^me^ Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 (endret) http://www.animalaid.org.uk/youth/topics/e...s/cosmetics.htm Produkter som ikke er testet på dyr: Abkit Allison Naturkosmetikk Body Shop Clarins of Paris Clinique Color Me Beautiful Decleor Estée Lauder Fleur de Sante Gucci Parfumes Isadora Cosmetics Jason Natural Cosmetics John Paul Mitchell Systems Kingfisher Kiss My Face KMS-Research L´anza Research Montagne Jeunesse Nectar Beauty Shops Nivea Oriflame Redken Labs Revlon Tuesday Girl Urtekram Vevay Welda Wella Yves Rocher noe og kanskje tenke på neste gang man kjøper hudpleie-produkter... Endret 26. juli 2005 av ^me^
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 Men produktene kan inneholde ingredienser som er testa på dyr. Disse produsentene kan nemlig kjøpe ingredienser som er testa fra før, da er det ikke DE som har testa.............. Dette er dokumentert for bl a Body Shop og jeg regner med at det også gjelder for flere. Så det er ikke så idyllisk som det kan se ut som.
Arkana Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 Ikke glem L'Occitane, et av mine favorittmerker. De tester ikke på dyr og bruker kun økologiske produkter. Men de får man bare tak i i Oslo. Men egentlig må jeg innrømme at jeg sjelden sjekker om de tester på dyr.
Lillesøster Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Jepp, dette opptar meg. Har gått over til Cliniqui som etterhvert passer til min hud. Utrolig viktig at vi som forbrukerer er bevisst dette.
Rosenrød Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Har også hørt at alle ingrediensene i body shops produkter er testet på dyr, men ikke de ferdige produktene. Noe av vitsen blir jo borte....
Gjest Milah Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 Ja, jeg har tenkt på det! Men har aldri funnet en liste over de som ikke gjør det, så takk for info! Men hvis det er slik at ingrediensene er testet på dyr, er vi jo like langt..
Lillesøster Skrevet 26. juli 2005 #7 Skrevet 26. juli 2005 Har også hørt at alle ingrediensene i body shops produkter er testet på dyr, men ikke de ferdige produktene. Noe av vitsen blir jo borte.... ← Det har jeg vanskelig for å tro. Kan du ikke sende en mail til dem å spørre dem. Hadde vært interessant å få denne kunnskapen på bordet en gang for alle.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #8 Skrevet 26. juli 2005 Spørs om Body Shop vil innrømme slikt offentlig da.....
Rosenrød Skrevet 27. juli 2005 #9 Skrevet 27. juli 2005 Hun jeg fikk vite det av har jobbet på body shop, men jeg kan jo ikke si 100 prosent sikkert at det er sant.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 27. juli 2005 #10 Skrevet 27. juli 2005 Dermalogica tester heller ikke på dyr!
Milly:) Skrevet 28. juli 2005 #11 Skrevet 28. juli 2005 Jeg har hatt lista hengende på kjøleskapet lenge nå, og prøver så godt jeg kan å holde meg unna de produsentene som tester på dyr. Men jeg kjøper nok noen som er dyretestet også
Gjest Catwoman Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 (endret) Og i England er dyretesting forbudt. :icon_smile: Så hvis du kjøper engelske produkter, er det safe. Endret 29. juli 2005 av Catwoman
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #13 Skrevet 29. juli 2005 Det skal vel bli ulvolig å teste på dyr i EU land fra 2007(?) og det er jo supert! Jeg tenker mye på det og prøver å ungå å kjøpe produkt som er testet på dyr.
Arwen Skrevet 29. juli 2005 #14 Skrevet 29. juli 2005 takk for liste og tankevekker Skulle ønske tittelen hadde beskrevet tråden litt bedre forresten, kanskje fler hadde tittet innom da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå