Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.animalaid.org.uk/youth/topics/e...s/cosmetics.htm

Produkter som ikke er testet på dyr:

Abkit

Allison Naturkosmetikk

Body Shop

Clarins of Paris

Clinique

Color Me Beautiful

Decleor

Estée Lauder

Fleur de Sante

Gucci Parfumes

Isadora Cosmetics

Jason Natural Cosmetics

John Paul Mitchell Systems

Kingfisher

Kiss My Face KMS-Research

L´anza Research

Montagne Jeunesse

Nectar Beauty Shops

Nivea

Oriflame

Redken Labs

Revlon

Tuesday Girl

Urtekram

Vevay

Welda

Wella

Yves Rocher

noe og kanskje tenke på neste gang man kjøper hudpleie-produkter...

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Men produktene kan inneholde ingredienser som er testa på dyr. Disse produsentene kan nemlig kjøpe ingredienser som er testa fra før, da er det ikke DE som har testa.............. Dette er dokumentert for bl a Body Shop og jeg regner med at det også gjelder for flere. Så det er ikke så idyllisk som det kan se ut som.

Skrevet

Ikke glem L'Occitane, et av mine favorittmerker. De tester ikke på dyr og bruker kun økologiske produkter. Men de får man bare tak i i Oslo. Men egentlig må jeg innrømme at jeg sjelden sjekker om de tester på dyr.

Skrevet

Jepp, dette opptar meg. Har gått over til Cliniqui som etterhvert passer til min hud. Utrolig viktig at vi som forbrukerer er bevisst dette.

Skrevet

Har også hørt at alle ingrediensene i body shops produkter er testet på dyr, men ikke de ferdige produktene. Noe av vitsen blir jo borte....

Gjest Milah
Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det! Men har aldri funnet en liste over de som ikke gjør det, så takk for info!

Men hvis det er slik at ingrediensene er testet på dyr, er vi jo like langt.. :forvirret:

Skrevet
Har også hørt at alle ingrediensene i body shops produkter er testet på dyr, men ikke de ferdige produktene. Noe av vitsen blir jo borte....

Det har jeg vanskelig for å tro. Kan du ikke sende en mail til dem å spørre dem. Hadde vært interessant å få denne kunnskapen på bordet en gang for alle. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Spørs om Body Shop vil innrømme slikt offentlig da.....

Skrevet

Hun jeg fikk vite det av har jobbet på body shop, men jeg kan jo ikke si 100 prosent sikkert at det er sant.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Dermalogica tester heller ikke på dyr!

Skrevet

Jeg har hatt lista hengende på kjøleskapet lenge nå, og prøver så godt jeg kan å holde meg unna de produsentene som tester på dyr. Men jeg kjøper nok noen som er dyretestet også :roll::forvirret:

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Og i England er dyretesting forbudt. :icon_smile:

Så hvis du kjøper engelske produkter, er det safe.

Endret av Catwoman
Gjest Gjest
Skrevet

Det skal vel bli ulvolig å teste på dyr i EU land fra 2007(?) og det er jo supert!

Jeg tenker mye på det og prøver å ungå å kjøpe produkt som er testet på dyr.

Skrevet

takk for liste og tankevekker :)

Skulle ønske tittelen hadde beskrevet tråden litt bedre forresten, kanskje fler hadde tittet innom da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...