Gå til innhold

Hva tenker du som hashtaggen "#50ERIKKENOK" ?

Hva tenker du som hashtaggen "#50ERIKKENOK" ?  

30 stemmer

1. 1. Hva tenker du som hashtaggen "#50ERIKKENOK" ?

• Flott
      2
    • Det er jeg helt imot
      16
    • Man tenker sitt
      8
    • Vet ikke helt hva jeg mener om det
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange folk pryder profilbildet sitt på Facebook med?

Anonymkode: 30ae9...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med de stiller sine gjesterom til disposisjon 

• Liker 10
Skrevet

Synes det i utgangspunktet er ganske idiotisk. Tenker at Morten Bøås kom med noen viktige innspill i Debatten for et par uker tilbake. Kort oppsummert var vel poenget hans, at det faktisk er andre som trenger hjelpen mer, enn de som befinner seg i Moria. Da er det kanskje et poeng å bidra mest til de med størst behov. Ikke bare slenge seg på den saken som blir mest omtalt.

For det andre er det faktisk grenser for hvor mange vi kan ta inn av gangen. Argumentet om at Norge ikke slipper til så mange, i forhold til andre land, blir bare latterlig og unyansert. Prosentvis bidrar vi minst like mye, om ikke i langt større grad, enn det de fleste andre land er villige til å strekke seg til. Bosetting og integrering av nye landsmenn koster, vi må rett og slett sette en grense ett sted, for fellesskapets interesse.

Et tredje argument er at vi kan utrette langt mer, hvis vi legger igjen den største pengesekken i nærområdene. Da kan man hjelpe langt flere mennesker med akutt hjelp, de enkelte land får flere midler til å bygge seg opp igjen, og nabolandene som vil bosette folk er i større grad rustet til å imøtekomme behovet. Langt enklere for mange å kunne finne seg til rette i et land, som ikke er så ulikt stedet de kommer fra. 

Mistenker også at mange helt eller delvis seiler under falskt flagg. Viktigheten av å hjelpe er kanskje ikke alltid det største eller eneste motiv. Kan virke som at mange bare hiver seg på lasset for å fremstå som gode, empatiske og genuint snille. Da kan man liksom peke på den gruppen og si at disse var jeg for å ta inn. Vil ikke påstå at dette er så forferdelig snilt, da tankene også streifer rundt en selv og egen fortreffelighet, når alt kommer til alt. 

Anonymkode: 30a4c...c39

• Liker 9
Skrevet

Blir veldig engasjert, og sender masse #thoughsandprayers.

Anonymkode: 2248b...2e9

• Liker 4
Skrevet

Likeshorer! Sånne som alltid mener "det rette" som kulegjengen mener, men som ikke har et eneste standpunkt selv, om de ble presset litt. 

Anonymkode: 8fa21...bc5

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det veldig ofte er folk som følger strømmen og mener godt, men som ikke nødvendigvis har reflektert så mye over de større problemstillingene eller konsekvensene. Mange av de samme menneskene vil kanskje hive seg på andre kampanjer av typen "ikke legg ned sykehus a", "mer midler til behandling av b" osv. uten tanke for at det ikke kun er snakk om å være "god", men en avveiing og prioritering av goder, der det å gi et sted vil begrense hvor mye en kan bruke andre steder. 

• Liker 2
Skrevet

1 er for mye

Anonymkode: 08666...14c

• Liker 4
Skrevet

Trodde det var de som hadde fyllt 50 år! 

Anonymkode: 8b332...0f7

Skrevet

synes FRP sitt forslag om at privatpersoner kan begynne å huse flyktninger er utrolig flott.

da kan de som står frem og skriker og hyler om hvor mye vi burde gjøre for flyktninger faktisk få gjennomføre dette selv.
og flyktningene kommer til noen som bryr seg om dem og hjelper dem til å bli integrert.

vinn vinn vil jeg si.

syne forøvrig i denne saken at 50 er alt for mange. nå vil vi se en oppblomstring av leire som brennes ned for at de som bor der tror det blir n gullbilett videre inn i europa,...og påfyll over havet stopper aldri opp.

Anonymkode: 640d7...cd5

• Liker 6
Skrevet

Om man tar imot 50 eller 100 har stor betydning for de siste 50, men er piss i havet i den store sammenhengen.

Anonymkode: fb667...50b

Skrevet

Å ha sånt på profilbildet sitt tenker jeg er virtue signaling.

Men jeg er jo helt enig i at 50 ikke er nok. Skammelig få.

Anonymkode: f9053...1cf

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

synes FRP sitt forslag om at privatpersoner kan begynne å huse flyktninger er utrolig flott.

da kan de som står frem og skriker og hyler om hvor mye vi burde gjøre for flyktninger faktisk få gjennomføre dette selv.
og flyktningene kommer til noen som bryr seg om dem og hjelper dem til å bli integrert.

vinn vinn vil jeg si.

syne forøvrig i denne saken at 50 er alt for mange. nå vil vi se en oppblomstring av leire som brennes ned for at de som bor der tror det blir n gullbilett videre inn i europa,...og påfyll over havet stopper aldri opp.

Anonymkode: 640d7...cd5

Vi burde la veldedige organisasjoner få ta inn så mange flyktninger de har råd til. Da kunne folk (og politiske partier) som vil ha flere flyktninger donere penger til dem.

Ordningen finner allerede i noen land. Syntes det hadde vært flott med noe lignede i Norge.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha sånt på profilbildet sitt tenker jeg er virtue signaling.

Men jeg er jo helt enig i at 50 ikke er nok. Skammelig få.

Så du vil heller hjelpe 100 stk istedenfor å ta samme pengesummen og gi til nærområdene som kan hjelpe 10 000.

Egoismen er til å ta og føle på 

Anonymkode: 97472...e5c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Gav meg en god grunn til å rydde vennelista mi på Fb!         Orker ikke slike idiotiske hashtaggs bare teit! Norge kan faen meg ikke redde alle!

Endret av Anciol
  • Liker 2
Skrevet

Ønsker at vi skal ta inn flyktninger og ikke asylsøkere. Finnes mange reelle flyktninger og ikke bare de i leiren i denne leiren.

Vi i Europa kan ikke redde alle!

Anonymkode: 47590...9e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...