AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg vil gjerne høre eksempler på hva som skjer i giftige forhold der man kanskje lever med en manipulerende person med en eller annen diagnose.. Min erfaring er at selv små ting til slutt opplevelse som store ting og gjør vondt! Anonymkode: 26b76...7e9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Moren min tvang meg til å love å ikke fortelle søstra mi om at faren hennes banka meg som liten fordi det ville ødelegge min søster. Nå 20 år senere er det blitt min hemmelighet å bære aleine for mamma mener det aldri har skjedd. I tillegg er jeg tegnet opp som et dårlig menneske, moren min har skapt meg om til noe farlig og dermed har jeg ikke lenger kredibilitet. Dette kalles gasslightning. Et forsøk på å forandre en annens virkelighetsoppfatning ved å skape tvil om personens egne opplevelser. Top noch manipulering. Anonymkode: e50a1...398 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Giftige forhold er slike som er så skjeve at en tror det er en selv det er noe feil med, hvis en har egne behov eller følelser. Giftige personer er så uinteressert i andre enn de selv, at de problematiserer og sykeliggjør alt som ikke har de selv i sentrum. Giftige forhold handler om at noens identitet forsvinner på bekostning av andres behov. Ellers er det sikkert like mange varianter av giftige forhold som det er mennesker. Jeg forbinder giftige forhold med forhold hvor en av partene går til grunne på grunn av forholdet. Anonymkode: 57042...a29 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Giftige forhold er slike som er så skjeve at en tror det er en selv det er noe feil med, hvis en har egne behov eller følelser. Giftige personer er så uinteressert i andre enn de selv, at de problematiserer og sykeliggjør alt som ikke har de selv i sentrum. Giftige forhold handler om at noens identitet forsvinner på bekostning av andres behov. Ellers er det sikkert like mange varianter av giftige forhold som det er mennesker. Jeg forbinder giftige forhold med forhold hvor en av partene går til grunne på grunn av forholdet. Anonymkode: 57042...a29 Synes det er ganske giftig å bli lesset på dårlig samvittighet for å ha lyst til å se venner eller familie. Man føler at man er en dårlig person som vil treffe noen andre iblant. Føler noen ganger at det er dårlig at jeg jobber full tid. Anonymkode: c1fa2...a3a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Når man faker besvimelse når man ikke får det som man vil. Når man hyler og skriker når man ikke får det som man vil. Når man gråter og sier man vil ta livet sitt når man ikke får det som man vil. Når man skjeller ut den andre hver gang man blir sur. Når man påstår at den andre føler ting de ikke føler. Anonymkode: 95270...be2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Moren min tvang meg til å love å ikke fortelle søstra mi om at faren hennes banka meg som liten fordi det ville ødelegge min søster. Nå 20 år senere er det blitt min hemmelighet å bære aleine for mamma mener det aldri har skjedd. I tillegg er jeg tegnet opp som et dårlig menneske, moren min har skapt meg om til noe farlig og dermed har jeg ikke lenger kredibilitet. Dette kalles gasslightning. Et forsøk på å forandre en annens virkelighetsoppfatning ved å skape tvil om personens egne opplevelser. Top noch manipulering. Anonymkode: e50a1...398 Gaslighting er verste mishandling. Klem❤ Anonymkode: 9dc04...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Når relasjonen bringer ut det verste av deg. Når hele forholdet er en vond sirkel uansett hva du gjør! Anonymkode: ec7d4...c01 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når relasjonen bringer ut det verste av deg. Når hele forholdet er en vond sirkel uansett hva du gjør! Anonymkode: ec7d4...c01 The circkle of abuse Anonymkode: ad6f9...913
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 Bevisst styre den andre sine følelser der man vil. Noen ganger for å løfte noen opp med smisk og falsk godhet, for man er for nær stupet som kan være brudd eller oppvåkning. For så trykke ned igjen, med vilje når motparten begynner å få det for bra og bygger seg opp. En ond sirkel. Anonymkode: b28fc...778
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 På 3.10.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev: Giftige forhold er slike som er så skjeve at en tror det er en selv det er noe feil med, hvis en har egne behov eller følelser. Giftige personer er så uinteressert i andre enn de selv, at de problematiserer og sykeliggjør alt som ikke har de selv i sentrum. Giftige forhold handler om at noens identitet forsvinner på bekostning av andres behov. Ellers er det sikkert like mange varianter av giftige forhold som det er mennesker. Jeg forbinder giftige forhold med forhold hvor en av partene går til grunne på grunn av forholdet. Anonymkode: 57042...a29 På 3.10.2020 den 23.13, AnonymBruker skrev: Synes det er ganske giftig å bli lesset på dårlig samvittighet for å ha lyst til å se venner eller familie. Man føler at man er en dårlig person som vil treffe noen andre iblant. Føler noen ganger at det er dårlig at jeg jobber full tid. Anonymkode: c1fa2...a3a Sier meg enig i dette. Jeg levde i et slik forhold i flere år. Jeg ser i ettertid at jeg sakte men sikkert mistet meg selv i løpet av de årene. Det var ikke plass til meg og mine behov i det forholdet, og alt som var feil ble lagt på meg. Tilslutt var jeg en nervøs og engstelig skygge av meg selv. Jeg er så bitter på meg selv fordi jeg tillot at ett annet menneske behandlet meg slik! Anonymkode: cdeed...e85
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Får deg til å tenke at nesten all dårlig stemning i forholdet er sin skyld. Får deg til å tenke at det er noe alvorlig galt med deg. Du tviler på egne tanker og følelser. Får deg til å føle deg stresset, deprimert og engstelig mer enn du føler deg trygg i forholdet. Furter, blir passiv-aggressiv og gir deg dårlig samvittighet hvis du vil tilbringe tid med andre enn vedkommende. Bytter på å kreve all din oppmerksomhet eller ignorere deg. Anonymkode: 61ef4...3fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå