Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder dere ut når dere vil få ut følelsene for å forbedre en relasjon/et problem og mottakeren er unnvikende? At man blir bare avvist. Jeg trenger råd for å takle det.  Jeg synes det er helt uutholdelig og bli behandlet på den måten.  Jeg har bare blitt sintere og mer frustrert av det.  Når man prøver å snakke med personen blir man møtt av avvisning, tuller det bort, blir sint før man har fått fullført en setning osv.  Jeg forstår ikke hvordan noen kan være så likegyldig når man viser at man er så tydelig frustrert. Har til og med grått av frustrasjon en gang. Det var en dag det toppet seg. Er som om det har satt seg i kroppen og jeg ikke kan gå videre før jeg har fått sagt hva jeg har på hjertet, men får ikke muligheten. 

Anonymkode: e3b3a...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg synes det er uutholdelig når noen jeg avviser ikke forstår det, og fortsetter å pushe på når jeg har satt ned foten. Du kan si det du trenger å si høyt til deg selv i dusjen. 

Dette er DITT problem, jobb med deg selv. 

Anonymkode: f8fd2...7a7

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er uutholdelig når noen jeg avviser ikke forstår det, og fortsetter å pushe på når jeg har satt ned foten. Du kan si det du trenger å si høyt til deg selv i dusjen. 

Hva med å svare på noe slik du ville gjort i virkeligheten? Ganske sikker du ville sagt det annerledes til en venn, kjæreste osv. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å svare på noe slik du ville gjort i virkeligheten? Ganske sikker du ville sagt det annerledes til en venn, kjæreste osv. 

Hæ?

• Liker 1
Skrevet

Mennesker som gjør sånt, liker ofte å ha kontroll og få deg til å føle deg dritt. De vet du blir desperat, frustrert, sint - ja, til og med lei deg. Mitt tips til deg Ts er å se hva disse menneskene gjør mot deg, hvordan de behandler deg. Det gjør ofte at man føler seg avvist, gal... les om hersketeknikker, «silent treatment» og lær deg hvem som faktisk bryr seg om deg og hvem som bare gjør hva enn faen de vil. 

Anonymkode: ec6b2...1ed

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Det er ditt problem», klassisk eksempel på den type oppførsel jeg beskrev ovenfor. Ikke hør på de som kommer med slike svar, sitter mye usunne folk her på kg også

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

«Det er ditt problem», klassisk eksempel på den type oppførsel jeg beskrev ovenfor. Ikke hør på de som kommer med slike svar, sitter mye usunne folk her på kg også

Du kan ikke forandre andre mennesker, kun måten du selv reagerer på dem. Det var derfor jeg skrev at det er hennes problem. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Klassisk svar fra slike mennesker. 

Skrevet

Jeg hater når folk ikke respekterer mine grenser. Vil jeg ikke prate om noe så vil jeg ikke prate om noe. Punktum.

Anonymkode: 880b3...471

• Liker 3
Skrevet

Så det er bedre å bare la et problem vokse og forsure vennskapet enn å prate ut? 

Skrevet

Kommer helt ann på hva som har skjedd og hvilken relasjon dere har. 

Dersom dere er i et forhold og det er problemer mellom dere, kanskje seksuelt eller f. Eks at du ikke føler deg sett. Er det helt grusomt av partneren over tid å ignorere dine forsøk på å prate om det, eller at partneren gjør det til en krangel.. Parterapi kan jo være en løsning her..

Men dersom det er en annen situasjon som mitt eksempel hvor en venn av meg prøvde å manipulere meg til å ha sex med han da jeg var beruset. Jeg kuttet kontakten og ville ikke være vennen hans lenger. Jeg skrev kort at jeg syntes han var en dust pga det han gjorde, så svarte jeg ikke mer. Han sendte meg så mange meldinger om at jeg måtte tilgi han og vi måtte møtes for å prate om/løse det her. Hell No. Ikke alle fortjener å prate gjennom ting hvor de har vært idioter. Det var min rett å ikke ha han i livet mitt lenger. 

Poenget mitt, noen ganger er det viktig å få muligheten til å løse problemer, andre ganger så må du innse at personen faktisk ikke ønsker å prate med deg mer. Da må du bare bite i det og gå videre. Ikke alle skylder deg en løsning.. 

Anonymkode: b4ff1...3c3

• Liker 1
Skrevet

Kan kjenne meg igjen i dette, kanskje mer tidligere. Jeg har nok jobbet litt med meg selv mentalt for å kjenne etter hva er det jeg vil, hva kan jeg akseptere og hvordan gå videre.

En teknikk kan være å bruke pusten. Pust inn, pust ut. Ikke gå inn i selve tankene og fortsett "historien", men kjenn etter følelsen. Her og nå følelsen og "hent de frem". Det kan gjøre vondt og en må som regel gjenta det over noe tid. Aksepter følelsene. 

Tenk også på hva det er med denne personen som egentlig er så viktig. Er meningene til denne personen viktig, viktigere enn deg selv?

Gjør noe fint for deg selv.

Stor klem.

Anonymkode: bab13...e5f

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hater når folk ikke respekterer mine grenser. Vil jeg ikke prate om noe så vil jeg ikke prate om noe. Punktum.

100% enig. Jeg er ikke noen psyokolog.

Unntaket er kona, selvfølgelig.

Anonymkode: 46f35...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...