  er at "sjefen hater meg, og det er så synd på meg holdninger" stort sett i alle tilfeller handler om dårlig selvinnsikt og/eller arbeidsmoral. 

Anonymkode: 3d343...7d7

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vet med deg selv at du er pliktoppfyllende og har en god tone med kundene som fører til salg så er nok det smarte å begynne å se seg om etter noe annet. Med pliktoppfyllende så mener jeg å komme til rett tid og ikke sitte på mobilen jevnt og trutt.

Har denne sjefen personalansvar og er det vedkommende som har ansatt deg?

Dårlige ledere kommer i alle former og farger. Et tegn på at denne lederen ikke har forstått sin rolle er at vedkommende er ikke er ute i miljøet og i følge deg mer eller mindre kronisk negativ.

Anonymkode: caaa4...c9b

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser HI ser du at det er flere som er enig med TS.

Anonymkode: a66b4...145

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det nå?

Anonymkode: 38351...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...